• Milljor

Aprilbebis 2012

JohannaB skrev 2011-10-12 12:29:32 följande:
    Jag är så kluven. Vill inte ta sprutan, men märker så tydligt att mitt immunförsvar är mycket sämre nu när jag är gravid. Får nog tänka igenom detta ordentligt. Rådfråga mamma lite också. Älskar att fråga mamma. även om det är nästan 30 år sedan och hon kanske inte minns allt, så är det skönt att prata av sig med henne, hon är ju liksom både kvinna och mamma och min mamma Hjärta (ja, det lät konstigt, men ni förstår nog vad jag menar :))
    Jag förstår precis har samma relation med min mamma, underbart!!!!
  • Milljor
    JohannaB skrev 2011-10-12 14:19:26 följande:
    Tackar som frågar Milljor! Ingenting idag, lite molvärk men inget blod. Väldigt skönt. Det var ju bara lite på pappret och ändå blev jag så suuuuuuperorolig, så jag avundas verkligen inte de som blöder lite då och då, även om det inte är något. Jag kände paniken växa bara av det ljusrosa på pappret.

Lustigt med halsbränna redan, Sannana. Men många har det ju ända från början så det är säkert inget kosntigt!
    Åh vad skönt att höra *andas ut*
  • Milljor
    Karisma skrev 2011-10-13 09:18:40 följande:
    Kommer ni kolla kön på ultraljudet? Jag är alldeles för nyfiken person för att kunna vänta nio månader så vi ska kolla. Är det en pojke blir det billigt då vi redan har två pojkar, blir det en tjej så blir det att köpa en massa nytt. :P

Nu är det dags att städa ut förråd nummer 3 för denna veckan. Gäller att gå på förråden när man är i slängar tagen. ;)

/K
    Jag är också alldels för nyfiken av mig....så vi ska ta reda på det :) Givetvis har det ingen betydelse vad det är men vill ändå veta :)
  • Milljor
    chiqita skrev 2011-10-13 15:07:11 följande:
    Idag kom min man hem tidigare från jobbet men med en lite bister min, som sekunderna efter visade sig vara påklistrad och upp sken ett brett leende! Bakom ryggen hade han en bukett med underbara rosor. Agnes ska bli storasyster till en liten bror i April!!!!
    De hade visst skickat resultatet i början av veckan, men till vår gamla adress så det brevet hade vi nog aldrig fått se..
    Men weeeee!!!! Vi ska få en liten bebispojke i April!!!! Yipppie!!!

Skriv bara inget på fb, om någon känner mig där, vi ska berätta för min mans föräldrar när vi kommer dit imorrn
    Åh vad underbart...jag vill med veta NU helst :)
  • Milljor
    Thelma08 skrev 2011-10-14 09:38:32 följande:
    Ååå jag går på moln idag. Va på inskrivning idag och fick lyssna på Lill*ns hjärtljud
    ÅHHHH vad orättvist :) det fick inte jag!
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-10-14 09:58:23 följande:
    Hallo alla.. Idag är jag och sambon lediga tillsammans och imorse la han handen på sidan av magen där jag kände att den låg och då kände han hur bebisen rörde sig:D det va full aktivitet imorse:) när jag ligger på rygg och drar in magen är det som en bula under naveln:) v15 snart:)
    Men åh så mysigt!!!!! trodde inte man kunde känns ngt så tidigt!!!!!! det ger mig hop tjohhhho är ju 14+4 idag så då kanske jag får känna ngt också. Har ni ngt knep hur man lättast kan känna att det är ngt där inne...alltså om man ska ligga eller stå eller "hur" man ska känna?
  • Milljor
    emeilee skrev 2011-10-17 10:42:02 följande:
    Grattis och välkommen! Har den första tiden varit bra?

Till er andra, unnar ni er mycket gott? Godis, kakor, glass och annat onyttigt? Jag var en gottegris innan men nu är det fruktansvärt ;)
    Jag med....fått dille på det mesta sött :) Igår bakade jag så det stod härliga till :)
  • Milljor

DEt jag märkt också är att jag tpar matlsuten totalt på kvällarna....är hungring menkan inte äta petar i mig lite när sambo äter men det smakar inte alls :( sen vaknar jag vrålhungrig på morgonen och kan äta hur mkt som helst..... Har blivit galen i mackor också äter hellre en macka än riktigt mat :)

• Milljor
    Ellamy78 skrev 2011-10-18 10:50:09 följande:

Tror att jag också känt lite fladder, började för två veckor sen (är nu i vecka 16). Häftigt!
    Väntar och väntar på RUL som blir den 15 november. Då är jag i vecka 20 (19+3). Lååång väntan!

Annars har jag fått fruktansvärda kväljningskänslor på mornarna. Inte illamående, utan mer som att jag håller på att kvävas. Kan inte borsta tänderna och absolut inte ha nåt som sitter åt lite om halsen. Imorse fick jag ta av mig nyckelbandet som jag har runt halsen på jobbet, tyckte det satt åt så jag fick kväljningskänslor. Kan inte heller ha sjalar eller halsdukar... Knäppt! Blir alltid bättre framåt eftermiddagen.

Åh jag ska också på RUL den 15/11....längtar också galet efter det!
  • Milljor

Åh vad avundsjuk jag blir på alla er som känner era små pyren....jag känner ingenting trots att jag ibalnd verkligen ligger och känner efter. Den här är första barnet så jag vet ju egentligen inte vad jag letar efter :) Vet ni när det är vanligt när man brukar känna? Jag är i vecka 16 nu...

