Inlägg från: grästuva |Visa alla inlägg
  • grästuva

Aprilbebis 2012

Ja ring BM och hör med henne Thelma, är du orolig eller har mycket ont så kan du även ringa och prata med förlossningen.

Vi har inget sex nu under graviditeten, försökte tre ggr i början men det kändes obekvämt för mig så vi la sexet på hyllan till bebis kommit.
    Under dom andra graviditeterna har det inte varit något problem.

• grästuva

Från Januari räknas nog inte tyvärr A85 men antalet månader dom räknar tillbaks varierar lite så ring och hör med dom vad som gäller hos er. Här räknar dom sex månader tillbaks. Jag har inte tjänat många kronor året som varit men som jag förstod det var jag berättigad samma peng som jag var när jag skulle varit hemma med Oliver eftersom graviditeterna kom så tätt. Hoppas det stämmer..

• grästuva

Vi har alltid haft barnstolen bak, läste att det är bättre skydd vid eventuell krock att ha den bak.

• grästuva

Theo sover också mycket i vår säng nu, hans rum är på övervåningen och pga foglossning tycker jag många dagar att det är påfrestande med trappan så det blir lättare så. Både jag och mannen tycker det är mysigt och vi sover lika bra alla tre ändå så det gör oss inget

• grästuva

Har ni fler än en toalett så kan ni ju använda varsin, tvätta händerna ofta och så kan du hantera maten tills sambon är bättre är några tips, hoppas han mår bättre snart och att du slipper undan

• grästuva

En del får inga stora magar vicki, så länge den följer sin egna kurva är det inget att oroa sig för. Sen tycker jag det är svårt att själv se hur magen växer, tycker alltid det känns som min har krympt men börjar inse att det är min självbild som inte stämmer med andras

• grästuva

Var hos BM idag, järnvärdet hade höjts lite.. inte mycket men tillräckligt för att slippa järninjektionerna iaf Blir fortsatt två nifirex om dagen.
    Blodtryck 115/50, järnvärde 108, +1 kg på två veckor.

Hjärtljuden låg mellan 150 / 160 och sf mått 26. 
    Bebis låg med huvudet ner och fötterna upp och sparkade ihärdigt på BM Hjärta 

Nästa vecka är det dags för första TUL och andra tappmätningen. 

• grästuva
    vicki 83 skrev 2012-01-03 20:11:26 följande:
    Hur högt når eran livmoder ni som är i v 24-25`?
    ca 3-4 fingrar ovanför naveln sa bm att min låg idag, är i v.24+3 idag.
    Som sandra01 skrev så är inte storleken det viktiga utan att man följer sin kurva och jag tror inte alls att du behöver oroa dig även om jag kan förstå din oro då jag själv är en "är inte magen förliten oroare". Är du fortsatt oroad så kan du prata med din BM så kanske du kan få komma på tätare mätningar eller få ett TUL. Med mitt första barn var jag väldigt orolig pga av att jag hade vad alla sa en sån liten mage och fick därför extra TUL trots att jag följde min kurva fint, just för att få stilla min oro. Hoppas också på att folk i din närhet slutar kommentera hur vida dom tycker att din mage borde vara större för det hjälper inte din oro alls. 

{#emotions_dlg.flower} 
Svar på tråden Aprilbebis 2012