Inlägg från: grästuva |Visa alla inlägg
  • grästuva

Aprilbebis 2012

Vet inte vilket fårskinn som är bäst, använde kort gul lugg till Theo när han var liten. Dock är rekommendationen att inte använda fårskinn de första sex månaderna pga av den ökade risken för Psd. Utifrån vad jag läst mig till och vad min Bm sagt iaf

• grästuva

Trollet, haha ja den där 4 års trotsen är härlig, ,Theo har precis börjat komma ifrån den

• grästuva

Jag är beräknad till 20/4, blir nog några dagar innan då det troligtvis blir igångsättning. Ska försöka orka till så nära Bf som möjligt

• grästuva

Är du orolig för att förlossningen ska sätta igång så tycker jag du ska åka in Vicki och be dom kolla dig. Även om det ökar i styrka, värker bak mot ryggen eller trycker på nedåt. Lyssna till dig själv och din kropp, är du orolig så åk in

• grästuva

Thelma jag skulle ringa Bm idag, ibland kan påverkan av tappen gå snabbt och det är alltid bra att vara vaksam

• grästuva

Thelma ring och prata med förlossningen, åk in på en kontroll innan din man åker på jobb så att du har det uppkollat innan du blir ensam hemma. Om det är fostervatten som läcker kan dom kolla snabbt.

• grästuva

Jag förstår inte riktigt varför du drar dig för att åka in när du har problem med så mycket sd Thelma?

• grästuva

Ja bebis mår bäst av att stanna inne flera veckor till om det är möjligt. Jag förstår att sjukhus inte är lockande men ibland är det nödvändigt ändå, jag hör ju på dina inlägg att du är orolig. Åker du in i tid och en förlossning kan hejdas så blir sjukhusvistelsen betydligt kortare än om den lille kommer redan nu. Jag råder dig till att ringa och höra med dom redan nu men sen gör du helt klart som du själv vill. På verkan av tappen kan gå riktigt snabbt ibland. Vilken vecka är du i?

Svar på tråden Aprilbebis 2012