• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • fjälla
    Nalle  27/3 
    Monisen (andra barnet, 30 år) 

Nalle 1/4 
    Sahara 28 (första barnet 28 år) 

Nalle2/4
    Simpan (tredje barnet, 33år )

Nalle 6/4 
    Vilse på Vintergatan (första barnet, 32 år) 
    Ellamy78 (andra barnet, 33 år)

Nalle 7/4 
    Samhain Sally (första barnet 29 år) 

Nalle 8/4 
    Citrusfrukt (första barnet, 27år)
    Anilo (första barnet, 28år)

Nalle 9/4 
    pinkiepie (andra barnet, 33 år)
    emeilee (första barnet, 25år)
    Milljor (första barnet, 33 år)

Nalle 10/4 
    Malinmariatherese (första barnet, 21 år)

Nalle 11/4 
    MissMollis (första barnet, 32 år)  

Nalle12/4
    Klemma (andra barnet, 33 år, Helsingborg)

Nalle  13/4 
    Våren12 (andra barnet, 28 år)

Nalle 14/4 
    Mauritius (andra barnet 34 år) 
    JohannaB (första barnet 28 år)

Nalle 16/4
    Maximumtaste (andra barnet, 24 år)
    fjälla (andra barnet, 25 år)

Nalle 17/4 
    Alexaa (första barnet, 26år)
    Lenafena (första barnet, 42 år)

Nalle 18/4 
    Kiyona (första barnet, 32 år)

Nalle 19/4
    Sweetiee (andra barnet)

Nalle 20/4 
    Sockerbrallan (första barnet, 28 år) 
    Ninacrt (andra barnet, 30år)
    jamenvisst (andra barnet, 30 år)
    Nalle 22/4 
    Myessence (första barnet, 21 år) 

Nalle 24/4 
    Angiiee (första barnet, 23 år)
    Hallonmuffin (andra barnet, 29 år)

Nalle 26/4
    hannisfashionista (andra barnet, 31 år

Hoppar med här, går in i v 6 idagSkrattande . Funderar oxå på det där med träning, enligt vissa kan man inte göra något för att framkalla eller förhindra MF, men så läser man nån annanstans att träning ökar risken... Suck. Jag har förhoppningar att fortsätta rida så mycket det bara går tills kroppen säger ifrån. Snäll häst så risken är liten att åka av. Nån annan hästis? Åsikter och tankar?
  • Maximumtaste

Tror inte det är någon fara att träna i lagomt tempo.. Man får känna efter vad kroppen säger. Jag har gymkort men inte gått dit på länge.. Fick ju xet och blev sjukskriven bra länge och så blev ju jag gravid rätt fort igen så jag har kommit av mig helt.. Tränade mycke i våras.. Men vågar inte dit nu när inte kroppen är van träningen.. Tar långpromenader istället:)

• NinaJohanna
    Nalle  27/3 
    Monisen (andra barnet, 30 år) 

Nalle 1/4 
    Sahara 28 (första barnet 28 år) 

Nalle2/4
    Simpan (tredje barnet, 33år )

Nalle4/4
    Chaomixx (tredje barnet, 26 år)

Nalle 6/4 
    Vilse på Vintergatan (första barnet, 32 år) 
    Ellamy78 (andra barnet, 33 år)

Nalle 7/4 
    Samhain Sally (första barnet 29 år) 

Nalle 8/4 
    Citrusfrukt (första barnet, 27år)
    Anilo (första barnet, 28år)

Nalle 9/4 
    pinkiepie (andra barnet, 33 år)
    emeilee (första barnet, 25år)
    Milljor (första barnet, 33 år)

Nalle 10/4 
    Malinmariatherese (första barnet, 21 år)

Nalle 11/4 
    MissMollis (första barnet, 32 år)  

Nalle12/4
    Klemma (andra barnet, 33 år, Helsingborg)

Nalle  13/4 
    Våren12 (andra barnet, 28 år)

Nalle 14/4 
    Mauritius (andra barnet 34 år) 
    JohannaB (första barnet 28 år)

Nalle 16/4
    Maximumtaste (andra barnet, 24 år)
    fjälla (andra barnet, 25 år)

Nalle 17/4 
    Alexaa (första barnet, 26år)
    Lenafena (första barnet, 42 år)

Nalle 18/4 
    Kiyona (första barnet, 32 år)

Nalle 19/4
    Sweetiee (andra barnet)

Nalle 20/4 
    Sockerbrallan (första barnet, 28 år) 
    Ninacrt (andra barnet, 30år)
    jamenvisst (andra barnet, 30 år)
    Nalle 22/4 
    Myessence (första barnet, 21 år) 

Nalle 24/4 
    Angiiee (första barnet, 23 år)
    Hallonmuffin (andra barnet, 29 år)

Nalle 26/4
    hannisfashionista (andra barnet, 31 år
  • fjälla

Jag tänker lite allmänt kring graviditet och livsföring att man kanske inte ska va alltför extrem åt nåt håll. Min kropp skulle nog verkligen undra vad som händer om jag plötsligt slutar både rida och springa och härja i skogen med hundarna eftersom jag alltid har gjort det.

