• Milljor

Aprilbebis 2012

Najje79 skrev 2011-10-06 20:45:00 följande:
    Hejsan! Får jag hänga på er?
    Är i v 11+2, är egentligen beräknad till 1/5 men är gravid med tvillingar så det kommer med säkerhet bli bebisar i mitten på april.

Har inte läst igenom tråden, men hoppas det är okej att jag hoppar in här?
    Välkommen och grattis till tvillingarna!!!!
  • Milljor

Det här med mammabyxor.,,,,läste ngn stans att upp till 3-4 månader så ska man/bör mankunna ha samma storlek sen i mitten/slutet av graviditen kan du behöva gå upp en eller två storlekar....vet int eom det stämmer men har för mig att jag lästa det på ngn webshops hemsida.....

Lite ego då.....idag har jag KUB!!!! Är så nervös och orolig att vår lilla tuss inte ska var vid liv där inne.Har ju inte haft symtom på länge och når hur bra som helst så jag är orolig.....så håll tummarna för mig!!!!!! 13+3 idag

• Milljor

Tjohooooo KUB gick jättebra bra resultar på alla 3 tester och alldels underbart att se vår lilla tuss sparka runt där inne :) Blev framflyttad en dag så beräkningen stämmer ganska bra.

• Milljor
    mamma2kids skrev 2011-10-07 12:08:05 följande:
    vilken vecka börjar man känna av när bebis har hicka?kommer inte ihåg nånting ju
    växtvärk v.12+5 är de normalt eller är de nå annan värk jag har? :/ har som inte känt av de på 2 veckor.
    Ja hade massor av växtvärk då som kom och gick.....så det är säkert som det ska :)
  • Milljor

Tack fr alla grattis!!! och för er som har ont...jag var orolig men efter att ha pratat med min BM så kändes det bättre. Hon sa att växtvärk kan göra riktigt ont... ta en panodil går det inet över då så ring gyn igen. Hon sa även at om det gör så ont att du inte kan sova på natten då bör du även söka hjälp!

• Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-10-07 15:10:28 följande:
    Lite ego här..:p:)
    idag har både jag och sambon legat och lyssnat på skruttens hjärta:) det hörs så tydligt nu:) va tvungen att låta han lyssna fast jag lyssnade igår.. Nu ska jag inte lyssna förän nästa vecka.. V14 då:D
    Blir så jäkla glad när jag har hört hjärtat.. Som på rosa moln typ:)
    Åh vad härligt blir sugen på att köpa en jag med.HA en superbra helg allihopa.
    Kram
  • Milljor
    No ordinary love skrev 2011-10-09 18:57:16 följande:
    ni som har gjort kub tester, hur kommer det sig?
    Är ni 35+? 
    De erbjöd oss det och vi tackade ja....jag är 33. De erbjuder alla blivande föräldrar det där jag bor
  • Milljor

Jag har unte gått upp något men mage har jag fått....så mysigt att se hur det börjar puta :)

• Milljor
    Tokstolla skrev 2011-10-11 10:10:09 följande:
    Gjorde kub-testet igår.

Trisomi 21: 1/ 10 000
     Trisomi 18: 1/ 24670
     Trisomi 13: 1/ 77323 

Känns faktiskt helt OK nu när man är 32 :P 
    Härligt, stort  Grattis!!!
  • Milljor
    JohannaB skrev 2011-10-11 12:09:54 följande:
    Jag bälgade i mig vatten för att ha en ursäkt att snabbt gå på toa igen, och nu kom det inget blod, jag är mest väldigt öm, så det är sökert bara slemhinnorna. Men jag kommer nog inte sluta noja förrän jag varit på toa några gånger till.

Jag hörde på nyheterna och googlade runt lite och det verkar som att om man tog vaccin 09/10, så behöver man inte, men om man slarvade (som jag...), så ska man ta nu. men jag väntar på att bli ppringd av min bm och höra med henne. Jag kan skriva här sen vad hon sa.
    Det låter som slemhinnorna så säkert ingen fara....hur är status idag?
Svar på tråden Aprilbebis 2012