• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • PrimitivMan

Tror ni att Victoria Silvstedt är en sån pantad bimbo som hon ger intryck av att vara eller om det är en "roll" hon spelar?

Is sex dirty? Only if it's done right
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2012-11-25 21:40:49 följande:
    Tror ni att Victoria Silvstedt är en sån pantad bimbo som hon ger intryck av att vara eller om det är en "roll" hon spelar?
    Bryr mig så lite att jag inte ens orkar reflektera över det.
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-25 21:41:56 följande:
    Bryr mig så lite att jag inte ens orkar reflektera över det.

Fast det är en intressantare fråga än vad den först verkar vara. Jag bryr mig inte det minsta heller om vilket (alltså av kändisar ren generellt). Men det är intressant om det är så att en kvinna medvetet spelar rollen av att vara mer korkad än vad hon är. Är det för att leva upp till förväntningarna man har av en sådan person? Att det liksom stör världsbilden att en bystdrottning är något annat?
  • och
    PrimitivMan skrev 2012-11-25 21:40:49 följande:
    Det finns faktiskt ett positivt samband mellan högre intelligens och ett vackert utseende.

Kan inte säga att jag har sett så mycket av henne, men nog spelar hon en roll. 
    The hard way is the right way.
  • och
    Anton Chigurh skrev 2012-11-25 21:11:20 följande:
    Jag ber om ursäkt, Aynrand, från djupet av mitt hjärta och hoppas du kan förlåta en egentligen oförlåtlig oförrätt.

Jag skall aldrig mer i kväll försöka visa mig på styva linan när det kommer till att skilja på motorolja och dieselolja.

Förlåt.bowing smiley w.gif 
    Jättebra, älskling.

Aynrand, nu får du sträcka ut baguetten och ta emot Antons gottgörelse.  
    The hard way is the right way.
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2012-11-25 21:47:38 följande:

Fast det är en intressantare fråga än vad den först verkar vara. Jag bryr mig inte det minsta heller om vilket (alltså av kändisar ren generellt). Men det är intressant om det är så att en kvinna medvetet spelar rollen av att vara mer korkad än vad hon är. Är det för att leva upp till förväntningarna man har av en sådan person? Att det liksom stör världsbilden att en bystdrottning är något annat?
    Ja den frågan kan väl vara intressant.
    Men den behöver nödvändigtvis inte vara kopplad till henne.

Jag tror snarare att om en vacker kvinna eller "bystdrottning" spelar dum så handlar det om att man ibland tjänar på att vara i underläge, det blir enklare och mer tacksamt att överraska. Folk ställer lägre krav och man överraskar positivt och ser plötsligt bättre ut än de som mötts av höga förväntningar med mindre utrymme att överraska.
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-25 21:54:18 följande:
    Ja den frågan kan väl vara intressant.
    Men den behöver nödvändigtvis inte vara kopplad till henne.

Jag tror snarare att om en vacker kvinna eller "bystdrottning" spelar dum så handlar det om att man ibland tjänar på att vara i underläge, det blir enklare och mer tacksamt att överraska. Folk ställer lägre krav och man överraskar positivt och ser plötsligt bättre ut än de som mötts av höga förväntningar med mindre utrymme att överraska.

Nej jag kom mest att tänka på det eftersom jag såg Hellenius hörna innan där hon var med och diskussionen om hennes IQ kom upp.

Jag vet inte om det har så mycket att göra med att vara en "underdog" utan kanske snarare vad som förväntas. Kanske att en kvinna som är både snygg och smart anses som ett hot. Kanske mer av andra kvinnor än män. Att vara snygg och dum är liksom mer ok.  
  • Anton Chigurh
    och skrev 2012-11-25 21:49:40 följande:
    Jättebra, älskling.

Så nu är du skyldig mig en redig avsugning för detta. Jag längtar redan. Mycket. Kaffe å glass. Du vet !!!
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2012-11-25 21:59:09 följande:

Nej jag kom mest att tänka på det eftersom jag såg Hellenius hörna innan där hon var med och diskussionen om hennes IQ kom upp.

Jag vet inte om det har så mycket att göra med att vara en "underdog" utan kanske snarare vad som förväntas. Kanske att en kvinna som är både snygg och smart anses som ett hot. Kanske mer av andra kvinnor än män. Att vara snygg och dum är liksom mer ok.  
    Jag har väldigt svårt att tro på den teorin. Tror mer det är en grej som kan vara kul att leka med. Allt annat är ju ett slags självförakt.
  • Anton Chigurh
    och skrev 2012-11-25 21:49:40 följande:
    Jättebra, älskling.

Aynrand har redan förlåtit mig, eftersom han vet, att jag vet, att han egentligen vet, skillnaden mellan diesel och motorolja.
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.