Inlägg från: PrimitivMan |Visa alla inlägg
  • PrimitivMan

Trash-tråden

GangsterKermit skrev 2012-11-22 17:51:38 följande:
    Varför tar du upp in intelligens när jag inte ens har påpekar om den. Förstår du inte poängen med att pengar går i ett kretslopp. De försvinner och kommer tillbaka.

Du skrev ju "du är korkad själv" följt av ditt prat om kretslopp. Förstår inte på vilket sätt jag är korkad som sagt att det finns korkade och fifflande politiker och framför allt inte vad pengars kretslopp har att göra med fifflande politiker. Menar du att det inte gör något för pengarna återgår i ekonomin??
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-22 18:21:09 följande:
    Man behöver inte alltid vara boksmart. Och det ena behöver inte utesluta det andra.
    Jag tror man kan läsa sig till mycket, men det är inte förrän man hamnar i situationer där man kan implementera eller relatera till det man läst, som man på riktigt förstår det. Annars blir det ofta bara en massa ord.

Jag har aldrig bott i tält, men jag har faktiskt varit hemlös och lite hooked på droger för väldigt många år sedan (fast jag behövde aldrig sova ute). Skulle inte vilja påstå att det är då man lär sig människor, men något lär man sig.

Så hemskt gammal är du inte . Var det så illa att du skulle klassificera dig som missbrukare? Eller bara att du brukade lite för mycket men hade ändå koll typ.
  • PrimitivMan
    Kakaa skrev 2012-11-22 19:14:06 följande:
    har någon utav er upplevt något som kan  ha varit paranormalt? *väldigt förtjust i ämnet och troende skeptiker* 

Jag är extremt skeptisk men lite konstigt var det när min far dog. Han hade legat utan att ha varit vid medvetande i flera veckor. Var där när han dog. Precis i dödsögonblicket så liksom tittar han upp, på oss, liksom för att säga "nu lämnar jag". Dessutom när vi körde i bilen (det här var på sommaren) kort därefter så kom där helt plötsligt en rejäl hagelskur med megastora hagel och väldigt lokalt. Kändes också lite spooky faktiskt.

Sen har man ju varit med om ett antal ggr att man haft föraningar om saker. Att någon skall ringa. Eller som vid ett tillfälle då jag kände på mig att den personens fru hade avlidit (hon hade varit sjuk men inget som ngn trodde var livshotande). Bara tänkte tanken instinktivt när han ringde hem till mig (vilket han aldrig gjort annars nästan).  
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-22 19:27:21 följande:
    Missbrukare, brukare, vad är skillnaden? Jag missbrukade nog lite allt möjligt men det är inte en diskussion jag känner för att ha öppet. Destruktivitet kan ta sig många former. Men sant är det att droger aldrig varit mitt största problem.

Jag är gammal och blir bara äldre...31. (28 om Yoyna läser). 
    Nej jag förstår att du inte vill diskutera det öppet.

Det är en viss skillnad mellan brukare och missburkare tycker jag. Missbruk är dte när det är ett beroende (som är svårt att bryta).   
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-22 19:30:58 följande:
    Oh spooky! Men är det paranormala saker? Jag menar det kanske är "normala saker"?

Föraningar har jag alltid, sanndrömmar också, typ jag drömmer om saker som sedan händer. Eller jag vet saker innan jag "vet dem". Men jag är kanske för fyrkantig i mitt tänk om vad som är paranormalt. 

Haha ja vem vet. Paranormalt är allt bortom det normala så det är väl en definitionsfråga.

Jag brukar ha en konstig form av Deja vu. Jag får inte för mig bara att jag upplevt det innan utan att jag drömt om det . Ofta inga direkt speciella situationer utan det kan vara vardagssituationer.
  • PrimitivMan
    GangsterKermit skrev 2012-11-22 20:40:42 följande:

Korkad i en definition till att han påstod att detta bara händer politiker. Jag säger inte att han är korkad som människan för det.

Jag har aldrig påstått det bara händer politiker.

Dessutom har du ännu inte förklarat kopplingen mellan fifflande politiker och "pengars kretslopp". Den kopplingen har jag väldigt svårt att förstå.
  • PrimitivMan
    GangsterKermit skrev 2012-11-22 20:54:02 följande:

Du betalar skatt som går i en verksamhet, de betalar skatt som går tillbaken som utöver betalar ut din lön och på så vis fungerar det.

Ja men vad har det med fifflande politiker att göra? Som använder mina skattepengar för privat konsumtion. Visst en del av de pengarna återgår i form av skatter.
  • PrimitivMan
    GangsterKermit skrev 2012-11-22 20:55:24 följande:

Betalar du du tv-licens?

Ja tyvärr. Hur så?
  • PrimitivMan
    och skrev 2012-11-22 21:10:47 följande:
    GangsterKermit menar bara att du skulle kunna använda pengarna till att bjuda ut mig på en fin restaurant, det borde nog räcka till nya underkläder också som du sedan såklart vill utforska närmare när jag har bytt om.   

Aha då förstår jag. Fast underkläder är en dålig investering. Det känns lite som att investera i dyrbart presentpapper. Meningslöst, det intressanta finns ju under. Då är det bättre med något som kan användas samtidigt. Halsband (och koppel) tex eller fina bojor. Praktiska och användbara saker!
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-23 08:09:07 följande:
    Haha vad underbart!
    Någon som sett animerade filmen "Upp!"?

IRL Upp!

"När myndigheterna bestämde sig för att bygga en ny väg till stationen stod paret Luos hus i vägen. Men det gamla paret vägrade att flytta. Nu går motorvägen på båda sidor av deras halvrivna femvåningshus."

www.dn.se/nyheter/varlden/bilister-far-kora-r...

Lite förvånande att det är i Kina. De kör över demonstranter med stridsvagnar och tvångsförflyttar medborgare i andra sammanhang, men låter ett hus stå i vägen för en motorväg??  Måste finnas något mer bakom, antagligen att paret i fråga har god kontakter inom partiet eller något. Hade förstått det om det var i japan där man (om jag har rätt för mig) inte har någon expropieringsrätt.
Svar på tråden Trash-tråden