• Milljor

Aprilbebis 2012

Maximumtaste skrev 2011-09-05 14:22:36 följande:
    Hallo alla! Va på vul idag då och fick se en liten bebis med armar, ben och ett litet hjärta som pickade på som bara den:) den andra fostersäcken som de såg för några veckor sen var spårlöst borta men läkaren sa att det va väldigt vanligt med tvillinggraviditet som försvinner.. Är ju inte ofta man gör så tidiga vul så man kan ha haft två st från början sen bara försvinner den.. Va iaf jätteroligt att se den lilla bönan:D.. Eftersom jag visste när jag hade äl så blev jag flyttad två dagar, så är i v7+3 nu. De mätte bebisen och det stämde exakt:) känns skönt..
    Mår fortfarande illa på mornarna.. Kräktes lite imorse annars mår jag bra. Har fått foglossning:/.. Har haft ont i höften till och från några dagar nu och pratade med läkaren idag om det och hon sa att det måste vara fogarna jag känner av.. Hon visade på en sån där skelletmodell så jag förstod lite bättre hehe.. Får väl leva med det nu:)
    Hoppas det är bra med alla!
    Åh som jag tänkt på dig!!!!!! Gud vad härligt att allt såg bra ut, underbart!!!!!!!  Men foglossning...usch hoppas det inte blir värre bara!
  • Milljor

Tack för all tummhållning, det hjälpte!!!!!!

Nervös som f*n var jag.......men allt såg jättebra ut och hjärtat pickade på! De hade ingen direkt förklaring varför jag haft smärta och symtomen var borta....men det är väl som alla säger alla graviditeter är unika!!!!!

Det var sådan oerhörd lättnad att se att allt såg bra ut....och veta att även utom sytom så rullar maskineriet på där inne :)

• Milljor
    vicki 83 skrev 2011-09-05 15:37:44 följande:
    åh gumman vad skönt att allt var bra!!då kan man ju alltid slappna av lite iaf!
    Ja nu känner jag mig helt lugn och kan slappna av...allt kanju hända men nu kan jag känna mig lugn att det är ok att inte känna "någonting"......obeskrivlig känsla att känna lugnet bara svepa över NU ska jag börja njuta :) Bara tre veckor til magiska vecka 12!!!
  • Milljor
    ÄlskadeT skrev 2011-09-05 15:02:10 följande:
    Jag är arbetslös och har varit på arbetsförmedlingen idag och träffat min handläggare. Berättade för henne att jag är gravid och hon blev inte glad precis. Sa inte ens grattis. Snörpte mest på munnen. :(
    Vad oproffsigt.,,,...hon må tyckte vad hon vill men hon kunde ju iaf haspa ur sig ett grattis! Lite mänsklighet!!!!!
  • Milljor

Det finns konstigt folk överallt....

När ja var uppe på gyn förut satt det två unga tjejer där...det verkade som den ena precis fått veta att hon var gravid och hon skulle ha ngn gång i feb. Inget konstigt i det MEN  i nästa meningen säger kompisen du får ju göra som du vill men jag vet va jag skulle göra.
     citat: "Du vet att det blir ju som en vanlig förlossning fast ungen som komemr ut är död"

Jag å sambon bara kolla på varann det kändes så overkligt..vi satt drä fyllda med nervositet att vårt lilla tuss ff skulle leva och hon pratar om abort som att det är bara att föda ut ungen fast den är död. CHOCKAD!!!! Jag sa givetvis ingenting men man inser att livet ser olika ut för olika mäniskor och ett barn inte alltid är välkommet..... jajaj ville bara dela med mig och skriva av mig :)

• Milljor
    Kaosmamma skrev 2011-09-05 21:06:50 följande:
    Vicky: compen är ok, men vanlig lergigan blir man deckad av. Testade båda förra grav plus ytterligare tablett och suppar faktiskt. Kräktes till v 37 Och låg 10 v på sjukhus :( men du.. Seaband har inte funkat på mig. Men testa ingerfära, det ska vara bra mot illamående. Sen om det är svårt att äta drick näringsdryck sakta, det har jag nu på mornarna. Och glöm inte resorben, för får du inte bukt på västka och salter så ger sig inte illamåendet. Hoppas det lättar!! sen hårda saker morötter äpplen gurka är skönare att äta när man mår dåligt. Skit i varm mat.
    Men oj vilken graviditen du haft...10v på sjukhus! Vilken kämpe du är :)
  • Milljor

StorebrorM: Skönt att allt såg bra ut, vet hur underbar känsla det är at se allt alt ser ut som det ska!!!!!

Ego: går in i vecka 10 idag tjohoooo tvåsiffrigt!!!!!

• Milljor

Catlover: Men oj vilka stora funderingar.....jag känner inte dig men kan det inte vara hormoenr så får en att tänka/fundera på det sättet? Läste en artikel på nätet att det är vanligt att få tvivel i början när hela kroppen bombarderas av hormoner. Bra att ni bokat "krissamtal", hoppas ni kommer fram till det som känns rätt för er!!!

Hur gammal är du om jag får fråga?

• Milljor
    Kaosmamma skrev 2011-09-06 11:34:48 följande:
    Milljor: det var 10 veckor i sträck, låg även inne ytterligare strödagar med dropp osv på gyn. Sjuuuuk graviditet och vet fasiken inte hur jag orkade. Men blev nästan abort i v 11 för jag var väldigt trasig redan då. det tog på kropp och psyket. Det är därför jag är på helspänn nu. Men tack :) ja jag kämpade och det var ju helt klart värt det!!! Det är därför jag är på och försöker hjälpa med illamående, jag har verkligen provat allt!! Sen är alla olika också så vad som funkar på mig kanske inte funkar på andra osv men en del tips i ärmen har jag ;) och grattis till 10 veckor själv fast mer roliga :)
    Wow säger jag!!!! Har svårt atttänka mig hur det känns jag mår ju hur bra som helst....så olika det är!

Så starkt att orka och skönt att höra att allt gick bra och även att du "vågade" bli gravid igen :) Förstår att du provat det mesta :)  Tror säkert många här på FL är tacksamma över dina tips och råd.

Kul att följas åt här....ska bli så härligt när vi väl kommer till BF och får glädjas med varann :)
  • Milljor

God morgon på er allihopa!

Har varit ivägpå konferens i Helsingfors ett par dagar....lyckades (tror jag) dölja att jag äe gravid. Dock lite konstiga blickar/frågor när jag inte dravk något :) Mår hur bra som helst inga symtom o förutom trötthet, hoppas ni som kämpar med illamående blir bättre snart!

Vicky83 : Så sköntatt allt såg bra ut, var juinnne i måndags pga av samma sak och det såg ju också bra ut :)

angiee: jag är likadan magen ok på morgone noch svullnar up som fasen under dagen :)

storebrorM: Åh nej!!!! Hoppas verkligen det inte är värsta tänkbar ahåller tummaran så hårt jag kan. KRAM

Svar på tråden Aprilbebis 2012