• Milljor

Aprilbebis 2012

vicki 83 skrev 2011-09-15 20:31:07 följande:
    min molvärk försvann nästan helt i v 7, men idag  går jag in i v 9 och nu har det verkien kommit tillbaka igen!!!Vilken vecka är du i?
    jag är i v 11 10+3......värken tilltog igår kväll och molar på fortfarande. Inte olidlig ont men det känns ordentligt!
  • Milljor
    jensan1 skrev 2011-09-16 09:37:59 följande:
    Usch, jag känner mig så himla orolig. Illamåendet har avtagit avsevärt och brösten är inte ömma längre. Är i v 10, är det normalt att det avtar redan nu??
    Jag är i v 11mina symtom försvann för tre veckor sedan. Helt normalt enligt BM och jag harvarit på UL och allt såg toppen ut!  Vissa mår bra och andra inte allt är "normalt" :)
  • Milljor
    JohannaB skrev 2011-09-16 09:51:28 följande:
    Ni som är hårda i magen, har ni provat bulkmedel? Finna på apoteket. Jag har sväljsvårigheter efter att ha varit ätstörd, men om man har lätt för att svälja, så är det jättebra och får igång magen på nolltid. Vet inte om det är några restriktioner när man är gravid, men kolla på apoteket!

Jag vaknar vid fem varje morgon av att jag drömmer otroligt intensivt. Ibland missfallsdrömmar, men oftast helt andra saker. Stress över förlossning, jobbet etc etc... plus att jag alltid måste kissa vid fem. Jag är en riktig sjusovare annars, men min man sover jättelätt, så när jag vaknar och kippar efter andan eller sätter mig upp jättesnabbt, så vaknar han och blir orolig. Haha, oroliga vaknätter redan innan peanut är ute Flört
    Igår tidigt på morgonen tog mitt undermedvetena fram saker som mitt hemska ex sa till mig. Jag har väldigt låg smärttröskel, så med mitt ex fick jag en gång höra "du kommer döda våra barn, för att du kommer inte palla en smärtan vid en förlossning". Jag hade helt glömt det, men nu när en förlossning fajktiskt är aktuell, så börjar jag minnas. Min man ville åka till Skåne för att slå sin företrädare. Det fick han inte, haha.
    Men usch, jag vill inte minnas mer från det förhållandet nu när jag äntligen har blivit så lycklig!
    Men usch vilket hemskt ex.....skönt att du träffat den rätta nu och är lycklig!!!!!
  • Milljor
    jensan1 skrev 2011-09-16 11:15:16 följande:
    Underbar BM, hon ringde upp mig och såg till att jag skulle få träffa läkaren igen. Jag tror att det är för att på tisdag så är det den dagen i graviditeten som vi fick reda på att fostret var dött förra gången. Det är kanske därför jag är uppjagad, spänd och ledsen.

Det kändes iaf skönt att hon tog mig seriöst. Fy vad jag vill vara en vecka längre fram i tiden och veta att allt är ok.  
    Åh så skönt! När ska du dit?
  • Milljor
    chiqita skrev 2011-09-16 12:25:40 följande:
    Milljor: låter helt super med mirakeltabletter. Vill gärna veta vad de heter. Är de receptbelagda eller naturläkemedel?
     Naturläkemedel, jag köpte för länge sen när jag var hos en zonterapeut....hon säljer dem men det finns garanterat flera runt om i landet och inte bara på sådana ställen. Lovar att kolla när jag kommer hem!
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-09-16 12:46:57 följande:
    Många bra tips ni skrivit om trög mage:) ska kolla upp de:)

Johanna: jag börjar min vecka nu kan man säga, jobbar hela helgen men är istället ledig 5 dagar nästa vecka:)

Ska nog ta och ringa och boka tid för kastrering på hankatten men det tar emot för han ska egentligen gå i avel ( har helt fantastisk stamtavla och utseende) men han är så sjukt jamlig på nätterna och det kommer aldrig fungera att ha fertil hankatt med liten bebis.. Honan ska inte kastreras iaf! Har siames och oriental hemma:)
    Fler som har djur hemma? Har en nakenhund också:)
    Älskar djut speciellt hundar hade jag tiden skulle jag skaffa en mops direkt tycker dom är ursöta :)
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-09-16 13:34:38 följande:
    Milljor: ja man lär ju ha tid.. Jag har dagmatte åt hunden annars hade det aldrig fungerat.. Katterna klarar ju sig hemma..

Idag har jag verkligen kännt livmodern jätteväl både när jag ligger och står upp:) längtar så tills man får känna sparkarna:)
    Kanske en dum fråga men hur känns livmodern? bara hård eller ngt mer? alltså jag har ju fått lite mage och märker ja att det händer grejen....men hur vet jag att det är livmodern och inte bara "magen" :)
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-09-16 14:06:18 följande:
    Jävla iphone skickar innan man skrivit klart:p..
    Den känns som en vattenballong skulle jag skriva hehe.. Men livmodern ligger ju olika på alla.. Tycker det är häftigt att känna den:) förra veckan kände jag den första gången och den har vuxit uppåt en bit sen dess:)
    bra förklaring ska hem och känna :)
  • Milljor

Det här med badkar och bubbel ska vara helt ok. Slemproppen sitter där den gör och skyddar mot bakterier osv. Men vad jag förstått så ska man väl vara lite försiktigt på offentliga ställen iom mängder av bakterier men hemma i badkaret finns det ju ofta inte mer än dina egna. Ang bubbel ska man var försiktig i slutet av graviditet då det kan sätta igång saker och ting (sammandragningar) om man bubblat för hårt/för mkt.....

Det här är väl inte vetenskapligt forskat av mig direkt :) MEn det är sånt som vänner som har bran har sagt och även sånt som jag själv läst/frågat mig till.

jaja lite tankar från mig iaf :)

Nu tar jag helg ÄNTLIGEN!!!!!!

• Milljor
    emeilee skrev 2011-09-18 00:22:56 följande:
    Hörrni, tycker ni ska vänta tills det blir UL på riktigt. De där apparaterna skapar bara onödigt mycket oro. Vi är ju gravida inget annat. :) Bara att njuta och vänta på att magen växer!
    Jag håller faktsikt med dig här...dumt att utsätta sig för ev risker men samtidigt förstår jag oron och nyfikenheten. Vi väntar ju friska underbara barn..så håll ut till UL/RUL!!!!
Svar på tråden Aprilbebis 2012