• Milljor

Aprilbebis 2012

En fråga tjejer... jag har läst och hört om det här med att man ska smörja magen för att minimera risken för bristningar mm. Har då läst att man ska börja göra det tidigt typ första trimestern för att förebygga. Är det ngt som ni läst/hört ochär det någon som smörjer in magen ja mer än med vanlig lotion då alltså!

• Milljor

Tack för bra åsikter om bristningar och krämer...!!!

JAg kommer göra KUB är 33 år.

Annars mår jag toppen förtuom riktiga "hugg" i magen om kvällarna!

• Milljor
    JohannaB skrev 2011-09-21 11:54:29 följande:
    Åh dessa hormoner... sitter på jobbet och är helt lipig nu! På min barnmorskemottagning har de precis köpt in en UL-apparat och vissa mammor blir tillfrågade om de vill vara "försökskaniner" när två barnmorskor lär sig apparaten. Jag blev tillfrågad och blev jätteglad, men naturligtvis ligger tiderna just när min man måste vara i skolan. Jag vill inte uppleva detta utan honom (framförallt inte om det skulle bli ett jobbigt besked) och samtidigt vill jag ju inte gå miste om att få se att det verkligen finns ett litet hjärta som slår.
    Vad hade ni gjort? Jag blev bara så himla ledsen, tramsigt me jag skyller på hormonerna!
    Jag förstår dig helt men jag skulle ta möjligheten och sen återberätta ALLT i detalj när ni ses. Kan han verklgen inte smita ifrån en liiiiten stunda då han behöver juinte var med hela besöket?
  • Milljor
    JohannaB skrev 2011-09-21 13:39:25 följande:
    Tack för era tankar och synpunkter. Jag vill ju verkligen göra detta och min man är precis som din, Tusen tankar. Han har gjort olika funkarrangemang på Ekorrn satt i granen och skrivit en egen barnvisa som han sjunger för magen fastän han vet att peanut inte kan höra något än. Igår påstod han att han hörde någor när han la huvudet mot magen. Sjukt töntigt, men jag bara smälter. Så han vill ju verkligen med.
    Jag har lugnat mig lite nu och vi ska försöka flytta tiden och om det inte går att få en annan tid snart, så ska han försöka lösa det med skolan. Hoppas hoppas!
    Åh vilken gullig kille du har!!!!! min är lite likadan :) lägger huvvet på magen och pratar med Tussen. jag tycle rmest det känslie konstigt att han lägger huvudet på min småfeta magen som är allt annat är hård fin gravudmage :) men det är oerhört mysigt!!!!
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-09-22 10:30:57 följande:
    Nu har vi varit på inskrivningen:) allt gick bra så nu är det bara att vänta på rul.. Sen är det inte besök hos bm igen förän v24 typ.. Evighet ju.. Hur är det för er andra? När har ni nästa besök hos bm efter inskrivningen.. Jag bor i Borlänge..
    Jag har med varit på inskrivning idag...lit ebesviken att de inte gjorde ngt vul/ul :( hade så gärna fått bekräftelse på att det finns ngt där inne. Just nu känner jag ingenting. Men allt gick bra en miljon frågor det var väl det som hände egentligen. KUB om två veckor längtar så jag döööööör för att får se den lill* !!!!!!
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-09-22 15:22:14 följande:
    Milljor: hos min bm gör dem inte heller ul för apparaten e så gammal sa hon.. Det va tur jag fick göra i tisdags., börjar kännas lite mer verkligt nu när man sett den när den har vuxit på sig lite:) men du har gjort ett vul va? När ska du till bm nästa gång? Jag ska dit när jag e i v24 typ.. Skitlångt ju:/.. Funderar faktiskt på att köpa ett angelsound ändå för jag vill höra hjärtat nån gång iaf innan v24.. Kan väl inte va så skadligt;P..
    Du får visa bild efter kubet!:) jag ska inte göra nå mer ul förän rul.. Typ 8 långa veckor kvar.. Nu får tiden gå fort! Längtar så mycke efter den här bebisen!!!!:)
    Gjorde ett Ul privat för förra tisdagen men ändå......vill´ju se den lill* så ofta som möjligt :)

KUB om två veckor sen har jag inget mer bokat så jag antar att jag får enny tid till Bm när jag varit på KUB. Känns som en evighet till KUB. Iom att man är mitt i vecka 12 nu så skulle jag vilja ha ett UL efter den här veckan för att veta att den lilla ff lever där inne.  Angelsound.....har dålig koll på hur det funkat men kan inte tänka mig att det är farligt omman använder enligt instruktionera.

Klart jag visar bild....:) långa 8 veckor då ska jag inte klaga på mina 2 :)
  • Milljor
    JohannaB skrev 2011-09-24 21:12:27 följande:
    Idag gick jag in i v 12! Det blir riktigt skönt nästa lördag, men även idag känns som något av en milstolpe! Äntligen v 12!!!
    Grattis det ÄR verkligen en milstolpe!!!!!
  • Milljor
    vicki 83 skrev 2011-09-25 17:21:42 följande:
    var på liseberg idag med min lilla kille! när jag gick på toa där hade jag fått rosa flytningar!!!hjälp!! är detta tecken på mf e på g??? Kom inget på paprett när jag torkade mig och det var inget klart blod på trosskyddet!!!
    Har inte ont i magen eller nåt!
    usch man blir ju så orolig! Vad gör man nu?!?
    Åh förstår din oro och det är ju omöjligt att säga vad det kan bero på...men det jag läst/hört och om jag utgår från egna mf så är det klarrött och färskt så bådar det inte gott men om det är rosa så kan det bara vara sköra slemhinnor. Jag är lite nojjig av mig så jag hade ringt och rådfrågat gyn/BM, och de brukar ju då var ganska snälla och låta en komma på ett vul. Men det där känner du bästa själv. Hur är det idag ff rosa eller?

Det är säkert ingen fara men jag vet precis hur du känner!!!!!
  • Milljor
    vicki 83 skrev 2011-09-26 09:55:38 följande:
    pratade med barnmorskan imorse och hon menade på att blöder man inte rikligt och har ont så är det normalt..men kunde inte heller garantera att allt var bra såklart!
    fick tid på torsdag för inskrivning istället för nästa vecka och då skulle de tydligen göra ul också sa hon!
    Åh så bra, det måste kännas skönt! Som sagt allt är säkert bra men ändå skönt att dubbelkolla. Skönt att du fick tiden framflyttad!!!!!!!!!
  • Milljor
    storebrorM skrev 2011-09-26 15:57:26 följande:
    Här är en som småblödde lite från och till sedan i fredags, inga störtblödningar och inte direkt ont. Dock konstaterades det idag att där inte längre är något hjärta som slår i magen :( (v9+2)

Choken har lagt sig och man har ställt in sig på detta, imorgon blir de skrapning och sen hoppas jag att jag kan njuta av semester trots allt.

Lycka till allesammans!    
    Åh jag lider med dig, beklagar verkligen!!!!!
Svar på tråden Aprilbebis 2012