• Cannelle

Någon mer gravid i London?

Jag bor i London och är gravid med mitt första barn, BF i mars 2012. Finns det möjligtvis någon mer svensk här som väntar barn och som bor i London? Skulle vara trevligt att utbyta tankar! (vågar man t.ex. föda på ett NHS-sjukhus?) 

• Svar på tråden Någon mer gravid i London?
  • Protea
    Cannelle skrev 2011-11-21 19:36:15 följande:
    Nu har jag kollat pa första avsnittet av  "One Born every minute", usch vad en av mammorna där skrek, inte direkt "reassuring" att se....
    Jag tittade inte pa nagra avsnitt innan min forsta forlossning, ville inte riktigt se forlossningar da! Jag var for squeamish for att titta pa hela filmen under var antenatal class!!
  • LillWilden

Hoppas allt är bra med er!

Någon som vet hur man kan signa upp för antenatal courses? Jag skulle gärna träffa andra gravida kvinnor i mitt område och helst kombinera det med fysisk träning.

• Vaniljkex
    LillWilden skrev 2011-11-29 13:01:10 följande:
    Hoppas allt är bra med er!

Någon som vet hur man kan signa upp för antenatal courses? Jag skulle gärna träffa andra gravida kvinnor i mitt område och helst kombinera det med fysisk träning.
    NCT, men de sysslar ju inte med traning sa vitt jag vet. Kurserna lar vara populara, sa boka i god tid (sjalv skippade jag NCT for deras hemsida var sa svar att hitta pa, och mitt sjukhus erbjod dessutom utmarkta kurser som vi gick pa istallet).  Men pregnancy yoga borde inte vara sa svart att hitta.

Grattis till er som fatt era bebisar! 
  • LillWilden
    Vaniljkex skrev 2011-11-29 16:01:12 följande:
    NCT, men de sysslar ju inte med traning sa vitt jag vet. Kurserna lar vara populara, sa boka i god tid (sjalv skippade jag NCT for deras hemsida var sa svar att hitta pa, och mitt sjukhus erbjod dessutom utmarkta kurser som vi gick pa istallet).  Men pregnancy yoga borde inte vara sa svart att hitta.

Grattis till er som fatt era bebisar! 

Tack för tipset! Ska kolla där!
  • glenda

Jag ar faktiskt mkt orolig for det dar med att ha mitt blandade barn i Sverige nar jag flyttar tillbaka dit... Jag klarar inte ens av att det heter "mulatt" pa svenska, vet inte hur jag kommer reagera om jag far hora "neger"...   

• glenda

Forresten, KristinX, grattis! Winston har vaxt ur storlek 50 (och nastan 56) om du ar intresserad av lite klader. 

• KristinX

Tack for alla grattis Glad 

Glenda -jag har kvar klader fran mina storre barn, men tack for erbjudandet!!

• Protea
    LillWilden skrev 2011-12-02 13:02:12 följande:
    www.svd.se/nyheter/idagsidan/trender/bunden-f...

Jag känner mig smått illamående efter ha läst artikeln ovan, som jag hittade efter att ha googlat runt lite på jobbet. Är det verkligen såhär illa att ha barn i London?
    Jag vet inte riktigt vad du har for forvantningar men det ar helt andra lagar har om man jamfor med Sverige. Foraldrapenningen ar mycket lagre om man nu bara far det minimala enligt lagen, ibland kan ju enskilda foretag ha battre kontrakt. Man har ratt att soka deltid efter man fatt barn men foretaget har ratt att saga nej. Barnomsorg ar dyrt. Att tjejen i artikeln har det tufft beror ju mycket pa pappan till barnen och det beror ju inte pa lagarna i UK. Min man tog sina 2 veckors pappaledighet men hade garna tagit flera om det gatt, han kommer hem och badar och lagger var son och tar honom pa morgonen samt om jag behover hjalp pa natterna. Han ar verkligen toppen, kunde inte onska mig en mer engagerad pappa och han ar inte svensk! Vi hoppas kunna flytta till Sverige i framtiden men det beror ju pa min mans jobb, aven om Sverige ar betydligt barnvanligare sa maste vi ju kunna forsorja oss aven dar!
  • Cannelle
    Var det möjligtvis någon mer som tittade på Uppdrag Granskning förra veckan? Det handlade om kvinnor i Sverige som får total total sfinkterruptur, tydligen är det många fler i Sverige som drabbas av detta än i t.ex. Norge och Finland där barnmorskorna tydligen använder ett speciellt grepp för att skydda mellangården. (perinealskydd eller vad det nu hette)

Är det någon som vet hur barnmorskorna jobbar i UK? 

Spricka hela vägen

"Varje år drabbas tusentals barnaföderskor i Sverige av allvarliga förlossningsskador i underlivet. Många av dem helt i onödan. Det finns en metod barnmorskor kan använda för att minska risken för de svåraste sfinkterrupturerna. Den metoden används i Finland, i Norge - men väldigt sällan i Sverige, visar reportern Erica Larssons granskning."

Svar på tråden Någon mer gravid i London?