• Milljor

Aprilbebis 2012

Hur har det gått för er tjejer? skriv gärna när ni är tillbaka från er vul. Håller tummarna att allt gått bra!

EGO: var på UL idag och fick se vår lilla krabat ligga och sparka med benen såååå underbart!!!!

• Milljor

Hej tjejer!

Ni som funderar/oroar er över uteblivna eller försvunna symtom....jag är precis likadan har inte känt något på flera veckor :( men var på ul igår och allt såg toppen ut. Enligt BM är det jätteolika hur man mår och känner sig. Givetvis blir man orolig men det behöver inte betyda att något är fel. Men jag känne rlikadant hade liksom sett fram emot att må lite illa känna i kroppen hur det växer ocg drar men nä det var tydligen inför mig :) Det enda jag märker är att magen växer hahaha men iom att jag inget känner så kanske jag bara blivit tjock :) 10+2 idag.

• Milljor

Jensan78: Förstår man går ju och jämför med tidigare MA/MF.....man ska inte men svårt att låta bli....det är bara att härda ut dag för dag och vecks för vecka och hoppas att det går vägen, det är ju ändå inget du kan göra för att påverka ett ev MF.

• Milljor

En fråga till er.

Sambon och jag diskuterade igår om vul/ul kan vara skadligt. JAg har gjort 2 vul och 1 ul redan.....och för in del känns det helt ok medan sambon tycker att det är onödigt att utsätta sig för för många.....hur resonerar ni? Någon som frågat BM?

• Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-09-15 11:26:40 följande:
    I en av mina gravidappar står det att missfallsrisken minskar från varje dag från v10.. Hoppas det stämmer.. Tycker man hör fler som får mf runt v5-7 än efter v10.. Man hör ju mycke om MA som upptäcks v10-12 men då har ju oftast fostrets hjärta aldrig börjat slagit.. Man får hålla tummarna helt enkelt.. Känns skönt att ha fått sett hjärtat slå..
    Jag har hört/läst samma sak och resonerar precis som du. Hoppas innerligt att det stämmer!!!!!
  • Milljor

Lit ekomikstr fter mitt inlägg om avsaknad av symtom har jag fått molvärk så det stor härliga till :) Kom strax efter jag skrev inlägget....kanske är så att den lill* där inne växer extremt mkt den här veckan :)

• Milljor
    Kaosmamma skrev 2011-09-15 14:15:02 följande:
    Sitter på Mvc och mår illa, inskrivning idag :)
    Tjohooo vad kul!!!!! som jag längtar jag ska dit nästa torsdag...bara en vecka kvar nu!!!!! Nu jäklar hoppas vi att vår lilla tuss stannar och inte tänker hitta på ngt knas sista veckorna innan magiska v 12!!!!!
  • Milljor
    kendi skrev 2011-09-15 14:44:23 följande:
    Min bm tyckte att jag skulle få göra cellprov livmodehalsen som man gör vid 23 år och eftersom jag blir 23 nästa månad fick jag en tid som var idag

Jag gick till BVC idag då för att ta provet hade ingen aning om hur det går till å sånt sen när jag kommer in till bm ser jag en vul aparat Gud vad glad jag blev hon tog provet sen gjorde hon vul min baby va så sööt såg ut som en nalle med armar och ben men den sov så fick inte se den röra på sig den va 3,8cm i vecka 11 (10+5 )nu har en vecka till missfallrisken miskar

Va roligt att ba gå till bm och göra vul liksom det hade jag inte väntat sen visste jag inte att de hade vul aparater på BVC
    Vilken trevlig överraskning!!!
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-09-15 14:57:36 följande:
    Milljor: jag har också inskrivning nästa torsdag:)
    Jag hoppas på att få göra ul igen då för när jag väntade sonen gjorde hon ul:) men då va jag inte säker på sista mensen eftersom han blev till med ppiller.. Men jag ska tjata lite på henne nästa vecka hehe.. Kommer vara på samma mvc men tror inte jag kommer ha samma bm..
    Åh har du, vad kul!!!!! Där jag går får man inget UL vid inskrivning så jag får väl snällt väntar på KUB 7/10....men jag kanske tjatar lite hihihi
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-09-15 19:40:25 följande:
    Åååh lär få gnälla lite.. Är så trög i magen så jag tror jag spricker snart.. Ingenting hjälper., äter katrinplommon varje morgon och annan fiberrik mat.. Nån som har nått tips? Har för mig jag hört att det ska finnas nått pulver på Apoteket som man kan ha på tex yogurt som är mycket fibrer i..
    Känns som mina tarmar ska explodera:O
    Jag har värsta bästa HELT ÄRLIGT!!!!! :) naturpiller som jag äter en halv varanndag så funkar magen som en maskin. JAg hade problemmage redan innan jag blev gravid och är den sån som provat "allt" och det här är det enda som är helt naturligt och funkar så himla bra.

Typiskt nog kommer jag inte ihåg vad det heter men jag kollar och så fotar jag burken och lägger ut här.
    KAn verkligen rekomendera dem!!!!
Svar på tråden Aprilbebis 2012