• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • hannisfashionista

Nu har jag bokat in första mötet med BM - inskrivningen! 

Den 30 augusti kl 13 smäller det!

En annan ganska jobbig grej....

Min gamla chef som jag trivts otroligt bra med ringde mig och har en tjänst åt mig på hennes nya jobb.... Nästan exakt lik den jag har nu men mer betalt och roligare arbetuppgifter...

Vad gör man? Rynkar på näsan 

Vi har liksom bara gått och väntat på att få tillfälle att jobba tillsammans igen så kommer det här precis nu... Skrikandes 

• klemma

Berätta för henne hur det ligger till!! Bättre att vara ärlig om ni ska kunna jobba bra ihop!! Förhoppningsvis förändrar det ingenting. Håll oss uppdaterade!!

• aprilmamma44
    Maximumtaste skrev 2011-08-16 08:58:51 följande:
    Tror inte det är någon fara att träna i lagomt tempo.. Man får känna efter vad kroppen säger. Jag har gymkort men inte gått dit på länge.. Fick ju xet och blev sjukskriven bra länge och så blev ju jag gravid rätt fort igen så jag har kommit av mig helt.. Tränade mycke i våras.. Men vågar inte dit nu när inte kroppen är van träningen.. Tar långpromenader istället:)
    grattis till vul:et!!! Så skönt att allt är bra so far!!!

Jag e ganska feg med träningen...mnin barnmkorska är tydligen av gamla gardet för hon sa när jag ringde: inga hopp och studas, ingen högintensiv träning.....Vet ju att det är olika rön och åsikter om detta. Men det känns inte bra i mig att gå på aerobic och ut o springa...är för nervös för detta=)
  • hannisfashionista
    klemma skrev 2011-08-16 13:31:12 följande:
    Berätta för henne hur det ligger till!! Bättre att vara ärlig om ni ska kunna jobba bra ihop!! Förhoppningsvis förändrar det ingenting. Håll oss uppdaterade!!
    Klart jag håller er uppdaterade.. MEN ska jag då berätta för henne redan nu trots att det är så tidigt? 

En annan grej är att mitt nuvarande jobb har bokat in fyra utbildningstillfällen till mig här på hösten för att vidareutveckla mig... til en kostnad på 17 000... Obestämd 
  • aprilmamma44
    hannisfashionista skrev 2011-08-16 13:36:53 följande:
    Klart jag håller er uppdaterade.. MEN ska jag då berätta för henne redan nu trots att det är så tidigt? 

En annan grej är att mitt nuvarande jobb har bokat in fyra utbildningstillfällen till mig här på hösten för att vidareutveckla mig... til en kostnad på 17 000... Obestämd 
    tycker jag itne du ska byr dig om!!! du ska ju tillbaka till jobbet efter mammaledigheten...och då vill du ju vara vidareutvecklad=)hihi 

Blir lätt så att hela ens "karriär" sätts på paus för man ska ha barn.... jag känner samma. Står inte på mig direkt nu på jobbet att få gå på¨kurser m.m eftersom jag ju "ändå snart ska va mammaledig"
  • NINACRT

Nu har bokat tid för info i grupp samt ett privat samtal hos mvc. =) Ska era gubbar följa med på "infomötet"?

• aprilmamma44
    NINACRT skrev 2011-08-16 13:44:13 följande:
    Nu har bokat tid för info i grupp samt ett privat samtal hos mvc. =) Ska era gubbar följa med på "infomötet"?
    spännade=)

Vi ska inte på ngt infosamtal...vi tar inskrivning direkt och dåföljer sambon med. Vi var på hälsosamtal med förra grav...var ju inte så länge sedan så vi skippar infosamtalet...hinns inte med helt enkelt för barnmorskan byter lokal och har stängt för mottagningn några veckor..
  • Maximumtaste

I min kommun har man inga infosamtal verkar det som.. Jag fick inskrivningstid direkt.. Ska dit den 22a september:) är väl i v11 typ då tror jag..

Jag har funderat mycke idag på om det är två därinne:) jag bad om hcg prov igår och pratade med dem imorse och mitt hcg låg på 5000 igår och Då va jag i v4+6..Har googlat på hcg vid tvillinggraviditet och på de flesta sidor står det att hcg är högre än vid singelgrav.. Någon som har erfarenhet av hcg och sånt?:)
    jag får helt enkelt vänta tills 5e sept.. Då får jag veta med säkerhet om det är två filurer:)

• Tokstolla
    Maximumtaste skrev 2011-08-16 14:01:40 följande:
    I min kommun har man inga infosamtal verkar det som.. Jag fick inskrivningstid direkt.. Ska dit den 22a september:) är väl i v11 typ då tror jag..

Jag har funderat mycke idag på om det är två därinne:) jag bad om hcg prov igår och pratade med dem imorse och mitt hcg låg på 5000 igår och Då va jag i v4+6..Har googlat på hcg vid tvillinggraviditet och på de flesta sidor står det att hcg är högre än vid singelgrav.. Någon som har erfarenhet av hcg och sånt?:)
    jag får helt enkelt vänta tills 5e sept.. Då får jag veta med säkerhet om det är två filurer:)
    Det är förvisso så att tvillingar ger högre hgc MEN det går inte att avgöra bara si så där med ett hgcprov då en gravid med 1 barn kan ha mkt högre hgc än en annan gravid med tvillingar trots att de har samma BF. 

Dvs, spannet på min och max hgc är så stort att det inte går att avgöra hur många det ligger där inne- så vida man inte är oktomum så klart för då lär väl hgc:t stiga med raketfart =)
  • Maximumtaste

Tokstolla: ne jag förstår att det är svårt att veta.. Alla har ju olika hcg nivåer:) men blev så fundersam bara när hon hittade två fostersäckar och sen rätt högt hcg så tidigt:) jag är såååå nyfiken på att veta nu:) kommer bli lika glad om det är två eller ett litet knyte:) känns som en evighet tills 5e sep!:)

Svar på tråden Aprilbebis 2012