• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-25 14:37:15 följande:
    Sexy...

Alicia Keys har förresten en låt på sitt nya album som är så otroligt bra att jag måste sluta lyssna på den innan jag sliter ut den.
    "Fire we make" tillsammans med Maxwell.
    Har den några likheter med "
    ">Asche zu Asche
    "
    annars behöver du inte bry dig om å leta länk, Underbara Maria....
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-25 15:16:28 följande:
    Tänker inte länka. Som att bjuda bönder på fin champagne.

Pssh.
    Att va bonde idag anses som ett fint yrke, du måste vara nåt in i helvete kunnig inom ekonomi, data, politiskt utveckling å såklart växt och djurnäring, gärna maskinkunnig, dvs meka med motorer, växellådor  och kunna svetsa mm mm. Så inga nedlåtande omdömen om bönder. Tack.

Jag var lite elak nu, Maria, jag vet. Och jag vet hur du menar, mitt inlägg är egentligen tänkt åt dönickar som inte fattar vad du menar med bönder. Så ta inte åt dig, Älskling.
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • PrimitivMan
    Anton Chigurh skrev 2012-11-25 15:39:54 följande:
    Att va bonde idag anses som ett fint yrke, du måste vara nåt in i helvete kunnig inom ekonomi, data, politiskt utveckling å såklart växt och djurnäring, gärna maskinkunnig, dvs meka med motorer, växellådor  och kunna svetsa mm mm. Så inga nedlåtande omdömen om bönder. Tack.

Jag var lite elak nu, Maria, jag vet. Och jag vet hur du menar, mitt inlägg är egentligen tänkt åt dönickar som inte fattar vad du menar med bönder. Så ta inte åt dig, Älskling.

Jag tror att NG använde ordet i överförd bemärkelse. Precis som man kan använda "fitta" som svordom och omdöme om en person fastän det är det finaste som finns .

På tal om bonn.. lantbrukare. En gång när jag var liten så frågade jag min far vad "Agronom" är för något. Hans svar: "Det är en förfinad bonnjävel" .
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Anton Chigurh
    PrimitivMan skrev 2012-11-25 15:50:02 följande:

Jag tror att NG använde ordet i överförd bemärkelse. Precis som man kan använda "fitta" som svordom och omdöme om en person fastän det är det finaste som finns .

På tal om bonn.. lantbrukare. En gång när jag var liten så frågade jag min far vad "Agronom" är för något. Hans svar: "Det är en förfinad bonnjävel" .
    Cool

Förövrigt, PM, var det ju faktiskt det jag så pedagogiskt förklarade för min underbara Maria...Glad
  • Nice Girl Wrong Place

Haha fast det är ju charmigt och behöver inte på något sätt vara något negativt.
    Snarare ett uppfriskande antisnobberi.
    Fin champagne skulle vara lika bortkastad på mig.

Det finns iofs säkert bönder som är finsmakare vad gäller champagne men det var allt jag kom på att skriva.

En bättre liknelse, speciellt efter som vi snackar konst, skulle kanske vara att mina musiklänkar är lika bortkastade på er som en bok på en analfabet.

• Nice Girl Wrong Place

Jag växte upp bredvid en bondgård Anton.
    Jag gick med min pappa och hämtade mjölk på morgonen. Sådan där där grädden typ flyter på toppen. Faktiskt .

• Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-25 16:11:50 följande:
    Jag gick med min pappa och hämtade mjölk på morgonen. Sådan där där grädden typ flyter på toppen. Faktiskt .
    Finns inget som slår smaken av sån mjölk, det är dryck för Gudar och Gudinnor, typ dig.

Jag stänge tom av den automatiska omrörningen, efter att mjölken vart nerkyld till sina 2 grader, lät det stå ett antal timmar, skummade på toppen, tog in bringaren, hällde upp gudadrycken i ett stort jävla glas, öste i en helvetes massa O'boy.

Det var gott. Shit alltså.... 
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-25 16:11:50 följande:
    När jag tänker efter så tror jag det vore en nyttig erfarenhet för unga flickor att spendera tid på bondgård. Tex att lära sig mjölka kor för hand!! En teknik som de kan ha glädje av senare i livet
    Is sex dirty? Only if it's done right