På samma sätt tänker jag att om man aldrig har tränat så kanske man ska va lite försiktig så att man inte pressar sig för hårt.

Samma sak med kaffe, blev riktigt nöjd när jag såg att man "får" dricka upp till 3 koppar/dag enligt livsmedelsverket. Jag brukar dricka 1-2 men jag vill verkligen ha en kaffekopp om dagen! Förstår ju att man ska dra ner om man pimplar hela dagen, men att helt tvärsluta kanske blir mer upp och ner för kroppen. Däremot nolltolerans mot alkohol (och nikotin om man brukar det...)!

Såg det där med lufttorkad skinka på kostråden, att det ska man inte äta. Och tänkte att hur gör man i Spanien och Italien tex? En klar favorit här!

• svorsk

Grattis till alla andra nygravida! Är det sån att man mår mer illa med flicka än med pojke? Jag hade liksom fått för mig att det var tvärtom. Här har illamående bara kommit vid några tillfällen. Tror inte det startade innan v 7 sist. Gott att höra att det är flera med svullen mage som inte bara är semestermage. 

Maximuntaste-- Grattis om det är tvillingar! Ska bli spännade att se efterhand.

Jag vet inte hur man lägger till sig i listan.. kan jag få en förklaring på hur man gör eller kan någon lägga in mig på BF 19/4, 35 år och andra barnet.  

• hannisfashionista
    fjälla skrev 2011-08-16 09:09:25 följande:
    Jag tänker lite allmänt kring graviditet och livsföring att man kanske inte ska va alltför extrem åt nåt håll. Min kropp skulle nog verkligen undra vad som händer om jag plötsligt slutar både rida och springa och härja i skogen med hundarna eftersom jag alltid har gjort det.

På samma sätt tänker jag att om man aldrig har tränat så kanske man ska va lite försiktig så att man inte pressar sig för hårt.

Samma sak med kaffe, blev riktigt nöjd när jag såg att man "får" dricka upp till 3 koppar/dag enligt livsmedelsverket. Jag brukar dricka 1-2 men jag vill verkligen ha en kaffekopp om dagen! Förstår ju att man ska dra ner om man pimplar hela dagen, men att helt tvärsluta kanske blir mer upp och ner för kroppen. Däremot nolltolerans mot alkohol (och nikotin om man brukar det...)!

Såg det där med lufttorkad skinka på kostråden, att det ska man inte äta. Och tänkte att hur gör man i Spanien och Italien tex? En klar favorit här!
    Ja det är nog så som du skriver... Jag har en tjejkompis som gjorde tjejklassikern när hon fick reda på att hon var gravid och hon sprang lidingöloppet och backtränade inför det trots graviditet så allt går ju... Glad
  • MonaM
    Simpan skrev 2011-08-15 19:26:10 följande:
    Ja jag menade dig tokstolla! Okej! Då är jag med! Jag bävar inför nattjobb nu... Känns inte alls bra att jobba natt i vända på dygnet när man mår så här :(
    Skönt att höra att här finns någon mer som jobbar natt. Jobbar själv bara nätter och var lite orolig nu när jag kom tillbaks från semestern hur det skulle fungera.... Var helt klart mycket tröttare än vanligt och växelvis illamående och vrålhungrig hela natten (och av någon anledning sjukt sugen på kalops med potatis...Tungan ute) Ikväll ska jag på tre nätter igen och känner mig lite nervös. Får i alla fall se till att bulla upp lite mer med mat denna gången.

Vad jobbar du med?
  • MonaM
    våren12 skrev 2011-08-16 09:53:27 följande:
    Jag jobbar också natt, går på två nätter imorgon.
    Ah, en till Glad Hur fungerar det för dig att jobba nu när du är gravid?
  • våren12

Jo det funkar bra än så länge. Känner mig lite tröttare bara, och hungrig. Jag brukar inte äta nått när jag jobbar, men nu senast var jag tvungen att äta 2 gånger på nattenSkrattande

Svar på tråden Aprilbebis 2012