• Cannelle

Någon mer gravid i London?

Jag bor i London och är gravid med mitt första barn, BF i mars 2012. Finns det möjligtvis någon mer svensk här som väntar barn och som bor i London? Skulle vara trevligt att utbyta tankar! (vågar man t.ex. föda på ett NHS-sjukhus?) 

• Svar på tråden Någon mer gravid i London?
  • Protea
    glenda skrev 2011-09-17 02:30:43 följande:
    BF 12 Oktober - ar pa UCH. Hittills ar jag val ganska nojd, aven om barnmorskorna ar 60% bra, 30% ointreserade, 10% dalig attityd / stressade. Det ar bara att hoppas pa att fa en bra nar det ar dags... Men jag har tur eftersom jag ocksa har en van som pluggar till BM (3e aret) som ska vara med for extra support.

Jag valde UCH for att folk som fott dar rekomenderade, och for att jag var dar for en tidig scan i vecka 7 for att jag var orolig - och det ar det renaste sjukhuset jag varit pa sa valet blev latt efter det forsta besoket.
    Da borjar det narma sig! Lycka till! Verkar toppen att ha en kompis som laser till BM - det vill jag ocksa ha!
  • Vaniljkex
    Cannelle skrev 2011-08-23 13:03:03 följande:

Hej Kolfinna, tack för ditt svar.

Det finns flera sjukhus där jag bor men jag har nu valt "Chelsea and Westminster hospital", mest för att deras « antenatal care » äger rum nära där jag bor.

Det finns så klart fullt med skäckhistorier om hur hemskt det är att föda där, hur smutsigt det är, otrevlig personal etc. Ett genomgående tema verkar i alla fall vara att så fort bebisen är född så får man i stort sett ingen mer hjälp. Jaja, jag vet, man ska inte tro allt man läser. (och jag har varit där och de delar jag har sett så var det i alla fall inte heltäckningsmatta på toaletterna, alltid något!)

Vart födde du?  

Kanner manga som har fott dar, var sjalv inskriven dar till v16 med forsta barnet, men bytte till privat da. Antenatal ar bra,  forlossningen med, men postnatal ar inget vidare, sager alla mina kompisar. 
  • mangotrees

Hej
    Jag bor också i London och väntar mitt första barn i mars 2012! 
    Befinner mig i south west, och skulle gärna utbyta tankar med dig.. känner mig ganska lost faktiskt. 
    Hör gärna av dig! 

• LillWilden

Hej på er! Jag träffas gärna. Plussade i lördags och har bara berättat för min fästman än. Känner mig lite ensam och rädd... träffar gärna andra i liknande situation! Är väldigt glad att ha hittat den där tråden Skrattande

• LillWilden

Glömde lägga till att jag nyss har flyttat från SW till SE, så södra London här med ;)

• Protea

Jag svarar garna pa fragor om det ar nagot ni undrar over! Fick mitt forsta barn i London i Januari iar och vantar nu mitt andra. (Ja det gick lite fort att bli gravid igen!)

• LillWilden
    Protea skrev 2011-10-10 17:08:54 följande:
    Jag svarar garna pa fragor om det ar nagot ni undrar over! Fick mitt forsta barn i London i Januari iar och vantar nu mitt andra. (Ja det gick lite fort att bli gravid igen!)

Tack Protea! Känns skönt att veta att det finns andra :) Gick väldigt fort för dig att bli gravid igen! Hur upplevde du allt med NHS och så? Kändes det tryggt? Har fått tid hos min GP nästa vecka och undrar verkligen hur det kommer vara. Känner mig rätt nervös med allt...

Är pappan till dina småpluttar engelsk?
  • Protea

Jag ar typ 1 diabetiker sa har en hel del erfarenhet av NHS!

Jag var tvungen att byta sjukhus under min forsta graviditet pga av att de lade der BB pa mitt forsta. Tyvarr var diabetesvarden inte den basta pa sjukhus nummer tva men annars var allt jattebra! Jag gar nu pa ett systersjukhus till mitt forsta sjukhus och de kan verkligen sin sak nar det galler graviditet och diabetes och ar toppen! Jag kanner mig trygg - jag har mitt 20 veckors UL plus hjartgranskning om en vecka och forsta tillvaxtUL den 24e november - tiden bara rusar i vag!

GPn ar normalt inte sa dar haj pa just graviditet sa rakna inte med mer an att de berattar vart du ska vanda dig angaende din 'antenatal care'. Normalt far man 2 UL om man har en vanlig graviditet i v12 och v20. Efter fodseln tycker jag att varden var bra med hembesok av bade barnmorska och 'health visitor'.

Min man ar fran Sydafrika sa vara familjer bor langt bort...... Men det ska val ga anda!

• LillWilden

Vad bra det måste kännas att de har kunskap om graviditet och diabetes. Att känna sig trygg är verkligen A och O.

Förväntar mig inte att GP har så mycket att komma med, men det ska kännas skönt att det blir mer på riktigt bara. Har inte förstått det riktigt ännu, det känns så overkligt.

Klart det ska gå trots att familjerna inte bor om hörnet! Så länge det finns andra som ställer upp när man behöver hjälp då och då. Min fästmans föräldrar bor här i södra London med, så kommer finnas nära till hands. Men jag måste erkänna att jag kommer sakna min familj.

Återkommer om jag har fler frågor! Tack för ditt stöd :)

• LillWilden
    mangotrees skrev 2011-10-07 20:57:54 följande:
    Hej
    Jag bor också i London och väntar mitt första barn i mars 2012! 
    Befinner mig i south west, och skulle gärna utbyta tankar med dig.. känner mig ganska lost faktiskt. 
    Hör gärna av dig! 

Hej mangotrees! Jag har nyligen plussat och väntar mitt första barn i maj (tror jag). Bor i södra London. Hör gärna av dig!
Svar på tråden Någon mer gravid i London?