• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Tokstolla
    Simpan skrev 2011-08-15 18:00:09 följande:
    Jag har två grabbar och kräktes och mådde lika illa. Så jag tror att jag har en grabb till här inne :) Hade du pojkar?
    Tror du menar mig nu :p

jag har en liten gosse på 21 mån. Vår första grav. slutade i mf.  
  • Simpan

Ja jag menade dig tokstolla! Okej! Då är jag med! Jag bävar inför nattjobb nu... Känns inte alls bra att jobba natt i vända på dygnet när man mår så här :(

• blixten3

Hej alla!

Jag och min sambo väntar vårt första barn.. Är planerat att titta ut i april (runt den 20)
    Får man hänga på i den här tråden?!
    Känns skönt att kunna ventilera lite =)

Har läst lite inlägg..
    Har ni redan svårt att få på er era vanliga kläder?
    Tyckte minsann att arbetsbyxorna var svåra att knäppa idag, men trodde det berodde på några extra semesterkilo =)

• Tokstolla
    blixten3 skrev 2011-08-15 19:33:57 följande:
    Hej alla!

Jag och min sambo väntar vårt första barn.. Är planerat att titta ut i april (runt den 20)
    Får man hänga på i den här tråden?!
    Känns skönt att kunna ventilera lite =)

Har läst lite inlägg..
    Har ni redan svårt att få på er era vanliga kläder?
    Tyckte minsann att arbetsbyxorna var svåra att knäppa idag, men trodde det berodde på några extra semesterkilo =)
    Inte svåra att få på men sitter lite obehagligt så jag går med tights =)

• blixten3

Känner mig jättesvullen över magen.. Har väl några kilo för mycket i vanliga fall, men nu känner jag mig tjock =)
    Å varför känns det som att folk tittar på magen hela tiden.. Det måste ju vara inbillning =)

Mår illa på morgonen, lite halsbränna ibland, men annars mår jag ganska bra..
    Hur mår ni andra??

• jamenvisst
    Nalle  27/3 
    Monisen (andra barnet, 30 år) 

Nalle 1/4 
    Sahara 28 (första barnet 28 år) 

Nalle2/4
    Simpan (tredje barnet, 33år )

Nalle 6/4 
    Vilse på Vintergatan (första barnet, 32 år) 
    Ellamy78 (andra barnet, 33 år)

Nalle 7/4 
    Samhain Sally (första barnet 29 år) 

Nalle 8/4 
    Citrusfrukt (första barnet, 27år)
    Anilo (första barnet, 28år)

Nalle 9/4 
    pinkiepie (andra barnet, 33 år)
    emeilee (första barnet, 25år)
    Milljor (första barnet, 33 år)

Nalle 10/4 
    Malinmariatherese (första barnet, 21 år)

Nalle 11/4 
    MissMollis (första barnet, 32 år)  

Nalle12/4
    Klemma (andra barnet, 33 år, Helsingborg)

Nalle  13/4 
    Våren12 (andra barnet, 28 år)

Nalle 14/4 
    Mauritius (andra barnet 34 år) 
    JohannaB (första barnet 28 år)

Nalle 16/4
    Maximumtaste (andra barnet, 24 år)

Nalle 17/4 
    Alexaa (första barnet, 26år)
    Lenafena (första barnet, 42 år)

Nalle 18/4 
    Kiyona (första barnet, 32 år)

Nalle 19/4
    Sweetiee (andra barnet)

Nalle 20/4 
    Sockerbrallan (första barnet, 28 år) 
    Ninacrt (andra barnet, 30år)
    jamenvisst (andra barnet, 30 år)
    Nalle 22/4 
    Myessence (första barnet, 21 år) 

Nalle 24/4 
    Angiiee (första barnet, 23 år)
    Hallonmuffin (andra barnet, 29 år)

Nalle 26/4
    hannisfashionista (andra barnet, 31 år)

Hej på er, härligt med lite bekanta "ansikten" Jag ser att jag och Ninacrt har en del gemensamt Flört.

Jag mår bara fint, förutom ett sjujävla humör, suck! Lite molvärk och en hemsk trötthet, ska jobba min första natt i natt efter semestern och är ganska så nervös! Än kan jag med att dricka kaffe, så det får bli några koppar sådant i natt! 
  • myessence
    Hej på er, idag var det första dagen på ny avd på jobbet, och fyy så illa jag mådde. kunde inte alls koncentrera mig och ta in information ordentligt, det enda jag tänkte på var att hålla mig så jag inte spyddeRynkar på näsan Det är lite väl tidigt för ett sådant här illamående redan tycker jag, förra gången kom det i v 6-7 någongång, nu är jag ju bara i början på v5. 

Har ni något bra tips mot illamåendet? jag småäter lite och ofta, det hjälper till viss del, sedan tar jag även en tabl (postafen) på morgonen innan jag går upp..

• waitingforbaby2012

Hej hopp!

Får man lov att hoppa in här? Vi väntar vårt andra barn som är beräknat till 11 april :D
    Hur mår ni andra? Jag mår bra förutom molvärk som kommer och går, en enorm trötthet & är svullen..  Och brösten har redan växt som attans!! 

• Maximumtaste

Hallo tjejer.. Jag fick en tid på gyn igår för jag hade lite ondare i magen än vad jag brukar och eftersom jag haft ett x så fick jag komma direkt på ett vul.. va i v 4+6 igår så ett foster är svårt att se sa dem men dem visade mig på skärmen att det fanns två fostersäckar! Man såg en liten vit prick i dem där säckarna:) så vi får se om det blir tvillingar nu då:) läkaren sa att det är inte säkert det är två nästa ultraljud för den andra kan ta näringen av den ena.. Min kille trodde jag skämta när jag ringde efteråt för vi har pratat om att det är tvillingar hehe.. Ska bli kul att se:) va en lättnad att se att det var något i livmodern denna gång iaf:)

• meghan26

Hej, jag hoppar in här för jag plussade idag efter att ha kämpat från maj. Wihooooo!
    24 april enligt familjeliv och det blir barn nr 2!

Svar på tråden Aprilbebis 2012