• Anonym

Är det rätt att adoptera sn-barn?

Många barn med kända sn adopteras till Sverige och de kostar det svenska samhället mängder med pengar, pengar som egentligen är skattebetalarnas. Är det rätt? Och är det rätt att adoptera barn med HIV och andra farliga sjukdomar? De riskerar att smitta svenska barn på förskolan och i skolan. Hur tänker ni andra kring detta? Är det verkligen en rättighet att adoptera vilket barn som helst till Sverige bara för att man fått sin hemutredning godkänd? Har man inte ett ansvar som skattebetalare också och ett ansvar för sina medmänniskor HÄR? Vad tänker ni? Adoption, ja. Adoption av vilket barn som helst, nej.

• Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?
  • butterflower
    Velour skrev 2011-08-02 20:27:01 följande:
    Försöker du vända på steken?

Jag har inte dopterat något barn, tyvärr. Min ekonomi tillåter inte det. Hade jag kunnat hade jag räddat så många som möjligt. Också från att hamna på barnhem där det i många av dem råder riktigt hemska förhållanden.

Och för att inte förhindra adoptioner så röstar jag inte på SD. Det är bl.a. så jag bidrar till att de som vill adoptera ska kunna göra det.

Vad gör du för att barnen ska må bra, över hela världen?

Rasist var det du som nämnde, inte jag. Fast du vill hellre att barnen ska bo kvar än komma hit och smitta våra barn. Därför gömmer du dig bakom ett skenheligt yttre genom att påstå att det är bättre att hjälpa på plats, vilket inte räddar så värst många. Vill du rädda på plats så skänker du allt du äger och förändrar allt i deras samhälle. När du gjort det så får du spela hjälte. 
    Vända på steken, nä varför då?

Vad har SD med den här diskusionen att göra? Är dom emot adoption?

"bara för att du inte vill ha hit folk" tolkade jag som att du kallade mig rasist, my bad.

Vad jag gör? Jag är aktiv politiskt. Och skänker pengar till olika organisationer. 
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.

Adoption är lösning på din barnlöshet, inte på problemen med oönskade barn i fattiga länder.

Jag är inte emot adoption. men jag tror inte att adoption är lösning för barnen.

• Milkina cerka
    Mariohn skrev 2011-08-02 20:24:16 följande:
    Och jag vill mycket hellre ha ett land fullt av sådana människor som du. Människor som är empatiska och godhjärtade. Sådana människor vill jag att min son ska växa upp bland. Inte fördomsfulla satar. 
    Tack, D I N A  rader behövdes verkligen efter att ha läst denna tråden.

FEL i # 131!!
    Om en man kan visa så mycket hat, tänk så mycket kärlek vi alla kan visa tillsammans
  • Mariohn
    butterflower skrev 2011-08-02 20:20:00 följande:
    Det handlar absolut inte om det. Dra rasistkortet, så unikt=)

Har du adopterat? Adopterade du för att "rädda" ett barn? 
    Känns det inte hemskt att du lämnar alla andra barn i missär? 
    Skulle du inte hellre hjälpa till på plats, skänk 200 000 till barnhemmet. Eller vad kostade det dig att få ditt barn? 
    Men allvarligt. Vad är det du skriver? Du pratar om hennes barn! Det där resonemanget går att applicera på alla människor då. "lämna bort era ungar och ta alla pengar ni sparat när de fyller 18 och skänk..."-  Du måste väl själv inse att det är orimligt att sätta folks vilja att hjälpa mot  kärleken till deras barn? 
  • Tonårsmamman1
    Milkina cerka skrev 2011-08-02 20:38:49 följande:
    Tack, D I N A  rader behövdes verkligen efter att ha läst denna tråden.

FEL i # 131!!
    OK, då förstår jag Flört
  • butterflower
    Milkina cerka skrev 2011-08-02 20:24:14 följande:
    Butterflower - Ser tyvärr att mitt # 113 kunde varit riktat till dig med, du anar inte hur ledsen man blir av att läsa sådant .
    Av att läsa vad? 
  • butterflower
    Anonym skrev 2011-08-02 20:27:11 följande:
    Man får inte medgivande om man vill adoptera för att rädda ett barn och ha det som välgörenhetsprojekt. Man adopterar därför att man vill bli förälder, inte för att hjälpa barn som har det svårt. Det förklarade ungefär 100 personer för dig i tråden om adoption är att köpa barn där du satt och vräkte ur dig oförskämdheter till höger och vänster under en illa dold rasistkeps. 
    Ändå skrev hon ( som inlägget var riktat åt) att hon gärna ville "rädda barnen" genom adoption.

(Jag vet inte vad vi har diskuterat tidigare, eftersom du är anonym så vet jag inte vem du är. )
  • Anonym
    butterflower skrev 2011-08-02 20:20:00 följande:
    Har du adopterat? Adopterade du för att "rädda" ett barn? 
    Känns det inte hemskt att du lämnar alla andra barn i missär? 
    Skulle du inte hellre hjälpa till på plats, skänk 200 000 till barnhemmet. Eller vad kostade det dig att få ditt barn? 

Man adopterar inte för att rädda ett barn, man adopterar för att man vill bli förälder! För att ta till sig ett barn som sitt eget, älska det över allt annat och göra allt som står i ens makt för att just det barnet ska få bästa möjliga förutsättningar här i livet! Hur menar du att vi istället hade kunnat hjälpa på plats? På sonens barnhem led inget barn någon brist varken på mat eller leksaker. Men alla barnet saknade det viktigaste - föräldrar! Det kan inte allt bistånd i världen ändra på. Adoption är sista utvägen, när alla andra möjligheter har uttömts. De barn som adopteras till Sverige behöver verkligen föräldrar, alternativet är uppväxt på institution och en mycket osäker framtid därefter.

Vad vill du med dina inlägg?? Du säger att du vill förstå, men jag tror att de flesta har genomskådat den ambitionen vid det här laget.
  • Jakkolina
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-08-02 20:33:46 följande:
    Gör man inte? Det finns ganska gott om personer som gör det vad jag har förstått.
    Om ca 15 år så kommer vi alla att kunna ta en test som visar vilken sjukdom vi kommer att dö av..ska det bli lag på det innan vi skaffar barn tycker du?
  • Milkina cerka
    butterflower skrev 2011-08-02 20:40:37 följande:
    Av att läsa vad? 
    A l l t det d u  skrivit här.
    Tonårsmamman1 skrev 2011-08-02 20:40:13 följande:
    OK, då förstår jag Flört
    Kan inte bli rätt alltid.. koncentrationssvårigheter vet du Flört
    Om en man kan visa så mycket hat, tänk så mycket kärlek vi alla kan visa tillsammans
Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?