• Milljor
    grästuva skrev 2011-10-19 13:16:50 följande:
    Milijor det är så individuellt, det är svårt när man inte vet hur det "ska" kännas.  Första kände jag inte förens v 21 tror jag.
    Skönt att du säger så..man blir ju lite oroad och stressad när "alla andra" känner och inte jag :) Då kan det ju säkert ta en månad till innan jag känner något, tack snälla för det!!!!
  • Milljor
    Sannana skrev 2011-10-20 11:10:50 följande:
    Idag har jag gjort Kub-test och fick resultatet 1 på 20 000, så himla skönt att ha det gjort!
    Härligt och vilket resultat! Grattis!
  • Milljor

Skickar lite kraft tiller som mår illa/dåligt.....själv mår jag prima förutom envis huvudvärk och har faktsit mått bra hela tiden... skönt tycker många men jag längtar efter graviditetssymptom. 16+1 idag ....försöker känna efter om man kan känna ngt där inifrån...men inget än så länge. Lång till RUL 15/11 *pust*

• Milljor
    hemmakatten skrev 2011-10-26 10:09:44 följande:
    Jag är också nervös inför RUL.. Känner mer skräck än förväntan faktiskt och med två vänner som fått vända hem utan bebis i magen efter RUL så är det väl kanske inte så konstigt att jag har de tankarna. Tänker ju bara på de två och inte alla de andra jag vet att det gått bra för tyvärr. För det är ju måååånga fler som allt har gått superbra för! Håller ju alla mina tummar för att allt ska vara bra men kan verkligen inte ta ut något i förskott. Men kommer bli sååå himla lättad om allt är okej:)

Jag har känt små pick en gång men vet inte om det var bebis eller annat. Kände inte igen det i alla fall men väntar mig inte att känna något än.. Smörjer in hela kroppen på kvällen och använder en fetare kräm på magen och brösten, men inget mer avancerat än så:)
    Men så hemskr att åka hem efter RUl med sådant besked :( vad gick fel?

HAr själv RUL den 15/11 och kan inte låta bli att oroa mig för att allt inte skulle vara ok....
  • Milljor
    hemmakatten skrev 2011-10-26 15:12:46 följande:
    Känns lite hemskt att ens ta upp sådant här.. Vill ju inte göra någon orolig! Men det står ju iofs i boken jag fick från BM om saker som kan gå fel och det är väl också bra att vara medveten om det även fast man inte ska fokusera på det och låta det ta över glädjen! Min ena väns bebis var väldigt missbildad och hade inte en chans att leva utanför henne men hon födde en ny frisk liten bebis bara för två veckor sedan:) Den andras hade något fel där inte storhjärnan (tror jag det var) hade bildats, den saknade alltså den vilket också gör att den inte kan leva utanför kroppen. Hon har också en frisk liten bebis hemma nu:) Två väldigt ovanliga fel! Så ska verkligen inte lägga för stor vikt vid det, det inträffar väldigt sällan! Men när man har varit så nära det så har man det liksom med sig hela tiden.
    Tack för ditt svar.....ja lite fel att prata om massa negativt här och sprida oro...förlåt om ngn tog illa upp men jag blev så tagen att jag var tvungen att fråga....skönt att höra att det var ovanliga fel och att de har söta friska barn idag.
  • Milljor

Oj vilken diskussion ddet var här *läser ikapp*....säger som mång av er har bara hört det där om vänsterhänt..men inget om ökad risk för mf......men min personliga åsikt men ska väl inte gör för många "onödiga" ul i fall att..för enligt forskning vet man inte till 100%. Själv har jag gjort 4 st och väntar nu galen på RUL :)

Hoppas ni annars mår fantstiskt och njuter av putande magar :)

• Milljor
    hemmakatten skrev 2011-11-01 08:43:27 följande:
    Jag känner lite samma sak, inte så att det gör ont men det drar, spänner och ilar lite typ. Blir ju lite nervös men jag har antagit att det ska vara så:) Så länge det inte känns helt fel och gör jätteont känner jag mig ganska lugn, det händer så mycket med kroppen jag inte kan styra över har jag märkt:)
    Känner precis likadant och också funderat på vad det kan vara...men det växer ju ch häner en massa där inne så det är säkert som det ska vara :)
  • Milljor
    Lepanden skrev 2011-11-01 10:22:25 följande:
    Hej alla. Väntar min bebbe runt den 8april :) är i vecka 18 nu. Ni som väntar första barnet och är i samma vecka ungefär...känner ni bebben mycket? Jag nös ganska friskt häromdagen och måste då skrämt barnet för jisses vad den sprattlade där inne...men den dess kolugnt.
    Sama här bf 8/4.....har inte känt ett smack ännu :( käner att det drar och molar men mkt tveksam  att det r baret som jag känner....men vad vet jag det ärju första barnet..hur ska man vet ahur det ska kännas :)
  • Milljor
    TusenTankar skrev 2011-12-05 22:20:17 följande:
    Vi har inte ens börjat kolla på vagn än... Men det börjar bli dags för vårt första baby proffs besök snart för att få ett humm om vad som finns och lite hjälp med hur och vad vi bör tänka på... Är ju helt nybörjare på allt sånt härnt:) men innan har det känts för tidigt att börja kika på vagnar... Är vi ensamma om att vara såhär "sent ute"?
    Vi har precis beställt.....glöm bara inte at vissa modeller som emmaljunga har ca 3 månaders leveranstid iaf enligt Babyproffsen där vi bor.

Själv har jag beställt en Bugaboo Cameleon :)
Svar på tråden Aprilbebis 2012