Mätningarna ska vara från blygdbenet på ovansidan i erigerat tillstånd. Det är så de har mätt när statistik har tagits fram också.
Fontana skrev 2012-10-28 14:44:46 följande:
Jag har också undrat ibland hur man ska mäta: Dels i yngre dar när man verkligen tyckte att det spelade någon roll, dels sedan jag börjat titta in här på FL. Rätt mycket prat om storleken här faktiskt. Åtminstone under rubriken Sex och samlevnad!
Om man som Tom A säger mäter från magen och mot toppen får man ett resultat, mäter man istället på undersidan - från toppen till pungen - blir den 2 - 3 cm längre. Och mäter man från sidan i mitten blir det ett annat resultat, någonstans mitt emellan.
Sen kan man mäta diametern också. Jag blev ganska chockad första gången jag såg ett mått på "grovleken" här på FL, 14 cm eller så. Men läste sedan att det var omkretsen och inte diametern! Det blir väl en diameter på strax under 3 cm tror jag.
Vissa som uppskattat och inte mätt storleken har säkert lite fel, uppemot 30cm kan jag hålla med om att det är lite osannolikt. Men samtidigt så gäller ju svaret bara den allra största. Övriga män tex jag själv har varit med motsvarar ju genomsnittet hyfsat väl.
Och om du är inne på statistik så kan jag tänka mig att de med små penisar knullar runt mindre än de med normala-större så det är ju inte heller säkert att man måste gå igenom statistiskt sätt ett visst antal innan man stöter på någon med större.
Det är ingen här som påstår att över 20 cm är vanligt.
[quote=67295530][quote-nick]Anonym (Analytiker) skrev 2012-10-28 11:04:47 följande:[/
Betvivlar starkt svaren i denna "omröstning"; ärligt talat tror jag de flesta kvinnor har ganska dålig koll på hur lång en penis är när de ser den. Penislängd är normalfördelat (googla om ni inte vet vad det betyder) och bara ett fåtal män har längre penis än 20-21 cm. Självklart förekommer det riktiga "monster", men de är inte många. Om siffrorna i denna omröstning ska stämma, bör de kvinnor som svarat ha haft i snitt 50-100 partners (enligt min snabba överslagsräkning), vilket jag också har svårt att tro skulle vara fallet.
Ps. Inte avundsjuk (har själv en hård och snygg k*k som varit mycket uppskattad av de kvinnor jag legat med), bara realistisk!
[/quote]