• Anonym

Är det rätt att adoptera sn-barn?

Många barn med kända sn adopteras till Sverige och de kostar det svenska samhället mängder med pengar, pengar som egentligen är skattebetalarnas. Är det rätt? Och är det rätt att adoptera barn med HIV och andra farliga sjukdomar? De riskerar att smitta svenska barn på förskolan och i skolan. Hur tänker ni andra kring detta? Är det verkligen en rättighet att adoptera vilket barn som helst till Sverige bara för att man fått sin hemutredning godkänd? Har man inte ett ansvar som skattebetalare också och ett ansvar för sina medmänniskor HÄR? Vad tänker ni? Adoption, ja. Adoption av vilket barn som helst, nej.

• Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?
  • Thalis
    butterflower skrev 2011-08-02 21:28:01 följande:
    Vilket påhopp.
    Och den står jag för!!!
    Du förtjänar det och ännu mera sedan allt den skit du skrev om att vi som adopterar köper våra barn!!
    Mamma till A, A, A och V.
  • Milkina cerka
    Thalis skrev 2011-08-02 21:24:22 följande:
    Du har verkligen vidriga åsikter !!!
    Ja jag kan bara hålla med dig.

Väntar fortfarande på ett svar från dig Butterflower och för den delen Ts om föräldrar till barn som mig gjorde fel när de adopterade? Men jag antar att de gjorde det, de importerade ju problem..
    Om en man kan visa så mycket hat, tänk så mycket kärlek vi alla kan visa tillsammans
  • Fru Kwasthilda

Jisses vilken okunnighet, ignorans och rent ut sagt dumhet det finns!

• Thalis
    Fru Kwasthilda skrev 2011-08-02 21:37:32 följande:
  • mandelblomma
    Fru Kwasthilda skrev 2011-08-02 21:37:32 följande:
  • Milkina cerka
    Thalis skrev 2011-08-02 21:33:19 följande:
    Ta inte åt dig!
    Butterflower är samma person som skrev att adopterade är köpta barn och skrev en massa skit i tråden i försök att göra sig till en bättre människa bara för att hon själv fött sin unge!
    Kan inte hjälpa men jag blir outsägligt ledsen å både mina egna men främst min sons vägnar(du ser varför om du tittar på "visa endast").
    Fö. vet jag att det är samma person och att tråden du nämner inte hjälpte upp förståelsen alls .
    Om en man kan visa så mycket hat, tänk så mycket kärlek vi alla kan visa tillsammans
  • Thalis
    Milkina cerka skrev 2011-08-02 21:40:34 följande:
    Kan inte hjälpa men jag blir outsägligt ledsen å både mina egna men främst min sons vägnar(du ser varför om du tittar på "visa endast").
    Fö. vet jag att det är samma person och att tråden du nämner inte hjälpte upp förståelsen alls .
    Jag vet och förstår också varför du blir ledsen!
    Men sådana som ts och den där Butterflower förtjänar inte att man slösar sina känslor på.
    Livet brukar ta hand om sådana människor-förr eller senare.
  • Mariohn
    Thalis skrev 2011-08-02 21:34:40 följande:
    Och den står jag för!!!
    Du förtjänar det och ännu mera sedan allt den skit du skrev om att vi som adopterar köper våra barn!!
    Men snälla ta inte åt er. Det är ju så dumt att klockorna stannar. Ditt barn är precis lika mycket ditt barn som någon annans barn är deras barn. 
  • Thalis
    Mariohn skrev 2011-08-02 21:46:33 följande:
    Men snälla ta inte åt er. Det är ju så dumt att klockorna stannar. Ditt barn är precis lika mycket ditt barn som någon annans barn är deras barn. 
    Jag tar inte åt mig men man blir något irriterad
  • Anonym (L)

Jag har alltid velat adoptera, men jag vägrar adoptera ett förståndshandikappat eller ett sjukt barn. 

Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?