Inlägg från: PrimitivMan |Visa alla inlägg
  • PrimitivMan

Trash-tråden

På tal om rasism. Jag kom på en utmärkt slogan för SD (om de läser och vill tacka mig kan de ge mig en present tex "I am dreaming of a white christmas"):

Med ett schysst järnrör slår vi väljarna med häpnad.  

Is sex dirty? Only if it's done right
  • PrimitivMan
    PrimitivMan skrev 2012-11-24 11:06:45 följande:
    På tal om rasism. Jag kom på en utmärkt slogan för SD (om de läser och vill tacka mig kan de ge mig en present tex "I am dreaming of a white christmas"):

Med ett schysst järnrör slår vi väljarna med häpnad.  

Förlåt det finns ju absolut inget samband mellan SD och rasism. All likhet mellan SD och faktisk rasism är bara en tillfällighet och helt oavsiktligt. Inga invandrare har kommit till skada när detta inlägg skrevs.
  • PrimitivMan
    Ernst Hugo skrev 2012-11-24 11:19:28 följande:
    SD och SockerConny har massor gemensamt

Ja båda har skitig tvätt.
  • PrimitivMan
    Anton Chigurh skrev 2012-11-25 15:39:54 följande:
    Att va bonde idag anses som ett fint yrke, du måste vara nåt in i helvete kunnig inom ekonomi, data, politiskt utveckling å såklart växt och djurnäring, gärna maskinkunnig, dvs meka med motorer, växellådor  och kunna svetsa mm mm. Så inga nedlåtande omdömen om bönder. Tack.

Jag var lite elak nu, Maria, jag vet. Och jag vet hur du menar, mitt inlägg är egentligen tänkt åt dönickar som inte fattar vad du menar med bönder. Så ta inte åt dig, Älskling.

Jag tror att NG använde ordet i överförd bemärkelse. Precis som man kan använda "fitta" som svordom och omdöme om en person fastän det är det finaste som finns .

På tal om bonn.. lantbrukare. En gång när jag var liten så frågade jag min far vad "Agronom" är för något. Hans svar: "Det är en förfinad bonnjävel" .
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-25 16:11:50 följande:
    Jag växte upp bredvid en bondgård Anton.
    Jag gick med min pappa och hämtade mjölk på morgonen. Sådan där där grädden typ flyter på toppen. Faktiskt .
    När jag tänker efter så tror jag det vore en nyttig erfarenhet för unga flickor att spendera tid på bondgård. Tex att lära sig mjölka kor för hand!! En teknik som de kan ha glädje av senare i livet
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-25 16:33:55 följande:
    Nej alltså jag övergav gillandet av bondgården när jag började noterade att det luktade.

Aha. Det var alltså inte för att du gav upp pga du försökte mjölka tjuren?

"Nej nu orkar jag inte längre. Har hållit på en hel timme och bara fått ihop ett enda glas. Hur skall jag få till en hel spann" (tjuren såg glad ut dock)
  • PrimitivMan

Tror ni att Victoria Silvstedt är en sån pantad bimbo som hon ger intryck av att vara eller om det är en "roll" hon spelar?

• PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-25 21:41:56 följande:
    Bryr mig så lite att jag inte ens orkar reflektera över det.

Fast det är en intressantare fråga än vad den först verkar vara. Jag bryr mig inte det minsta heller om vilket (alltså av kändisar ren generellt). Men det är intressant om det är så att en kvinna medvetet spelar rollen av att vara mer korkad än vad hon är. Är det för att leva upp till förväntningarna man har av en sådan person? Att det liksom stör världsbilden att en bystdrottning är något annat?
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-25 21:54:18 följande:
    Ja den frågan kan väl vara intressant.
    Men den behöver nödvändigtvis inte vara kopplad till henne.

Jag tror snarare att om en vacker kvinna eller "bystdrottning" spelar dum så handlar det om att man ibland tjänar på att vara i underläge, det blir enklare och mer tacksamt att överraska. Folk ställer lägre krav och man överraskar positivt och ser plötsligt bättre ut än de som mötts av höga förväntningar med mindre utrymme att överraska.

Nej jag kom mest att tänka på det eftersom jag såg Hellenius hörna innan där hon var med och diskussionen om hennes IQ kom upp.

Jag vet inte om det har så mycket att göra med att vara en "underdog" utan kanske snarare vad som förväntas. Kanske att en kvinna som är både snygg och smart anses som ett hot. Kanske mer av andra kvinnor än män. Att vara snygg och dum är liksom mer ok.  
Svar på tråden Trash-tråden