• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Yoyna
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-12 11:48:06 följande:

Ja...precis så...så skönt att förstå varandra! Hjärta

Great minds... osv! Hjärta
  • Nice Girl Wrong Place

The mistake was made
    Love slipped from my lips
    Dripped down my chin and landed in his lap
    And us became new
    Now me non-clairvoyant and in love
    Made the coochie easy and the obvious invisible
    The rain was falling
    And I couldn't see the season changing
    And the vibe slipping off it's axis
    Our beautiful melody became wildly staccato
    The rain was falling and I could not see
    That I was to be plowed and sowed and fertilized And left to drown in his sunny afternoon
    Cumulus clouds,84 degrees, melody...

Och Mos Def...

I said,"You are beautiful,distress of mathematics." I said,"For you, I would peel open the clouds like new fruit." And give you lightning and thunder as dowry I would make the sky shed all of its stars like rain I would clasp the constellations around your waist and I would make the heavens your cape and they would be please to cover you... they would be pleased to cover you...may I please, cover you, please.

Åhhhhhh Hjärta  

• I Blackrose I
    Yoyna skrev 2011-09-12 08:37:34 följande:
    Tack raring!

Fortfarande förkyld men jobbar som tur är på kontoret idag så det är helt ok ändå.

Har din migrän gått över för den här gången? Har du testat att ta någon medicin dagligen för att motverka anfall? Hade en kompis med migrän från helvetet minst två gånger i månaden, vi hittade en jätteduktig läkare och nu tar hon en tablett om dagen och har migrän kanske varannan månad istället och aldrig lika kraftigt som förr.
    Hoppas du kryar på dig snart. att vara förkyld är jobbig. {#emotions_dlg.flower}

Jag mår bättre men helt bra är jag aldrig. Har ju huvudvärk mer eller mindre hela tiden bara det att ibland får jag anfall från helvetet. Bokstavligen. Nej, inga tabletter däremot går jag till akupunktur 3gånger i veckan för att lindra men helt bra kommer jag aldrig bli.....
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-12 09:31:28 följande:
    Vad jobbigt!!!
    En massa kramar... 
    Tack älskling. Hjärta

Hoppas allt väl med dig. Nalle
  • Driftwood
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-12 11:54:29 följande:
    The mistake was made
    Love slipped from my lips
    Dripped down my chin and landed in his lap
    And us became new
    Now me non-clairvoyant and in love
    Made the coochie easy and the obvious invisible
    The rain was falling
    And I couldn't see the season changing
    And the vibe slipping off it's axis
    Our beautiful melody became wildly staccato
    The rain was falling and I could not see
    That I was to be plowed and sowed and fertilized And left to drown in his sunny afternoon
    Cumulus clouds,84 degrees, melody...

Och Mos Def...

I said,"You are beautiful,distress of mathematics." I said,"For you, I would peel open the clouds like new fruit." And give you lightning and thunder as dowry I would make the sky shed all of its stars like rain I would clasp the constellations around your waist and I would make the heavens your cape and they would be please to cover you... they would be pleased to cover you...may I please, cover you, please.

Åhhhhhh Hjärta  
    Säger detsamma {#emotions_dlg.flower}
  • I Blackrose I
    Driftwood skrev 2011-09-12 11:30:22 följande:
    Ajdå, berätta det inte för din farmor då

Igår lagade jag kheer, förmodligen helt otraditionsenligt det med
    När hon skulle lära mg laga det första gången höll jag på att gå på ibitar så jävla noga man skulle vara med ALLT.

Kheer?!
  • Yoyna
    I Blackrose I skrev 2011-09-12 11:54:54 följande:
    Hoppas du kryar på dig snart. att vara förkyld är jobbig. {#emotions_dlg.flower}

Jag mår bättre men helt bra är jag aldrig. Har ju huvudvärk mer eller mindre hela tiden bara det att ibland får jag anfall från helvetet. Bokstavligen. Nej, inga tabletter däremot går jag till akupunktur 3gånger i veckan för att lindra men helt bra kommer jag aldrig bli.....

Tack darling! {#emotions_dlg.flower}

Akupunktur i all ära men det kanske inte alltid är tillräckligt? De tabletter min kompis tar är en låg dos Seloken ZOC (som egentligen är en hjärtmedicin) och för henne har det varit som att få livet tillbaka. kanske ändå värt att prova?
  • Driftwood
    I Blackrose I skrev 2011-09-12 11:58:58 följande:
    Kheer?!
    En sorts rispudding, gott om man inte tar för mycket socker. Min dotter gillar det

Tydligen är det en standardrätt till Eid iaf i pakistan.
Svar på tråden Trash-tråden