• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • hannisfashionista
    Maximumtaste skrev 2011-08-16 07:18:48 följande:
    Hallo tjejer.. Jag fick en tid på gyn igår för jag hade lite ondare i magen än vad jag brukar och eftersom jag haft ett x så fick jag komma direkt på ett vul.. va i v 4+6 igår så ett foster är svårt att se sa dem men dem visade mig på skärmen att det fanns två fostersäckar! Man såg en liten vit prick i dem där säckarna:) så vi får se om det blir tvillingar nu då:) läkaren sa att det är inte säkert det är två nästa ultraljud för den andra kan ta näringen av den ena.. Min kille trodde jag skämta när jag ringde efteråt för vi har pratat om att det är tvillingar hehe.. Ska bli kul att se:) va en lättnad att se att det var något i livmodern denna gång iaf:)
    Gud så spännande om det blir tvillingar!!! Ska bli spännande att följa fortsättningen! 
  • myessence
    Maximumtaste skrev 2011-08-16 07:18:48 följande:
    Hallo tjejer.. Jag fick en tid på gyn igår för jag hade lite ondare i magen än vad jag brukar och eftersom jag haft ett x så fick jag komma direkt på ett vul.. va i v 4+6 igår så ett foster är svårt att se sa dem men dem visade mig på skärmen att det fanns två fostersäckar! Man såg en liten vit prick i dem där säckarna:) så vi får se om det blir tvillingar nu då:) läkaren sa att det är inte säkert det är två nästa ultraljud för den andra kan ta näringen av den ena.. Min kille trodde jag skämta när jag ringde efteråt för vi har pratat om att det är tvillingar hehe.. Ska bli kul att se:) va en lättnad att se att det var något i livmodern denna gång iaf:)
    Åh vad spännandeSkrattande Häftigt att man kan se redan nu. Hoppas det blir 2 om det är vad ni villSolig
  • Maximumtaste

Jag trodde inte att det skulle synas nån fostersäck så här tidigt och sen när hon visade två st så trodde jag att jag skulle ramla av stolen;D vi hade ju ställt in oss på en men två är lika välkommet:) jag har trillingar i släkten så det finns ju anlag för tvillingar:) jag ska på vul igen 5e september och då e ju jag i v 8 så då ser man nog mer tydligt om det fortfarande är två:)

• hannisfashionista

Jag undrar lite, jag är lite hostig men inte så farligt och tränade crosstrainer igår i lugnt tempo i 35 minuter. För mig är det jätteviktigt att försöka hålla mig aktiv under graviditeten då jag gick upp så mycket i vikt under min första graviditet... Imorse när jag vaknade var jag ännu hostigare än igår så jag får avboka spinnpasset som är inbokat idag... Obestämd

Men träningen är inte till bekostnad på graviditeten och jag blir så orolig för jag har läst lite att träning kan öka risken för missfall....

Ska man då alltså vara stilla i 12 veckor och sedan försöka träna resten av graviditeten?  

Har ni några råd och tips? Glad 

En fråga till, när ska man ringa till BM för att boka inskrivning? 

• myessence
    hannisfashionista skrev 2011-08-16 08:37:10 följande:
    En fråga till, när ska man ringa till BM för att boka inskrivning? 
    Jag ringde idag, fick tid för hälsosamtal nästa vecka 23/8, blev lite förvånad att jag fick tid så snabbt, förra gången fick jag vänta över en månad. 

Kommer att prata med bm om ett tidigt vul och om jag inte får det kommer jag gå privat.
  • våren12

(hannisfashionista)
    Jag har också läst att träning kan öka risken för missfall. Pratade med en bm och hon sa att det är bra att röra på sig men inte träna för hårt. Jag var ute och sprang innan jag blev gravid, så nu försöker jag gå jättesnabbt istället.  Gick upp 25 kilo förra gången och det vill jag inte göra igen.

• fjälla
    jamenvisst skrev 2011-08-15 20:02:32 följande:
    Nalle  27/3 
    Monisen (andra barnet, 30 år) 

Nalle 1/4 
    Sahara 28 (första barnet 28 år) 

Nalle2/4
    Simpan (tredje barnet, 33år )

Nalle 6/4 
    Vilse på Vintergatan (första barnet, 32 år) 
    Ellamy78 (andra barnet, 33 år)

Nalle 7/4 
    Samhain Sally (första barnet 29 år) 

Nalle 8/4 
    Citrusfrukt (första barnet, 27år)
    Anilo (första barnet, 28år)

Nalle 9/4 
    pinkiepie (andra barnet, 33 år)
    emeilee (första barnet, 25år)
    Milljor (första barnet, 33 år)

Nalle 10/4 
    Malinmariatherese (första barnet, 21 år)

Nalle 11/4 
    MissMollis (första barnet, 32 år)  

Nalle12/4
    Klemma (andra barnet, 33 år, Helsingborg)

Nalle  13/4 
    Våren12 (andra barnet, 28 år)

Nalle 14/4 
    Mauritius (andra barnet 34 år) 
    JohannaB (första barnet 28 år)

Nalle 16/4
    Maximumtaste (andra barnet, 24 år)
    fjälla (första barnet, 25 år)

Nalle 17/4 
    Alexaa (första barnet, 26år)
    Lenafena (första barnet, 42 år)

Nalle 18/4 
    Kiyona (första barnet, 32 år)

Nalle 19/4
    Sweetiee (andra barnet)

Nalle 20/4 
    Sockerbrallan (första barnet, 28 år) 
    Ninacrt (andra barnet, 30år)
    jamenvisst (andra barnet, 30 år)
    Nalle 22/4 
    Myessence (första barnet, 21 år) 

Nalle 24/4 
    Angiiee (första barnet, 23 år)
    Hallonmuffin (andra barnet, 29 år)

Nalle 26/4
    hannisfashionista (andra barnet, 31 år)
    Hoppar med här. Funderar oxå på det där med träning, enligt vissa kan man inte göra något för att framkalla eller förhindra MF, men så läser man nån annanstans att träning ökar risken... Suck. Jag har förhoppningar att fortsätta rida så mycket det bara går tills kroppen säger ifrån. Snäll häst så risken är liten att åka av. Nån annan hästis? Åsikter och tankar?
  • hannisfashionista
    våren12 skrev 2011-08-16 08:49:55 följande:
    (hannisfashionista)
    Jag har också läst att träning kan öka risken för missfall. Pratade med en bm och hon sa att det är bra att röra på sig men inte träna för hårt. Jag var ute och sprang innan jag blev gravid, så nu försöker jag gå jättesnabbt istället.  Gick upp 25 kilo förra gången och det vill jag inte göra igen.
    exakt samma som mig då, viktuppgång på 25 kilo och då vägde jag in mig på en relativt hög startvikt.. Obestämd
    Samtidigt vill jag ju inte riskera missfall... så vad gör man? Skiter i träningen eller tränar i lugnt tempo och hoppas att det går bra? 
  • snooky

va säger man till BM egetnligen? jag minns inte hur jag gjorde sist..

"hej de är jag! nu är det dags igen!" eller? :P

• hannisfashionista
    våren12 skrev 2011-08-16 08:49:55 följande:
    (hannisfashionista)
    Tipsar om denna tråd jag startat.. vorek ul om vi blev några stycken där som tränar undergraviditeten... 

www.familjeliv.se/Forum-2-8/m60505420.html

Glad 
Svar på tråden Aprilbebis 2012