• Cannelle

Någon mer gravid i London?

Jag bor i London och är gravid med mitt första barn, BF i mars 2012. Finns det möjligtvis någon mer svensk här som väntar barn och som bor i London? Skulle vara trevligt att utbyta tankar! (vågar man t.ex. föda på ett NHS-sjukhus?) 

• Svar på tråden Någon mer gravid i London?
  • Protea
    Rhina skrev 2011-11-15 14:29:19 följande:
    Jag bor inte i London nå längre men utanför  Northampton. Väntar oxå mitt första barn.  Är i vecka 10+ 2 nu.

KristinX: jag funderar oxå på vatten födsel. Channel 4 har ju ett jätte bra program "One born every minute" Där dom visat några vatten födslar.
    Jag tittade pa nastan alla programm av One born every minute efter min son foddes i januari. Jag gillade det, informativt om inte annat! Fast jag maste erkanna att jag blev riktigt avis pa vissa som i stort sett bara sa AJ och sa var barnet ute!
  • KristinX

Har faktiskt inte sett 'One born every minute', tittar valdigt lite pa tv! Men jag har kompisar som har positiva erfarenheter av vatten fodelse. Tycker man inte om det kan man val bara kliva ur antar jag.. Har inte haft nagra bra forlossningar innan, sa hoppas pa tredje gangen gillt liksom!

Tror ocksa att det ar olika med pool vid olika birth centres, jag hade inte det valet forra gangen.

Idag var jag tvungen att aka in till sjukhuset for att bli kopplad till en san dar monitor for att se hur bebisen ror sig efter att min GP tyckte att bebisen hade lag hjart frekvens plus att jag namnde att den inte har rort sig lika mycket den senaste veckan. Men allt var lugnt (precis som jag trodde)! Maste dock tillbaka imorgon, for har de val dokumenterat mindre rorelser hos barnet sa maste man kollas tva dagar i rad... Jag hade visst lite sammandragningar ocksa, men det ar inget jag kanner av.

• Silee
    KristinX skrev 2011-11-15 21:32:01 följande:

Har faktiskt inte sett 'One born every minute', tittar valdigt lite pa tv! Men jag har kompisar som har positiva erfarenheter av vatten fodelse. Tycker man inte om det kan man val bara kliva ur antar jag.. Har inte haft nagra bra forlossningar innan, sa hoppas pa tredje gangen gillt liksom!

Tror ocksa att det ar olika med pool vid olika birth centres, jag hade inte det valet forra gangen.

Idag var jag tvungen att aka in till sjukhuset for att bli kopplad till en san dar monitor for att se hur bebisen ror sig efter att min GP tyckte att bebisen hade lag hjart frekvens plus att jag namnde att den inte har rort sig lika mycket den senaste veckan. Men allt var lugnt (precis som jag trodde)! Maste dock tillbaka imorgon, for har de val dokumenterat mindre rorelser hos barnet sa maste man kollas tva dagar i rad... Jag hade visst lite sammandragningar ocksa, men det ar inget jag kanner av.

får jag fråga i vilken vecka du är i?
    I väntan på mini-ENGLAND BF 1 feb 2012 Silee.blogg.se
  • KristinX
    Silee skrev 2011-11-16 01:48:37 följande:
    får jag fråga i vilken vecka du är i?
    Jag ar i vecka 39 (38+1) sa snart dags! Eller nar som helst kanske... Och du ska ha i feb antar jag?  
  • Zalia

Kul med så många i London! Men är alla söderut? Ingen mer i norra London?

Funderar också på vattenfödsel, de har det på vårt birth center. Vet inte hur mycket jag vill vara i vatten dock, men en stund är det nog skönt. Borde nog se om man kan gå på nån rundtur på centret så man vet hur det är, har bara läst på hemsidan.

Jag har faktiskt inte sett One born every minute, undvek det när vi försökte bli gravida och sen har det väl inte gått igen tror jag. Skulle vilja se det nu dock! Kanske finns på hemsidan, är det Channel 4?

• Silee
    KristinX skrev 2011-11-16 12:50:02 följande:
    Jag ar i vecka 39 (38+1) sa snart dags! Eller nar som helst kanske... Och du ska ha i feb antar jag?  
    Wow, ja, snart är det dags för dig!

