Inlägg från: grästuva |Visa alla inlägg
  • grästuva

Aprilbebis 2012

Hannis då har vi två samma bf, jag kommer troligtvis bli igångsatt den 16.de om kroppen är någorlunda redo tråkigt att läkaren fick dig att känna så, inte är du en sämre mamma pga av KS. Det finns ju en god orsak också till varför du bett om det.

• grästuva

Jag är beräknad till den 20 .de men blir troligtvis igångsatt den 16 .de om kroppen är någorlunda redo skulle det stå

• grästuva

Nej obehandlad Uvi är inget bra som gravid så bra att du kollar upp det redan idag Thelma

• grästuva

Kan inte de vita blodkropparna bero på din UVI? Skönt att det blev upptäckt, hoppas du slipper besvär framöver

• grästuva

Jag ligger också lite över maxlinjen emeliee, detta är dock min tredje graviditet och kroppen fick bara tre månaders vila från förra och denna. Bebis är normalstor och följer mitten kurvan. Förra veckan i v.28+3 hade jag hitintills gått upp 11 kg och SF måttet låg på 31, bara mage och gympa hos mig. Är smal naturligt och väger nu med mina +11, 57 kg. Skönt att dom håller koll på dig, vad säger läkaren?

• grästuva

Thelma hoppas nifirex hjälper, annars tror jag du kommer få järninjektioner. Själv äter jag 2 nifirex om dagen plus två multivitaminer, även dom med lite järn i. Mitt blodvärde ligger på 110 och tycks inte vilja öka ändå men så länge jag håller mig över 100 så slipper jag injektion. Är du förkyld eller har annan infektion i kroppen så kan ditt blodvärde sjunka lite på grund av det också då kroppen får svårare att ta järnet till sig. Ät en apelsin till tabletten och drick ett glas jucie så underlättar du upptaget

• grästuva

Emeliee vi förlorade vårt andra barn sent under graviditeten -11 så jag har tyvärr ingen liten bebis att ta hand om här hemma, vet inte om vi försökt så tätt inpå annars. Har vår äldste son på 4 år här hemma som lyser upp tillvaron. Vi gör extra TUL, ett i v.25 och ett i v.28 har även fler inbokade, dock gör vi dom inte pga av SF måttet utan för att se så bebis mår bra pga av det vi varit med om. Mitt SF mått har inte Bm sagt något direkt om då det följer sin kurva men skulle det avvika åt något håll skulle hon kolla upp det extra.

• grästuva

Tack kaosmamma, just nu är det en extra tuff period av oro då jag närmar mig den tiden av graviditeten när vi förlorade Oliver. Lycklig över att jag har en livlig liten kille i magen så att jag känner hur han rör sig vad tråkigt att Filippa är så dålig igen, eran lilla kämpe hon är så stark. Hoppas på att det blir mycket bättre snart @-}--

• grästuva

Kryssarinnan vet inte vad det kan bero på, kan vara en svampinfektion ändå trots normala flytningar. Jag tycker du ska ringa din Bm idag och höra med henne, inte vänta tre veckor till nästa besök

Svar på tråden Aprilbebis 2012