• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • I Blackrose I
    Yoyna skrev 2011-09-12 11:59:20 följande:
    Tack darling! {#emotions_dlg.flower}

Akupunktur i all ära men det kanske inte alltid är tillräckligt? De tabletter min kompis tar är en låg dos Seloken ZOC (som egentligen är en hjärtmedicin) och för henne har det varit som att få livet tillbaka. kanske ändå värt att prova?
    Jag har haft sjukdomen sen jag kom in i tonåren och har provat så många tabletter att jag inte minns namnet på dom flesta. Akupunktur tillsammans med akupressur och skalpmassage lindrar värken i 2-3dagar sen är det som vanligt igen. Jag vägrar låta mig bli försökskanin igen. Har medverkat i så många studier och agerat försökskanin när nya mediciner ville ha testpersoner så jag har fått NOG.
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • I Blackrose I
    Driftwood skrev 2011-09-12 12:03:50 följande:
    En sorts rispudding, gott om man inte tar för mycket socker. Min dotter gillar det

Tydligen är det en standardrätt till Eid iaf i pakistan.
    Aha, ris är Helig bland iranier. Att göra rispudding är det sista man skulle komma på att göra.

Förklarar varför jag inte kände igen namnet.
  • Driftwood
    I Blackrose I skrev 2011-09-12 12:17:13 följande:
    Att göra rispudding är det sista man skulle komma på att göra. 
    Som jag sade, kände på mig att jag bröt någon konvention där
  • Yoyna
    I Blackrose I skrev 2011-09-12 12:15:45 följande:
    Jag har haft sjukdomen sen jag kom in i tonåren och har provat så många tabletter att jag inte minns namnet på dom flesta. Akupunktur tillsammans med akupressur och skalpmassage lindrar värken i 2-3dagar sen är det som vanligt igen. Jag vägrar låta mig bli försökskanin igen. Har medverkat i så många studier och agerat försökskanin när nya mediciner ville ha testpersoner så jag har fått NOG.

Okej! Tycker bara så synd om alla som har migrän och som inte får ordentlig hjälp.
  • I Blackrose I
    Yoyna skrev 2011-09-12 12:37:35 följande:
    Okej! Tycker bara så synd om alla som har migrän och som inte får ordentlig hjälp.
    Tack, förlåt om jag lät spydig i mitt inlägg. Det var inte meningen. Har fastnat i en religion-diskussion och vissa får min blodtryck att stiga. Sorry.
    Nalle

Angående migränen så vänjer man sig efter ett tag. Det sjuka är att det blir en del av en själv till slut. Jag vet inte hur jag ska förklara men när jag sorterar mina tankar så brukar jag ha värken i mitten av huvudet och sortera tankarna på varsin sida av "värken" beroende på om dom är dåliga eller goda tankar. Det blir som en slags spärr i huvudet på mig. Dom få gåger då jag inte känner av värken känns det som om något fattas. Ja, jag vet att det låter sjukt men alla gör vi vad som krävs för att överleva med alla våra brister.
  • Yoyna
    I Blackrose I skrev 2011-09-12 12:45:56 följande:
    Tack, förlåt om jag lät spydig i mitt inlägg. Det var inte meningen. Har fastnat i en religion-diskussion och vissa får min blodtryck att stiga. Sorry.
    Nalle

Angående migränen så vänjer man sig efter ett tag. Det sjuka är att det blir en del av en själv till slut. Jag vet inte hur jag ska förklara men när jag sorterar mina tankar så brukar jag ha värken i mitten av huvudet och sortera tankarna på varsin sida av "värken" beroende på om dom är dåliga eller goda tankar. Det blir som en slags spärr i huvudet på mig. Dom få gåger då jag inte känner av värken känns det som om något fattas. Ja, jag vet att det låter sjukt men alla gör vi vad som krävs för att överleva med alla våra brister.

Ingen fara. iom att jag levt så nära migrän (min kompis har haft migrän sedan hon var fem år) så vet jag ganska väl hur det kan vara och för mig var det magiskt att se att hon till slut hittade något som hjälpte henne.

Och du har helt rätt i att vi alla gör vad vi kan för att kunna leva och överleva med våra brister. För sådana har vi förstås allihop!
  • I Blackrose I
    Yoyna skrev 2011-09-12 12:50:46 följande:
    Ingen fara. iom att jag levt så nära migrän (min kompis har haft migrän sedan hon var fem år) så vet jag ganska väl hur det kan vara och för mig var det magiskt att se att hon till slut hittade något som hjälpte henne.

Och du har helt rätt i att vi alla gör vad vi kan för att kunna leva och överleva med våra brister. För sådana har vi förstås allihop!
    Ja, det skulle verkligen krävas en mirakel att bli av med migränen men det lär väl aldrig hända. Eller man ska väl aldrig säga aldrig.
  • I Blackrose I

Var håller ni hus? Vad dött det är på FL.

• I Blackrose I
    och skrev 2011-09-12 19:04:06 följande:
    Jag är här. Har tråkigt med.
    Vad ska vi hitta på? Jag har fått nog av religionsnack för idag och dom jag brukade sexchatta med har jag kommit ifrån så jag har typ nada att göra. Har lagat mat, städat, duschat barnen och väntar på att maken ska komma hem.
Svar på tråden Trash-tråden