• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2012-11-27 23:20:09 följande:

Menar du min reaktion eller reaktionerna som du refererade till?

Jag reagerar inte på det som sägs utan på att man får intrycket (som jag tolkade det men det kanske inte var avsikten) av det är någon "officiell" reaktion från utlandet typ. När det i själva verket är några individers reaktion. Jag får liksom intrycket av "Svensk bror duktig" där man jämför hur progressiva och fina vi är i Sverige med hur reaktionära de är i utlandet typ. Kanske inte var författarens avsikt men har sett allt för många inlägga som haft den vinkeln i mina dagar att jag blir överkänslig. 

Har sett för många inslag där man typ gjort några intervjuer om abort eller rasism etc av några personer i någon bondhåla i amerikanska södern och sedan försöker framställa det som vad amerikanen i allmänhet anser.

Men jag vet finns inget som säger det är så i dte här fallet, men min ryggmärgsreflex är att alltid vara överdrivet källkritisk.  

fö håller jag med dig om att reaktionerna är sjuka.   
    Jag förstår inte hur man kan få det intrycket när han uttryckligen skriver att det handlar om "en kommentar från signaturen bla bla" osv.
    "skriver John i Dublin på brittiska Daily Mails webbsajt."
    "Signaturen Jb från Glasgow skriver:"
    Tydligare går knappast att vara?

Har heller inget med källkritik att göra?
    Han skrev en text över några idiotiska kommentarer på utländska nyhetssajter.  
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • och
    Trust me skrev 2012-11-27 23:13:09 följande:

Duger mellanmjölk?
    Det blir väldigt bra. Hjärta
    The hard way is the right way.
  • och
    Anton Chigurh skrev 2012-11-27 23:13:58 följande:
    Du kan ju smälta ner en röd vaxkrita i lite äkta svenskt smör så får du exakt den kulör du vill ha på din läppglans. Å billigt blir det också.  

Kom nu för helvete inte å säg att jag inte ställer upp för dig, Gumman.... 
    Jag antar att jag får det här tipset i julklapp? Så det liksom blir så billigt som möjligt för dig, och du slipper skriva ned en gång till på baksidan av ett gammalt kvitto med en snodd penna från Statoil?
    The hard way is the right way.
  • Anton Chigurh
    och skrev 2012-11-27 23:08:48 följande:
    Nej.

De gör varm choklad och erbjuder en trygg famn. 
    Du vet min kapacitet i båda fallen här, Gumman......Hjärta
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anton Chigurh
    och skrev 2012-11-27 23:33:50 följande:
    Jag antar att jag får det här tipset i julklapp? Så det liksom blir så billigt som möjligt för dig, och du slipper skriva ned en gång till på baksidan av ett gammalt kvitto med en snodd penna från Statoil?
    Lite så, fast pennan är från City Gross.
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-27 23:27:02 följande:
    Jag förstår inte hur man kan få det intrycket när han uttryckligen skriver att det handlar om "en kommentar från signaturen bla bla" osv.
    "skriver John i Dublin på brittiska Daily Mails webbsajt."
    Tydligare går knappast att vara?

Har heller inget med källkritik att göra?
    Han skrev en text över några idiotiska kommentarer på utländska nyhetssajter.  

Jag sa att jag var överkänslig  och det är möjligt jag feltolkade. Men är någon gör en affär av något och skriver "kommentarer på utländska nyhetssajter" så kan det lätt tolkas som det är vad de utländska nyhetssajterna säger och inte bokstavligen kommentarer till själva inlägget, dvs insändare. Men det behöver som sagt inte vara avsiktligt. 
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2012-11-27 23:43:16 följande:

Jag sa att jag var överkänslig  och det är möjligt jag feltolkade. Men är någon gör en affär av något och skriver "kommentarer på utländska nyhetssajter" så kan det lätt tolkas som det är vad de utländska nyhetssajterna säger och inte bokstavligen kommentarer till själva inlägget, dvs insändare. Men det behöver som sagt inte vara avsiktligt. 
    Men hallå?
    Han skriver ju (för tredje gången nu)  "skriver John i Dublin på brittiska Daily Mails webbsajt."
    Vad skulle han lagt till?
    "Observera att dessa är kommentarer"?
    Det är ju exakt det han skriver.

God Jul.

'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place

Och "gör en affär av", han skrev en kort text på en sida som, allvarligt talat, inte speciellt många besöker.

När reflekterar man över något och när blir det till en "affär"? 

• Trust me
    PrimitivMan skrev 2012-11-27 23:43:16 följande:

Grow a pair..
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-27 23:48:16 följande:
    Men hallå?
    Han skriver ju (för tredje gången nu)  "skriver John i Dublin på brittiska Daily Mails webbsajt."
    Vad skulle han lagt till?
    "Observera att dessa är kommentarer"?
    Det är ju exakt det han skriver.

God Jul.

kanske "några av insändarkommentarerna" hade varit fullt tillräckligt för att ställa det bortom all tvivel vad som avses. Fast kan väl hålla med om att det är att begära lite för mycket av någon som skriver något på en poesi sida iof. 

Efter att ha läst igenom det mer än en gång kan jag väl hålla med om att avsikten inte varit att avsiktligen vilseleda. Men det är något man inte kan förutsätta. Har sett det användas som metod allt för många ggr. Där man lyckas framställa en lögn genom att säga sanningen men på ett sätt där man tolkar det som skrivs till sin motsats.

Fast framförallt hoppades jag att du hade läst det fel och faktiskt menade att det var vad "utländsk media" hade skrivit. Trodde jag hade dig där. Damn!      
    Is sex dirty? Only if it's done right