• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-15 15:11:02 följande:
    Milljor: tänkte också beställa sånna men vågar inte riktigt än.. Man vet ju aldrig vad som händer.. När ska man kunna slappna av egentligen?! :)
    Den frågan har jag också ställt mig :( aldrig är nog svaret....när man väl valt att skaffa barn så är det väl en ständig oro tills barnet är iaf 20...kanske mer än så :)

Jag chansade och beställde :) Tänkte mot förmodan om det inte skulle gå vägen så vill viju ha barn och då får den väl ligga i lådan och "vila" ett tag :) Är så svullen och stressen över att inte kunna ha mina kläder är fasen inte kul :(
  • Milljor
    Tokstolla skrev 2011-08-15 15:18:09 följande:
    Jag köpte i v6 under min förra grav. Jag tänkte så här: OK, jag SKA bli gravid och få barn förr eller senare. Jag kan ju inte gå omkring i obekväma kläder så valet var självklart då. Så om det skulle ha gått fel under förra grav. så hade det slutat i en annan- som tur var så var sonen stark nog att klara sig hela vägen =)

Precis rätt tänkt!!!!! Bra inställning där!
  • Maximumtaste

Milljor: jag börjar också få panik över kläderna.. Kan bara ha mjukisbyxor.. Lär nog beställa;)

• Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-15 15:35:46 följande:
    Milljor: jag börjar också få panik över kläderna.. Kan bara ha mjukisbyxor.. Lär nog beställa;)
    Det gör du rätt i!

Jag har fått för mig att jag nog komme rfå ganska stor mage vad det lider......JAg är normalstor varken smal eller tjock men jag har alltid haft rejäl putmagen även om jag pendlat i vikt. Har vid flera tillfällen haft folk som frågat om jag ör gravid när jag har haft vissa kläder på mig och så, mindre kul kan jag säga! Så pga av mitt "medfödda" put så krävs det inte mkt för at tjag se se supergravid ut :) Eller typ mer fläskig änb gravid just nu hahaha
     Kanske vågar mig på att lägga ut en bild också :)
  • JohannaB

Alltså hörni, hur är det med rooiboste egentligen. Det innehåller ju inget koffein, men skulle ju vara gött att ha på kafferasten. Jag blir inte äcklad av kaffe, men är totalt osugen på de där 3 kopparna man får dricka om dagen och tänkte att då kan jag ju lika gärna dricka koffeinfritt te... varför utmana ödet, liksom när jag ändå inte är sugen?
    men vad tror ni? Rooibos?

• Lenafena

Rooibos är jättegott! Skönt också att det inte är uppiggande, så man kan ta det på kvällen Glad

• Simpan

Åh va trött jag är på att må illa :( jag orkar liksom inte komma ur soffan :/ börjar ulka direkt när jag sätter mig upp. Tur nog blir det lite bättre mot kvällarna. Nån som känner igen sig?! Tredje barnet och har mått lika alla tre ggr :(

• Tokstolla
    Simpan skrev 2011-08-15 17:07:51 följande:
    Åh va trött jag är på att må illa :( jag orkar liksom inte komma ur soffan :/ börjar ulka direkt när jag sätter mig upp. Tur nog blir det lite bättre mot kvällarna. Nån som känner igen sig?! Tredje barnet och har mått lika alla tre ggr :(
    Jag tror att jag mår lite mer illa denna gången än vid mina två tidigare grav. Hoppas på tjej då så klart och att teorin ska stämma. =)
  • Simpan

Jag har två grabbar och kräktes och mådde lika illa. Så jag tror att jag har en grabb till här inne :) Hade du pojkar?

Svar på tråden Aprilbebis 2012