• Milljor

Aprilbebis 2012

Maximumtaste skrev 2011-09-28 15:04:56 följande:
    Idag köpte jag en angelsound och både jag och killen har hört bebisens hjärta slå:D va svårt att hitta först men sen gick det bra.. Hörde bara mitt eget hjärta först sen när jag provade lite längre ner så galopperade det på så fint:) det låg på typ 160 slag minut:)
    WOW så häftigt vart köpte du det?

Foglossning.....usch kan få det så tidigt??? 
  • Milljor

Hej tjejer!

Har varit lite frånvarande ett tag..men har läst ikapp lite nu.

Gläda med er som varit på positiva vul/UL. UNDERBART!!!!! och lider med er som blöder/mår illa/och har ont. Hoppas verkligen allt är som det ska.

Jag behöver dock er hjälp.....det är ju mitt första baran och har noll koll vad gäller mammapeng. Har försökt läsa på FK men tycker det är så krångligt.....

JAg blev av med jobbet igår :( eller iaf 50% av det. HAde heltid men blev nu nedsatt till 50% från 1 nov. Hur funkar det med mammapeng då?

Jag har fattar det som att mammapeng är i 3 delar

Del 1 och 2: samma för alla

Del 3: beror på inkomst SGI påverkas den om jag går ner till 50%? vilken tidsperiod baseras SGI på? kan jag stämpla? har aldrig varit arbetslös så har dålig koll :(

TAck snälla för hjälp om ngn har koll och har tid att svara!

• Milljor
    ÄlskadeT skrev 2011-09-30 01:22:40 följande:
    Ännu mer negativt härifrån.

Har sen ett par timmar tillbaka haft riktigt ont långt nere i magen, så ont att jag inte kunnat somna. Var uppe på toa och upptäckte blodblandade flytningar. Rynkar på näsan

Ringde KK akut och de tyckte att det lät som spontant missfall. Jag skulle ta Panodil och avvakta.

Fasiken också, som om jag inte mådde tillräckligt dåligt innan?!
    Hur mår du? Hur har det gått för dig?
  • Milljor
    Simpan skrev 2011-09-30 14:14:55 följande:
    Milljor SGI påverkas. Man beräknar lönen från det sista halvåret innan havandeskapspenning, tror jag iaf. Är nästan säker. resten med stämpling o så kan jag inte.
    Tack för svar...få nog ringa FK..är ju sån jäkla telefonkö dit bara!
  • Milljor
    ÄlskadeT skrev 2011-10-01 17:22:08 följande:

Hej tjejer,

Tack för att ni höll tummarna.

Tyvärr var det missfall (v. 9+6). Har varit inlagd sen natten till igår och har precis kommit hem. Allt har inte kommit ut än så jag har fått tabletter som jag ska ta tre ggr om dagen i tre dagar. Sen ska jag in på kontroll på tisdag. Vill verkligen inte bli sövd så jag hoppas innerligt att allt kommer ut nu så att jag slipper bli skrapad!

När jag kom in på gyn på natten gjorde de VUL efter ett par timmar. Då levde fostret och jag fick se ett pickande hjärta och viftande armar och ben. Jag blev jätteförvånad och glad såklart! Läkaren blev lika förvånad som jag och kallade på en annan läkare för att få hjälp med att hitta var blödningen kom ifrån.
    10 minuter senare gjorde den andra läkaren ett VUL till och då åkte fostret ut. Det var alltså ett pågående missfall. Gråter

Lycka till alla andra! Jag får försöka smälta detta och så småingom kommer vi nog vara redo för att försöka på ny

Åh så hemskt....slitas mellan hopp och förtvivlan. Saknar ord och lider med dig. Stor bamsekram!
  • Milljor
    TusenTankar skrev 2011-10-02 21:42:05 följande:
    Ta hand om varandra nu ÄlskadeT. Beklagar verkligen =(

just nu känns det verkligen som att det är var och varannan dag man läser i detta forumet om att det är någon av oss som fått missfall... lider så enormt med alla dessa tjejer som råkat ut för detta. Det är ju inte okej! Det får ju bara inte hända! Uch, blir så orolig över att nästa person kanske är jag som råkar ut för detta, eller någon av er andra. Vet inte hur ni andra känner, men jag känner att det har gått så lång tid nu (är i v.12) att man har hunnit föreställa sig så mycket om hur framtiden ska bli och man har nu börjat våga "ta för givet" att man ska ha ett barn i april. Alla tankar är så stora och många nu att för mig är det helt obegripligt hur jag skulle kunna klara kämpa mig igenom något såndant. Är rädd... =(
    Känner igen mi i dina ord...det har gått "så lång tid" nu (v13 snart 14) . Jag älskar vår lilla tuss vi hjar redan planerat för framtiden berättar för nära och kära. Graviditeten är så självklar nu och jag fantiserra varje dag om hur det kommer bli.....det är ju det som är så underbart. Lider med alla som får sena mf....fyyyyy saknar liksom ord!!!!!!
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-10-04 10:29:16 följande:
    Hormonstin: visst e det mysigt att höra hjärtat:) jag lyssnar lite då och då hemma.. Hur ofta har du besök hos bm? Jag va in i v11 sen är nästa tid i v24 typ.. Va olika det skiljer på olika städer.. Jag har också kännt mycke fladder nu på senaste.. Igår kväll va det tydligaste och då kunde jag känna en buff på handen när jag låg med handen på magen i soffan:)
    Åh jag vill med känna fladder.......har en såndär dag ni vet då jag känner mig såååå ogravid  funderar tom på om jag fantiserat ihop allt :) Skönt med KUB på fredag längtar efter att få se den lill*!!!!
  • Milljor
    mamma2kids skrev 2011-10-04 11:22:11 följande:
    oh grannen ska sälja ett babyskydd,en som jag verkligen vill ha för 400kr kronor bara.modell -2008.en sådan tittade jag på i lördags på barneshus kostar 2000kr.tänkte shit va dyrt,men ska ha!jag har sagt att jag köper den idag,men är det dumt?är ju bara i v.13 ..
    Nej det är klart du ska köpa den om det är just den modellen du vill ha. Du/ni ska ju ha barn och om det mot ALL förmodan skulle gå fel kan du spara den (för barn vill ju ni ha förr eller senare antar jag) eller sälja den. Så köp det skulle jag gjort!!!!
  • Milljor
    TusenTankar skrev 2011-10-04 11:23:30 följande:
    Förstår vad du menar. Även om jag inte går och oroar mig hela dagen lång så kan man ju inte låta bli från och till. För mig hjälper det inte så mycket att man kommit över 12 veckors sträcket, utan jag tror att oron självklart aldrig riktigt kommer lägga sig. Men det är ju fakitskt något fint i sig, att man inte riktigt vågar ta det för givet, att man ska få äran att få ett litet barn. Å inte vilket som helst, utan vårat alldeles egna barn =) Men jag längtar såååå efter UL nu. Men det känns ju som evigheter tills v.17. Förut såg jag verkligen fram emot inskrivningen, den är på torsdag, men nu känner jag inte ens för att gå dit... Har du/ni andra varit där?
    JAg var på inskrivning för 2 veckor sen....kändes bättre efter inskrivningen men ff overkligt. Tror det känns verkligare efter KUB nu på fredag.
  • Milljor
    Sannana skrev 2011-10-04 11:37:56 följande:
    Någon här som ska göra/har gjort kubtest? När gjorde ni själva ultaljudet? Jag har fått tid när jag är i v 12+6, känns sent..?
    Gör KUb på fredag är då i 13+3
Svar på tråden Aprilbebis 2012