• Anonym

Är det rätt att adoptera sn-barn?

Många barn med kända sn adopteras till Sverige och de kostar det svenska samhället mängder med pengar, pengar som egentligen är skattebetalarnas. Är det rätt? Och är det rätt att adoptera barn med HIV och andra farliga sjukdomar? De riskerar att smitta svenska barn på förskolan och i skolan. Hur tänker ni andra kring detta? Är det verkligen en rättighet att adoptera vilket barn som helst till Sverige bara för att man fått sin hemutredning godkänd? Har man inte ett ansvar som skattebetalare också och ett ansvar för sina medmänniskor HÄR? Vad tänker ni? Adoption, ja. Adoption av vilket barn som helst, nej.

• Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?
  • Anonym
    Tonårsmamman1 skrev 2011-08-02 22:13:39 följande:
    Vet du ens hur det smittar? Smittar genom samlag. Ju fler du ligger med desto större är risken. Tror inte dagisbarnen ligger så mycket med varandra. 
    Så att det smittar genom öppna sårytor har man skrotat nu alltså?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym skrev 2011-08-02 22:16:10 följande:
    Nej, det har man inte. Men det är inte en särskilt vanlig smittoväg.
    Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • Mariohn
    Nej det har man inte. Men viruset dör i direkt kontakt med luften. Det krävs att blod byts direkt. 
  • irmelin

Folk som är dumma i huvudet tycker inte jag ska få skaffa barn. De riskerar att föra vidrig människosyn vidare.

• Selfish Geene
    det borde kunna smitta om ett barn äter det smittade barnets blod, genom munnens slemhinna.
    Men jag tvivlar på att man kan få HIV genom att få smittat blod på huden, ens om huden är skadad

• Anonym

Fast dagisbarnen växer upp och blir tonåringar också. Och det händer att tonåringar har sex  ibland så tidigt som 12-13 års ålder. 

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Selfish Geene skrev 2011-08-02 22:19:35 följande:
    det borde kunna smitta om ett barn äter det smittade barnets blod, genom munnens slemhinna.
    Inte särskilt troligt, dels så är HIV notoriskt känsligt, särskilt mot saliv.

Det finns mig veterligen ett liknande fall, med blottade sår i båda munnarna och närkontakt.
    Selfish Geene skrev 2011-08-02 22:19:35 följande:
    Men jag tvivlar på att man kan få HIV genom att få smittat blod på huden, ens om huden är skadad
    Generellt sett inte nej.
    Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym skrev 2011-08-02 22:21:42 följande:
    Fast dagisbarnen växer upp och blir tonåringar också. Och det händer att tonåringar har sex  ibland så tidigt som 12-13 års ålder. 
    Hur är det relevant?
  • anne h
    puss skrev 2011-08-02 10:42:43 följande:
    det tror jag inte. har inte sett så många här som har sn-adoption som första handsval? men har du det så fine, jag ska inte säga emot.
    Skulle jag adoptera så vore det isf ett SN-barn, helst DS då om jag finge. -men jag är för gammal..
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?