• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Milljor
    JohannaB skrev 2011-08-12 12:59:31 följande:
    Åh vad jag nojar för mf! Hur kommer man över en sådan noja? Jag vet ju att jag inte kan göra något själv, kommer dte så så kommer det. Jag försöker leva supersunt, men jag kan inte sluta noja.... vad gör man??!!
    Sådär är vi nog allihipa mer eller mindre. Personligen försöker jag hålla mig sysselsatt INTE hänga i missfallstrådar utan njuta av ömmande bröst och molande värk :) <som du skriver........blir det så blir inget att kunna påverka...slöseri på energi att foka på mf istället för det härliga som faktiskt växer i magen :)

Hoppas det hjälper lite iaf!
  • JohannaB

Tack för peppen!! Ska försöka fokusera på det fina!!

Alltså, jag är fortfarande superöm i brösten och de är jättestora, men min molväk kommer bara då och då och då oftast ganska rejält smärtsamt, men bara en kort stund, sedan lugnt i flera timmar.... normalt??
    Ska till bm den 23e, vill så gärna ha svar på alla frågor redan nu....

• Milljor
    JohannaB skrev 2011-08-12 13:11:13 följande:

Alltså, jag är fortfarande superöm i brösten och de är jättestora, men min molväk kommer bara då och då och då oftast ganska rejält smärtsamt, men bara en kort stund, sedan lugnt i flera timmar.... normalt??
    Jag är långt ifrån en expert  men jag har på samma sätt ömma bröst kommer och går och likaså med molvärken. Vissa dagar känner jag mig hur ogravid som helst och sen kommer allt på en gång :) 23:e....inte så långt kvar :) säger jag som tycker det är en evighet till den 19:e då jag ska hahahaha
    Lät att peppa andra men när det kome rtill en själv känns det lite annorlunda :)
  • JohannaB

Haha, precis, skitlätt att peppa andra, men man blir så himla osäker när det gäller en själv.

Skönt att läsa att andra också har dagar då inget känns alls. Jag brukar få en stund på kvällen då jag har skitont och sedan lite på morgontimmarna, men  annars är allt ganska mycket som vanligt.

Skönt med fredag! Jag har jobbat min första vecka efter semestern, och det blev ju en ganska omtumlande vecka, haha. Så jag är helt slut!!! Sååååå skönt med helg!!

• Milljor
    JohannaB skrev 2011-08-12 13:26:38 följande:

Haha, precis, skitlätt att peppa andra, men man blir så himla osäker när det gäller en själv.

Skönt att läsa att andra också har dagar då inget känns alls. Jag brukar få en stund på kvällen då jag har skitont och sedan lite på morgontimmarna, men  annars är allt ganska mycket som vanligt.

Skönt med fredag! Jag har jobbat min första vecka efter semestern, och det blev ju en ganska omtumlande vecka, haha. Så jag är helt slut!!! Sååååå skönt med helg!!

Det här var min första vecka också..har dock hängt mest på FL tur att inte chefen vet det :)

Det är ju lite jobbigt såhär i början massa frågor/funderingar/oro mm mm och ingen att prata med liksom...vi har valt att vänta med att berätta för vänner men närmsta famijen vet. Så det är ju jätteskönt att ha er tjejer att "prata" med då känner man sig mindre vilsen. och förhoppninsvis kan man hjälpa/stötta någon och få hjälp när man själv behöver. Heja oss så bra vi är :)
  • Smarkan
    Tokstolla skrev 2011-08-12 11:53:21 följande:
    Måste hålla mig då min man har lätt att gå in i depressionssvackor och har är på väg upp från en så att säga något nu som inte går bra är ju som att göra honom en björntjänst. Däremot har jag berättat för min mamma och min mormor.  
    Vår första grav. slutade i mf i v7.
    Nu är jag i v5.  
    Ja då gör du nog helt rätt i att inte berätta förrän om ett tag.
    Efter vecka 12 kan ju ju andas ut lite att den värsta tiden för mf är förbi även om man kan få senare än det också.
  • Smarkan
    JohannaB skrev 2011-08-12 13:11:13 följande:

Du ska inte vara så orolig. En del mår illa och har molande värk hela tiden men jag känner inte heller av symptomer hela tiden. Det är då och då under dagen man känner det.
    En del känner ingenting alls. Man måste tänka postitivt och inrikta sig på att allt är normalt.
    Man blir ju tokig om man ska gå och fundera på mf hela tiden.
  • Tokstolla
    Smarkan skrev 2011-08-12 14:20:56 följande:
    Ja då gör du nog helt rätt i att inte berätta förrän om ett tag.
    Efter vecka 12 kan ju ju andas ut lite att den värsta tiden för mf är förbi även om man kan få senare än det också.
    japp, jag kommer nog inte säga något- han får helt enkelt komma på det själv. 
    Vi har ju trots allt varit med om en fullgången grav innan... Men han tycker jag har lite kort stubin just nu så jag får bita mig i läppen för att inte få utbrott på hans dumma kommentarer  
  • Ljushuvudet

Tråkigt med blödningar för som fått det själv är jag också en av dem, eller har små bruna flytningar kan inte se ngt färskt blod och det är inte mycket. Kom lite igår och sen har jag haft så man ser lite brunt på pappret idag. Ursäkta för detaljerna. Hoppas att det inte är ngt konstigt som håller på att hända nu bara.

Grattis Blixten till plusset, uppdatera gärna listan som ligger ett par sidor bak

Svar på tråden Aprilbebis 2012