• Cannelle

Någon mer gravid i London?

Jag bor i London och är gravid med mitt första barn, BF i mars 2012. Finns det möjligtvis någon mer svensk här som väntar barn och som bor i London? Skulle vara trevligt att utbyta tankar! (vågar man t.ex. föda på ett NHS-sjukhus?) 

• Svar på tråden Någon mer gravid i London?
  • SE3

Tack tjejer, jag ar ju flera veckor efter er sa jag far nog halla ut med att kanna nat an.. men ar man otalig sa ar man Glad 

Vilka sjukhus ar ni inskrivna pa, och hur har era reaktioner vart? Vi har bara vart till vart sjukhus en gang, och da var det rena rama cirkusen iaf i vantrummet men det kanske bara var tillfalligt far man hoppas!

• LillWilden

Åh, vad kul att så många har anslutit sig till tråden! Känner man sig mindre ensam som gravid svenska i den här storstan. Jag är nu 12+3 veckor och känner inte av nånting. Magen putar kanske lite mer än vanligt med det kan lika gärna vara luft eller för mycket mat. Brösten ömmar lite, men är det som vanligt.

Zalia skrev 2011-11-11 11:14:00 följande:
    Tack för välkomnandena! :)

LillWilden - Lugn och sansad? Jag? Jag är inte säker på att maken skulle hålla med... Det går lite upp och ner det där. Det som stressar upp mig mest är att kontraktet på vår lägenhet går ut i februari och om de kollar jobb och inkomst igen för att förnya det så ser det ju inte så bra ut. Men han har redan fått en intervju till nästa vecka så det har lugnat ner mig betydligt.
    Lycka till på UL idag!
    Haha! Jag skulle också vara stressad men jag är säker på att det ordnar sig. Du får hålla oss uppdaterade!
    UL i fredags gick bra. Bebisen är hälsosam, bara bra värden på alla prov så jättepositivt.
  • KristinX

Jag funderar pa vatten fodsel, nagon mer?? Ska iaf testa poolen, man kan val alltid kliva ur om man inte gillar det!

Grattis till dottern Londonsvenska!

• Rhina

Jag bor inte i London nå längre men utanför  Northampton. Väntar oxå mitt första barn.  Är i vecka 10+ 2 nu.

KristinX: jag funderar oxå på vatten födsel. Channel 4 har ju ett jätte bra program "One born every minute" Där dom visat några vatten födslar.

• LillWilden

Är också nyfiken på vattenfödsel. Min kompis gjorde det och sa att det hjälpte mycket med att bedöva smärtan. Är ni rädda för att det kommer göra väldigt ont? Jag oroar mig lite... Men än är det sex månader kvar.

• Cannelle

SE3: jag ska föda vid Chelsea and Westminster hospital, det är det som ligger närmast där jag bor. Jag har varit där några gånger och det är i alla fall inte heltäckningsmatta på toaletten, alltid något…

Om man föder vid ett « birth centre » så har man väl tillgång till pool, eller det kanske är olika på olika sjukhus?

• Protea
    Cannelle skrev 2011-11-14 16:38:56 följande:
    Protea: da ska vi ju ha barn nästan samtidigt! Var i London bor du? 
    Jag bor i sydostra London och ska foda pa Queen Elizabeths Woolwich.
  • Protea
    Cannelle skrev 2011-11-15 15:00:23 följande:

SE3: jag ska föda vid Chelsea and Westminster hospital, det är det som ligger närmast där jag bor. Jag har varit där några gånger och det är i alla fall inte heltäckningsmatta på toaletten, alltid något…

Om man föder vid ett « birth centre » så har man väl tillgång till pool, eller det kanske är olika på olika sjukhus?

Jag tror det beror pa birthcentret. Ga pa deras rundvandringar innan for att se hur det ar och for att stalla fragor.
  • Protea

En kompis till mig fodde i pool och med 'hypno birthing' utan nagon som helst smartlindring i lordags - en 4.5 kilos bebis.

Jag kan inte foda i pool men hade annars kanske funderat pa det. Mitt forsta barn fodde jag med paracetamol (!!!) och lustgas - fanns inte tid till nagot annt!

Svar på tråden Någon mer gravid i London?