• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • NINACRT

jag vaknar också en el flera gånger på natten.... har mardrömmar.. men somnar väldigt fort på kvällen.

• hannisfashionista
    svorsk skrev 2011-08-15 13:53:37 följande:
    Vad skönt att det är fler i samma situation, som jag kan babbla lite med innan "alla" andra får veta. Jag 
    är så svullen och öm om magen så idag har jag en gravid-jeanskjol. Sån med gott tyg över magen. Jag fixade inte att ha något annat idag. Hur ska det här sluta? V 5 och jag tycker jag ser ut som minst v 15. Förra graviditetem hade jag iofs tankar om att trycka upp en t-shirt där det stod " Nej, jag väntar INTE tvillingar". De flesta kommenterade nämligen det. Så jag var stor och lär väl bli det nu med...
    Har dessutom redan börjat vakna mycket om nätterna. Är egentligen supertrött men så är kroppen liksom rastlös. Känner mig dock inte orolig i huvudet. Någon mer som ligger vaken? Gör ju inte precis att jag är mindre trött om dagen... sitter på jobb nu och vill helst sova.. zzzzz 
    Jag har precis som dig och jag har precis plussat så egentligen skulle det vara en omöjlghet att ha mage men för mig så verkar det vara fuuuullt möjligt ändå. 

Jobbigt bara att vi har uniformsreglemente på jobbet och jag har en kostymkjol som är avslöjande så fortsätter det såhär så går det ju inte.. Jag får köpa ett par mammagravid kostym brallor och skylla på att jag fryser i kjolen tror jag. Glad

Jag hade nog fått sova hela natten om det inte var för vår 2,5 åriga son som vill komma ner till mamma... 
  • Melissa Issa Uggla

hejhej :) Skriver ett litet inlägg här så jag kommer ihåg tråden, ska ta ett grav. test idag. Nästan 100 på att det är positivt. Är det det så har jag beräknad 17 April eller nåt sånt. :)

• aprilmamma44

Jag mår oxå illa.... Tycker de e fantastiskt!!! Får se hur länge jag tycker det:)

• Milljor

På talom svullen mage.....beställde precia en sån midjeförlängare :) jeans stramar ju redan och det lär ju bki värre välinvesterade pengar hoppas jag :)

• Tokstolla
    Milljor skrev 2011-08-15 14:55:25 följande:
    På talom svullen mage.....beställde precia en sån midjeförlängare :) jeans stramar ju redan och det lär ju bki värre välinvesterade pengar hoppas jag :)
    Tycker passformen blir så obehaglig med en sådan... 
  • Maximumtaste

Milljor: tänkte också beställa sånna men vågar inte riktigt än.. Man vet ju aldrig vad som händer.. När ska man kunna slappna av egentligen?! :)

• fjälla
    Jag vill gärna vara med, v 5 (4+6)! Första försöket äntligen, och plus 11/8 på BIM +1 eller 2. BF 16/4. Har bara testat en gång, ett klart plus får räcka! Lite molvärk, ont i brösten och ganska grinig. Och så känns det som att magen svullnar till mensmage lite då och då, bara att knäppa upp brallorna. Känns väldigt overkligt för jag va ganska säker på att det inte va nån där inne eftersom symtomen inte alls känns som sist (gjorde medicinsk abort i v. 5+5 i november 2010). Vågar inte riktigt tro på att det kommer gå bra - nojig...
  • Tokstolla
    Maximumtaste skrev 2011-08-15 15:11:02 följande:
    Milljor: tänkte också beställa sånna men vågar inte riktigt än.. Man vet ju aldrig vad som händer.. När ska man kunna slappna av egentligen?! :)
    Jag köpte i v6 under min förra grav. Jag tänkte så här: OK, jag SKA bli gravid och få barn förr eller senare. Jag kan ju inte gå omkring i obekväma kläder så valet var självklart då. Så om det skulle ha gått fel under förra grav. så hade det slutat i en annan- som tur var så var sonen stark nog att klara sig hela vägen =)

• Milljor
    Tokstolla skrev 2011-08-15 14:56:12 följande:
    Tycker passformen blir så obehaglig med en sådan... 
    Åh nej blir den???? jajaj måste ju prova iaf den kosta ju bara 169 så det är ju inte hela världen.
Svar på tråden Aprilbebis 2012