Yes, jag ska ha i feburari, gick in i vecka 30 idag.
    Igår åkte jag in till sjukhuset för att jag inte hade känt bebisen röra på sig, och dem sa inget om att jag skulle komma in dagen efter, så det var därför jag undra lite..
  • Rhina
    Zalia skrev 2011-11-16 13:31:29 följande:
    Kul med så många i London! Men är alla söderut? Ingen mer i norra London?

Funderar också på vattenfödsel, de har det på vårt birth center. Vet inte hur mycket jag vill vara i vatten dock, men en stund är det nog skönt. Borde nog se om man kan gå på nån rundtur på centret så man vet hur det är, har bara läst på hemsidan.

Jag har faktiskt inte sett One born every minute, undvek det när vi försökte bli gravida och sen har det väl inte gått igen tror jag. Skulle vilja se det nu dock! Kanske finns på hemsidan, är det Channel 4?
    Du kan se det här www.channel4.com/programmes/one-born-every-minute/4od Man blir lätt fast i det.

Pratade med min MW om vatten födsel och jag har turen att dom har det på sjukhuset jag kommer att föda. Hon skulle även ta fram mera information om det.
  • Silee

jag såg alla avsnitt av one born every minute på youtube :)

• KristinX

Blir ingen vatten fodsel for mig Rynkar på näsan Nu, i vecka 39, sa har de kommit pa att jag ar 'high risk' (pa grund av komplikationer forra forlossningen) och nu ska jag se en consultant plus kan inte anvanda mig av sjukhusets birth centret... Kanns lite sent, jag kunde ju ha haft min bebis nu liksom!!

Silee skrev 2011-11-16 13:31:54 följande:
    Wow, ja, snart är det dags för dig!

Yes, jag ska ha i feburari, gick in i vecka 30 idag.
    Igår åkte jag in till sjukhuset för att jag inte hade känt bebisen röra på sig, och dem sa inget om att jag skulle komma in dagen efter, så det var därför jag undra lite..

Det ar nog olika regler pa olika sjukhus skulle jag tro. Jag gjorde det i Sverige en gang under min forsta graviditet, och de nojde sig med en gang. Sa det ar nog inget att oroa sig for sa lange de var nojda med foster rorelserna nar du var dar!

• glenda
    SE3 skrev 2011-11-14 17:03:14 följande:
    Vilka sjukhus ar ni inskrivna pa, och hur har era reaktioner vart? 
    Min son Winston foddes pa UCH den 16e Oktober (oj en manad idag kom jag pa, det har gatt fort!) Som jag skrev i mitt forra inlagg sa var for-varden lite si och sa, mest for att det var hit and miss vilka midwives man traffade, men alla generellt ar jag mkt nojd. Jag var ocksa high risk (pga overvikt) sa jag fick tva extra ultraljud. Hade lite problem med hogt blodtryck och blev nogrannt monitored vid nga olika tillfallen. 

Forlossningen blev komplicerad och jag ar sa otroligt glad att jag var pa UCH for alla var verrkligen fantastiskt duktiga. Det slutade med ett akut snitt och darefter en till operation for att bli av med blodproppar i livmodern.

Men, maternity ward var inte superbra. Hade svart att amma och fick kampa med att bli tagen pa allvar och fa hjalp. Forsta dagen tog han pyttelite brost, och jag var sa svag efter forlossningen och jag fattade inte att jag behovde tjata for att fa hjalp. Pa natten den forsta natten, nar han inte atit pa 7 timmar, gav jag upp och gav honom formula. Dagen efter ville dom skicka hem med for att jag hade ju anda borjat pa formula, men da orkade jag braka och vagrade aka hem innan vi fixade amningen. Dagen efter blev jag i princip utslangd, men jag fattar ju att dom behover sangarna och vi var ju faktiskt redo att aka... men det var lite jobbigt att sitta och vanta pa min bil hem (sen pappa) i vantrummet med ny forsta bebis.

Det finns massa hjalp att fa med amning nar man kommit hem men det fattade jag inte nar jag fortf var kvar pa sjukhuset. Jag hade en breastfeed support worker hemma hos mig nga dgr efter vi kommit hem och fick massa hjalp fran breastfeeding clinics. 

Nu ar det mer ett problem att fa honom att sluta ata... Flört

Svar på tråden Någon mer gravid i London?