Aprilbebis 2012
Foglossning.....usch kan få det så tidigt???
Hej tjejer!
Har varit lite frånvarande ett tag..men har läst ikapp lite nu.
Gläda med er som varit på positiva vul/UL. UNDERBART!!!!! och lider med er som blöder/mår illa/och har ont. Hoppas verkligen allt är som det ska.
Jag behöver dock er hjälp.....det är ju mitt första baran och har noll koll vad gäller mammapeng. Har försökt läsa på FK men tycker det är så krångligt.....
JAg blev av med jobbet igår :( eller iaf 50% av det. HAde heltid men blev nu nedsatt till 50% från 1 nov. Hur funkar det med mammapeng då?
Jag har fattar det som att mammapeng är i 3 delar
Del 1 och 2: samma för alla
Del 3: beror på inkomst SGI påverkas den om jag går ner till 50%? vilken tidsperiod baseras SGI på? kan jag stämpla? har aldrig varit arbetslös så har dålig koll :(
TAck snälla för hjälp om ngn har koll och har tid att svara!

Hej tjejer,
Tack för att ni höll tummarna.
Tyvärr var det missfall (v. 9+6). Har varit inlagd sen natten till igår och har precis kommit hem. Allt har inte kommit ut än så jag har fått tabletter som jag ska ta tre ggr om dagen i tre dagar. Sen ska jag in på kontroll på tisdag. Vill verkligen inte bli sövd så jag hoppas innerligt att allt kommer ut nu så att jag slipper bli skrapad!
När jag kom in på gyn på natten gjorde de VUL efter ett par timmar. Då levde fostret och jag fick se ett pickande hjärta och viftande armar och ben. Jag blev jätteförvånad och glad såklart! Läkaren blev lika förvånad som jag och kallade på en annan läkare för att få hjälp med att hitta var blödningen kom ifrån.
10 minuter senare gjorde den andra läkaren ett VUL till och då åkte fostret ut. Det var alltså ett pågående missfall. 
Lycka till alla andra! Jag får försöka smälta detta och så småingom kommer vi nog vara redo för att försöka på ny