• Poppee

Aprilbebis 2012

Thelma08 skrev 2012-02-15 21:47:00 följande:
    Jag blev inlagd på fl har nu fått en brickanyl spruta i låret och får inte lämna sängen mer än vid toa besök... Måtte jag inte få stanna här länge...

Ojj inte kul :( håller tummarna för dig
  • Poppee
    Thelma08 skrev 2012-02-16 17:42:10 följande:
    Jag är förflyttad till bb nu och ska bli kvar i alla fall denna natten.
    Tappen är inte påverkad den var 45mm lång så det var okej. Men har ett par perioder varje dag som sd/förvärkar kommer var 3-5 min och håller på i 30-60 min.

Nu får jag röra mig lite för att se om det blir värre eller samma eftersom
    Jag gått med dessa sd en lång tid utan att reflektera över att dom kommer så ofta...

Uppdaterar när jag kan
    Man längtar ju inte mindre när man ser alla nyfödda
    de var ju tur att inte tappen var påverkad =)
    hoppas de blir bättre snart iaf så du kan få gå den sista tiden utan besvär
  • Poppee
    vicki 83 skrev 2012-02-17 21:34:59 följande:
    Hej tjejer! vart borta härifrån några dagar! Åkte ju in för jag ville kolla i måndags eftersom jag hade mkt sammandragningar! På tisdagen födde jag en helt perfekt liten Simon!!! Han föddes i v 29 plus 3!! Allting gick väldigt fort, på tisdagen gick det från att tappen var 1 cm till att han var ute på mindre än 2 timmar!!! Helt makalöst! Lilla hjärtat väger bara 1390 men är en riktig kämpe som andas själv redan! Jag blev hemskickad redan idag, och han ligger kvar på neonatal och kommer göra många veckor till! kändes fruktansvärt att åka därifrån idag, så nu är mannen uppe hos honom medan jag är hemma med stora killen! Det blev verkligen inte som man tänkt sig!! Hoppas ni andra mår bra

Ja ojj säger jag med.. Stort grattis och kramar i mängder!
  • Poppee
    vicki 83 skrev 2012-02-18 17:23:31 följande:
    tack allihopa!! ja han är en riktig kämpe!! idag när jag höll honom började han helt tokigt leta efter tutten så bm förselog att jag skulle ta av bhn och då blev han så arg för det inte kom nåt direkt, jag trodde aldrig han skulle orka suga nåt med sin lilla mun, men visst gjorde han det!! och man riktigt hörde hur han svalde!!! sen blev han ifs helt slut efteråt och fick lite extra syre,men han e så duktig!
    Så kul :D och lycka till nu.. Han verkar vara en riktig kämpe!!Skrattande
  • Poppee
    vicki 83 skrev 2012-02-19 22:08:54 följande:
    Här kommer en bild på lilla Simon hos sin pappa!

Så fin han är! Grattis ännu en gång!
  • Poppee

Haha :P
    Idag har jag 57 dagar kvar till Bf<3 tiden har gått fort men ändå så långsamt.
    Snart April{#emotions_dlg.flower}

• Poppee

Var hos bm idag =) har även gått in i vecka 33 (32+0) Skrattande
    Sf-mått låg på 31 cm och hjärtljuden 144, allt var bra ^^
    så nu väntar vi på morgondagen så vi kan få se våran lill* pluttHjärta

• Poppee

De var helt underbart att se bebisen idag <3 allt såg fint ut och den ligger fortfarande med huvudet nedåt och hon sa att den lär stanna så också<3 beräknad vikt idag var 2023g (vecka 32+1) .. nu längtar man ju ännu mer efter bebisen Hjärta

• Poppee
    4 små skrev 2012-02-27 09:09:16 följande:
    thelma:

Jo jag känner samma av och till men är rätt säker på att det är blodtrycksfall... Är även extremt åksjuk som gravid så när jag åkte tunnelbana första (och sista) gången den här graviditeten för 1v sen så var jag lite fundersam kring att hela betong-perrongen på t-centralen gungade när jag gick av. Eftersom det är osannolikt att terroristerna slagit till så insåg jag att det nog var mitt eget huvud som snurrade... Men shit vad yr man blir ibland!!! Bara till å sätta sig ned och ta det lugnt när det slår till!

Ska ringa FK idag (igen) eftersom de ännu inte behandlat mitt sjukpenningärende (foglossning) så vi släpar efter med pengar sen i jan (!) F*n vad trött jag blir!!!!

Jag fattar vad du menar ska ringa dem idag också faktiskt , är sjukskriven för ischias och foglossning.. dem e ett par sega jävlar på FK rent ut sagt
Svar på tråden Aprilbebis 2012