• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Anton Chigurh
    ulfsas skrev 2012-11-27 22:58:44 följande:
    Jo, ett turbinblad skall inte kunna komma in i kabinen.
    Har en kompis från min kurs på flygskolan som just flugit sin andra tur som kapten på en A380 i Emirates.

Lite mäktigt.

Något, helvete alltså......
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Nice Girl Wrong Place

Och det är väl på inget sätt konstigt att reagera över en kommentar som "Att visa pojkar som leker med dockor och dockhus är helt oacceptabelt".?

Det konstiga skulle vara att inte reagera. 

'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Trust me
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-27 23:01:40 följande:
    Och det är väl på inget sätt konstigt att reagera över en kommentar som "Att visa pojkar som leker med dockor och dockhus är helt oacceptabelt".?

Det konstiga skulle vara att inte reagera. 

Visa pojkar leker såklart med handeldvapen eller Airbus A380
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Nice Girl Wrong Place
    Trust me skrev 2012-11-27 23:05:08 följande:

Såklart.
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • och
    Trust me skrev 2012-11-27 23:05:08 följande:

Nej.

De gör varm choklad och erbjuder en trygg famn. 
    The hard way is the right way.
  • och
    och skrev 2012-11-27 23:08:48 följande:
    Nej.

Glömde.

Istället för att tjata om flygplan och vapen. 
    The hard way is the right way.
  • Trust me
    PrimitivMan skrev 2012-11-27 22:56:31 följande:
    Jag tycker det är för lite analsex i den här tråden

• Trust me
    och skrev 2012-11-27 23:08:48 följande:
    Nej.

Duger mellanmjölk?
  • Anton Chigurh
    och skrev 2012-11-27 22:56:11 följande:
    Nej. Jag funderar på om jag behöver ett nytt rött läppstift eller inte.
    Du kan ju smälta ner en röd vaxkrita i lite äkta svenskt smör så får du exakt den kulör du vill ha på din läppglans. Å billigt blir det också.  

Kom nu för helvete inte å säg att jag inte ställer upp för dig, Gumman.... 
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-27 22:58:55 följande:
    Det är ingen blogg, det är en publicerad reflektion för en sida där man publicerar bland annat poesi.

Han reagerar på kommentarer på några utländska nyhetssajter. Jag reagerar över de citerade kommentarerna.
    Varför skulle man inte reagera? Jag reagerar dagligen på kommentarer på nyhetssajter.
    Han reagerade, skrev en text om det, jag snubblade över den och reagerade.

Jag blir lite provocerad. Jag har hamnat i många liknande situationer med män, man pekar ut något, ofta en ren tillfällighet (men en verklighet, någons verklighet), där en man, eller män, framställs ofördelaktigt och reaktionerna från andra män är ganska trista.
    Kanske en helt naturlig reaktion, vad vet jag. 

Menar du min reaktion eller reaktionerna som du refererade till?

Jag reagerar inte på det som sägs utan på att man får intrycket (som jag tolkade det men det kanske inte var avsikten) av det är någon "officiell" reaktion från utlandet typ. När det i själva verket är några individers reaktion. Jag får liksom intrycket av "Svensk bror duktig" där man jämför hur progressiva och fina vi är i Sverige med hur reaktionära de är i utlandet typ. Kanske inte var författarens avsikt men har sett allt för många inlägga som haft den vinkeln i mina dagar att jag blir överkänslig. 

Har sett för många inslag där man typ gjort några intervjuer om abort eller rasism etc av några personer i någon bondhåla i amerikanska södern och sedan försöker framställa det som vad amerikanen i allmänhet anser.

Men jag vet finns inget som säger det är så i dte här fallet, men min ryggmärgsreflex är att alltid vara överdrivet källkritisk.  

fö håller jag med dig om att reaktionerna är sjuka.   
    Is sex dirty? Only if it's done right