SE3 skrev 2011-11-14 17:03:14 följande:
Vilka sjukhus ar ni inskrivna pa, och hur har era reaktioner vart?
Min son Winston foddes pa UCH den 16e Oktober (oj en manad idag kom jag pa, det har gatt fort!) Som jag skrev i mitt forra inlagg sa var for-varden lite si och sa, mest for att det var hit and miss vilka midwives man traffade, men alla generellt ar jag mkt nojd. Jag var ocksa high risk (pga overvikt) sa jag fick tva extra ultraljud. Hade lite problem med hogt blodtryck och blev nogrannt monitored vid nga olika tillfallen.
Forlossningen blev komplicerad och jag ar sa otroligt glad att jag var pa UCH for alla var verrkligen fantastiskt duktiga. Det slutade med ett akut snitt och darefter en till operation for att bli av med blodproppar i livmodern.
Men, maternity ward var inte superbra. Hade svart att amma och fick kampa med att bli tagen pa allvar och fa hjalp. Forsta dagen tog han pyttelite brost, och jag var sa svag efter forlossningen och jag fattade inte att jag behovde tjata for att fa hjalp. Pa natten den forsta natten, nar han inte atit pa 7 timmar, gav jag upp och gav honom formula. Dagen efter ville dom skicka hem med for att jag hade ju anda borjat pa formula, men da orkade jag braka och vagrade aka hem innan vi fixade amningen. Dagen efter blev jag i princip utslangd, men jag fattar ju att dom behover sangarna och vi var ju faktiskt redo att aka... men det var lite jobbigt att sitta och vanta pa min bil hem (sen pappa) i vantrummet med ny forsta bebis.
Det finns massa hjalp att fa med amning nar man kommit hem men det fattade jag inte nar jag fortf var kvar pa sjukhuset. Jag hade en breastfeed support worker hemma hos mig nga dgr efter vi kommit hem och fick massa hjalp fran breastfeeding clinics.
Nu ar det mer ett problem att fa honom att sluta ata...