• Milljor

Aprilbebis 2012

Hej tjejer!
    Här passar jag in känner jag :) Är det ok att man hoppar in i er tråd?

Plussade 6/8  helg galet för jag fickett tidigt MF den 1/´7 så det måste tagit sig direkt är fortfarande i chock och vågar inte tro på att det är sant..har tagit 3 tester redan och måste nog testa igen :)

Jag är 33 och det är första barnet, är supernojjig över att det inte ska gå vägen.

BF 9/8....tror jag vet inte hur man ska räkna när man har haft MF jag räknade från MF först dag? vet någon om man ska göra så?

Grattis till alla plus.

Pinkiepie: Hur går det har du pratat med läkaren? läst att man kjan blöda utan att det är något som är fel en förstår din oroa. berätta hur det går om du vill.

• Milljor
    SamhainSally skrev 2011-08-09 16:27:13 följande:
    Hej Alexaa!
    Tack för att du delade med dig.
    Jag bor i Linköping.
    Kul jag bor i Motala...dock nyinflyttad från Norrköping :)
  • Milljor

Hahaha såg att jag skrivit 9/8......den blir tuff :) menade 9/4 så klart! Men iom MF så kan det säkert ändras några dagar, ska till gyn på tidigt VUL nästa fredag så då hoppas jag på lite info

• Milljor
    Smarkan skrev 2011-08-10 13:13:42 följande:
    Nu börjar vi bli rätt många här på tråden=) Vad roligt att så många plussat.
    Jag ringde barnmorskan för en vecka sen, Hon skulle då skicka hem informationsbrev om lite av varje. Har fortfarande inte kommit. En del här verkar ha fått tid nästan direkt hos bm, är det för att ni tidigare haft mf eller fungerar det så där ni bor? Jag ska på provtagning vecka 10 och vecka 12 inskrivning.
    Jag har redan gått upp lite i vikt och magen är uppsvullen och hård. Känner ni av något sådant?
    Jag har haft ett X förut och nyss ett MF..så iom det så får jag komma direkt upp till gyn på sjukan för ett först koll. Sen får man väl vänta med inskrivning till vecka 10-12 om jag förstått rätt :)

Jag har lite ömma bröst annars inga speciella symtom önskar gärna att jag kunde må lite illa :) det är ju liksom ett bra tecken att det händer ngt i kroppen!!!
  • Milljor
    pinkiepie skrev 2011-08-10 11:36:34 följande:
    fan jag blöder är så rädd att de är mf igen väntar på att läkaren ska ringa
    Har du hunnit prata med läkaren fått någon tid? Som många skriver är det vanligt med blödningar så ta inte ut något i förskott.  *håller tummarna*
  • Milljor
    Nalle 27/3
    Monisen (andra barnet, 30 år)

Nalle1/4
    Sahara 28 (första barnet 28 år)

Nalle7/4
    Samhain Sally (första barnet 29 år)

Nalle8/4
    Sand84 (första barnet, 27år)

Nalle9/4 
    pinkiepie (andra barnet, 33 år)
    emeilee (första barnet, 25år)
    Milljor (första barnet, 33 år)

Nalle11/4
    MissMollis (första barnet, 32 år) 

Nalle14/4
    Mauritius (andra barnet 34 år)
    JohannaB (första barnet 28 år)

Nalle17/4
    Alexaa (första barnet, 26år)

Nalle20/4
    Sockerbrallan (första barnet, 28 år)
    Ninacrt (andra barnet, 30år)

Nalle22/4
    Myessence (första barnet, 21 år)

Nalle24/4
    Angiiee (första barnet, 23 år)

ja la till mig hoppas det var ok :)
  • Milljor
    pinkiepie skrev 2011-08-11 08:30:48 följande:
    har prata med läkaren i går å kunde kanske inte betyda nått..
    men jag har blött hela tiden så jag testa mej i morse å de blev minus så enu ett mf för min del bläää

men lycka till ny tjejer
    Åh beklagar verkligen!!!! Massa styrkekramar till dig.
  • Milljor
    myessence skrev 2011-08-11 10:18:31 följande:
    Ni som nyligen plussat, när tänker ni ringa BM? jag tänkte ringa på måndag, då har jag iaf passerat BIM.
    Om jag inte får någon tid för tidigt vul kommer jag gå privat, det är både jag och sambon väldigt överens om.

Det är ingen idé att göra ett vul förens v6-7 va?
    JAg ringde ngn vecka efter jag hade plussat. Fick tid för vul nästa vecka där jag i 6+3....så då hoppas jag se ett litet hjärta som pickar!!!!!
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-11 10:24:24 följande:
    Glömde skriva att jag kommer vara i v 8 när vul görs.. De på kk tyckte det va bra att vänta tills dess så att man ser nått:) men jag får tid tidigare om jag skulle få ont..
    Ja ngn gång veka 7-8 ska man väl kunns se/höra en del. Bra att du fick tid för att kolla x har också haft det för två år sen och man kan ju tyvärr inte sluta oroa sig att det kan hända igen.
  • Milljor
    FrökenLG skrev 2011-08-11 10:27:42 följande:
    Hänger på den här tråden, har plussat ett par dagar i rad nu, så det är väl dags att börja fatta vad som händer Glad
    Har just nu BF 19 april om allt går som det ska!

Såg att det diskuterades symptom här i tråden och jag har inte speciellt många, men jag svettas som en galning, är lite lätt illamående mest hela tiden och till min makes stora glädje är mina bröst (som försvann helt när jag slutade med p-piller) jättestora!!
    Välkommen!

hahaha du är som jag efter 4 test har jag nog fattar att jag är gravid :) senast i morse hihi

Har inga speciella symtom lite ömma bröst bara, kul för dig och maken att brösten växer  (men mest för honom kanske hahaha)
Svar på tråden Aprilbebis 2012