• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • PrimitivMan
    lille Birger skrev 2012-11-28 10:59:15 följande:
    Ja, det är fler länder än Sverige som har samma problem. Jag tycker att Sverige ska föregå med gott exempel och avskaffa sexistiska lagar.
    För övrigt så undrar jag också vilka lagar du tänker på som är att jämföra med Apartheid. Får inte män vistas i samma lokaler som kvinnor, sitta på samma soffor eller vad? Iof är vi separerade vad gäller toaletter och omklädningsrum men kan inte direkt se att vi skulle drabbas av omvärldens vrede pga det.
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-28 11:45:32 följande:
    *s e x i s t i s k a
    ohyes
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2012-11-28 11:57:46 följande:
    För övrigt så undrar jag också vilka lagar du tänker på som är att jämföra med Apartheid. Får inte män vistas i samma lokaler som kvinnor, sitta på samma soffor eller vad? Iof är vi separerade vad gäller toaletter och omklädningsrum men kan inte direkt se att vi skulle drabbas av omvärldens vrede pga det.
    Nej, och jag provoceras (ett vanligt tillstånd hos mig numer) av formuleringen "samma problem".

Vi har inte "samma problem", när det finns länder som Iran, som 2012 förbjöd kvinnor på 63 av landets universitet! Eller länder där kvinnor inte ens får bestämma över sin egen kropp, sitt eget liv, vem de ska gifta sig med, om de ska gå i skolan, när de ska gå ut (såg en dokumentär för någon vecka sedan där unga tjejer i Afghanistan klär sig som män bara för att få röra sig ute och spela fotboll).
    Så nej - vi har inte "samma problem" i Sverige.
    Och att använda ordet "apartheid" är nästan en skymf mot det egentliga apartheid.

Apartheid är utöver det ett ord som betyder just samhällssystemet och rasåtskillnadspolitiken i SA. Inget annat. 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2012-11-28 11:54:09 följande:

Hurra!!! Där satt den.
    Anton Chigurh skrev 2012-11-28 12:03:11 följande:
    ohyes
    Känns bra! Solig

Ni tycker väl inte att jag är jobbig som bråkar lite?
    Jag behöver det! I avreaktionärt syfte. Behöver lite friktion i tråden. Inte bråk, friktion. 

'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-28 12:04:07 följande:
    Nej, och jag provoceras (ett vanligt tillstånd hos mig numer) av formuleringen "samma problem".

Vi har inte "samma problem", när det finns länder som Iran, som 2012 förbjöd kvinnor på 63 av landets universitet! Eller länder där kvinnor inte ens får bestämma över sin egen kropp, sitt eget liv, vem de ska gifta sig med, om de ska gå i skolan, när de ska gå ut (såg en dokumentär för någon vecka sedan där unga tjejer i Afghanistan klär sig som män bara för att få röra sig ute och spela fotboll).
    Så nej - vi har inte "samma problem" i Sverige.
    Och att använda ordet "apartheid" är nästan en skymf mot det egentliga apartheid.

Apartheid är utöver det ett ord som betyder just samhällssystemet och rasåtskillnadspolitiken i SA. Inget annat. 

haha ja du är lite lättprovocerad. Du hugger snabbare än en kobra . Men jag håller med (säkrast) om vad du säger. Jag retar mig på när man jämställer saker som inte är i samma division alls. På samma sätt som när dte kvinnor i porrtrådar jämför att mannens porrtittande är "psykisk misshandel" eller att smeka sin partner när hon sover med våldtäkt. Det är en skymf mot de som blivit utsatta för verklig psykisk misshandel eller grova övergrepp/våldtäkter. 
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-28 12:06:05 följande:
    Känns bra! Solig

Jag behöver det! I avreaktionärt syfte. Behöver lite friktion i tråden. Inte bråk, friktion. 

Nej då. Haha ja jag tror du behöver lite "friktion" eller något .
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2012-11-28 12:14:43 följande:

haha ja du är lite lättprovocerad. Du hugger snabbare än en kobra . Men jag håller med (säkrast) om vad du säger. Jag retar mig på när man jämställer saker som inte är i samma division alls. På samma sätt som när dte kvinnor i porrtrådar jämför att mannens porrtittande är "psykisk misshandel" eller att smeka sin partner när hon sover med våldtäkt. Det är en skymf mot de som blivit utsatta för verklig psykisk misshandel eller grova övergrepp/våldtäkter. 
    Japp, jag tänkte faktiskt på det när jag skrev. Läste lite i den tråden igår tror jag.

Jag har länge sagt att Birger är en slags extremist av något slag men ingen lyssnar ju. De ser bara nallen och alla rumpor.

Känner du dig, som man, förtryckt i Sverige PM? 
  • Nice Girl Wrong Place

Förtryckt på grund av landets lagar alltså.

• Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-28 12:06:05 följande:
    Känns bra! Solig

Du bråkar inte, Älskling, vi kommer aldrig tycka du är jobbig bara för att du avregegerarrar dig lite. Eller......hur fan det nu heter. Du får själv rätta till det där.....

Men vi kommer dock aldrig sluta Älska dig. Aldrig. Så du vet det.Hjärta
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • lille Birger
    PrimitivMan skrev 2012-11-28 11:57:46 följande:
    Nej, precis män får inte vistas i samma lokaler som kvinnor, utöver fall med omklädningsrum alltså.
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-28 12:04:07 följande:
    Den likheten Sverige har med Apartheidsamhället är ju att en utvald grupp har fått oförtjänta privilegier över en annan. I ena fallet handlar det om påstådd ras, i det andra könstillhörighet.

Därav formuleringen "Apartheidliknande", som förutsätter ju att kön i det här sammanhanget motsvarar ras.

Som du skriver så tar ju diskrimineringen dock inte exakt samma form i de båda samhällena.