Inlägg från: grästuva |Visa alla inlägg
  • grästuva

Aprilbebis 2012

Lovis jag hade ringt min bm och krävt ett nytt prov, obehandlad gravid diabetes är inte bra varken för dig eller bebis och om du ligger i riskzon bör dom kolla dig bättre. Sen hade jag funderat på byte av Bm, hon känns slarvig. Hoppas det löser sig @-}--

• grästuva

Om du lägger dig ner med handen på magen och buffar lite, känner du inget då heller? Har du inte känt den alls sen i förrgår och har stunds ont i magen ska du ringa till förlossningen @-}--

• grästuva

Vad skönt att bebis mådde bra, förstår att risken för förtidsbörd oroar men håller tummarna för att han stannar i magen många veckor till. Ska du få flera kontroller?

• grästuva

Ang fosterrörelser så är det riktlinjer, mamman känner sitt barn bäst och lär känna det individuella rörelsemönstret. Skulle rörelserna förändras mycket från detta ska man alltid be om en extra koll. Riktlinjerna är det som Bm utgår från när orolig mamma ringer. Bebis rör sig nämligen även när de sover. Tycker inte det är att skapa onödig oro utan ger mamman en viktig medvetenhet

• grästuva

Imorgon har vi tid för vårt första Tul, hoppas på att allt kommer se bra ut. Får se om den vill visa sina privata delar också

• grästuva

Jag fick en liten bristning vid navlen, som bara syns om man vet om den, när jag väntade andra barnet. Ingen med första. Bristningar gör mig inget, ser det som ett kärleksminne

• grästuva

Jag hade nog tagit upp det med min Bm och bett dom kolla så inte tappen är påverkad, mycket sd kan också vara tecken på tex Uvi.

• grästuva

Nu är vi hemma från vårat första TUL, det såg bra ut. Uppskattas väga 800 gram nu och det är en liten gosse vi väntar @-}--

Svar på tråden Aprilbebis 2012