• Milljor

Aprilbebis 2012

klemma skrev 2011-08-31 08:20:56 följande:
    Vill bara berätta att igår var det äntligen dags för VUL nr 2. Skitnervös hela dagen! Jag hann knappt komma upp i stolen förrän vi fick se vår villa räka :) Tickande hjärta och allt :) Läkaren tyckte det var lite konstigt att dom inte kunde se något förra veckan. Han flyttade tillbaka mig i stort sätt till ursprungsdatumet. Nu är vi i v 7+2, beräknad BF 16/4 :) Många smilys, men jag är så lycklig just nu!! Nu ska jag bara njuta av graviditeten och inte oroa mig mer!! (ska försöka i alla fall)

Ha det bra så länge och lycka till!!
    Åh underbart fantastiskt härligt! Stort grattis och helt rätt inställning NJUT NU!!!!!!
  • Milljor
    Tokstolla skrev 2011-08-31 08:25:24 följande:
    Skäms Det kom tillbaka nu... På både gott och ont. 
    Jag har varit ganska flitig med mina seaband och möjligen att det är dom som hjälper mig så bra. *hoppas*
    För nu på morgonen hade jag inte på mig dom och nu när jag skulle klä på mig och göra mig redo så kände jag hur illamåendet bara knockade mig  helt. 

Skönt att du fick åka in och titta! =)

Själv ska jag nog titta när jag ska till min BM på inskrivning den 22e sep. På sätt och vis långt tills dess men samtidigt har jag precis börjat inskolning på förskolan med min lille son och känner att jag ändå inte "hinner" till ngt VUL på två veckor och då kan jag nästan vänta en vecka till trots allt. Kommer att vara 9+6 då så det känns ändå helt OK och då vet man att man gjort så många skräckveckor att det nästan är helt säkert.  =) 

Tack för att du delade med dig! =) 
    Kommer också ha inskrivning 22/9 men är i 11+2 då....olika tid det är med inskrivningen...
  • Milljor
    Angiiee skrev 2011-08-31 08:48:16 följande:
    Har med inskrivning 12+2 , fast den 7/10 .. lååååååååångt dit, bara en så 6 veckor -.-'
    ja visst känns det som en evighet.......fy fasen livet går ju på transoortsträcka dit....ingen annat känns likosm viktigt :)
  • Milljor
    Simpan skrev 2011-08-31 09:19:31 följande:
    Måste bara delge, att jag tror det vänt! Druckit en kopp te och en halv kopp blåbärssoppa redan idag! Måste vara zofran (illamåendetabletter) som börjat verka. :) har hopp om framtiden nu!! Kanske får jag gå hem?!
    Åh härligt Simpan!!!!! Är så glad för din skull hoppas det håller i sig.  Hihi måste berätta...pratde med mamma igår och berättade om dig :) hur du mådde och att jag tyckte synd om dig osv....mamma frågade hur jag kände dig.....ehhhh det gör jag inte sa jag :) Lite kul att man pratar om folk som man inte känner..jajaja ni förstår säkert hur jag menar :) Ni finns ju på riktigt liksommen ändå inte....svammel svammel hoppas ni förstår mig...
  • Milljor
    Floff skrev 2011-08-31 10:49:33 följande:
    Humm... Idag när jag var på toa fick jag en brunaktig flytning, lite som det brukar se ut precis innan mensen kommer. Vet att det kan förekomma utan att det är något fel men blir såklart ändå lite orolig När jag väntade sonen hade jag inga sånna problem alls... Vad tror ni, bör man kolla upp det eller avvakta?
    Jag skulle ringa iaf....bätter en gång för mycket än en för lite
  • Milljor
    theres90 skrev 2011-08-31 13:16:42 följande:
    Hej, väntar andra barnet till 26 april 2012, inte läst igenom tråden men kanske okej om man hoppar in här? Har ni någon lista så man får se lite när ni har BF och om det är ert första, andra osv? :)
    välkommen :) Nä vi har nog ingen lista...*tänker efter*
  • Milljor

Det här med blodsocker.....när testas man för det på inskrivningen eller om du har särskilda skäl?

• Milljor
    kendi skrev 2011-08-31 14:36:31 följande:
    På inskrivningen testade de för blodsockret
    TAck :) det är ju så mkt tester så svårt at tkomm aihåh vad som görs när.... :)
  • Milljor
    chiqita skrev 2011-08-31 14:40:01 följande:
    ÄlskadeT: härligt!

StorebrorM: å så skönt att det stod bra till. Vi får hoppas att läkaren hade rätt om cystan och att den försvinner snart

Idag har vi också varit på UL och fick se en liten "nalle" med tickande hjärta. Fick höra hjärtat också och titta länge på den lill*. Kändes så gott att se att där faktiskt växer något inne i magen! De gissade 8+2 och enligt sista mens är jag 8+3 så detta känns super!
    Moderkaksprov 20e sept och därefter upp till 4 v väntande.. Men just nu är jag bara lycklig, illamående men lycklig
    Åh vad härligt!!!!!!! så underbart att se att allt ser bra och ett litet hjärta FANTASTISKT!
    Då är vi rätt lika..jag är 8+1 idag :)
  • Milljor
    LillaTjorven skrev 2011-08-31 15:18:54 följande:
    nej ingen lista vad jag har sett och det är jag glad över. jag blir bara irriterad över att denna lista ska komma uppdaterad i var o varannat inlägg.. är nog att läsa igenom endå. :P
    Vi är ganska många här inne...viss mer eller mindre aktiva men alla är välkomna :)och alal är superstöttande och alla frågor är välkoman :)

Ja så tycker jag iaf....hoppas de andra håller med hihi
Svar på tråden Aprilbebis 2012