• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-10-23 21:45:49 följande:
    Jag anser att de är sämre på det. Kanske FÖR ATT det tar sig andra uttryck. Våld, kriminalitet m.m är ju orsaker varför många unga män sabbar skolan och förblir pojkar som gastar om respekt.
    Jag tycker inte att samhället fångar upp här speciellt bra, nej.

Sen är frågan hur samhället skall fånga upp det. Ett sätt anser jag att vara tydlig, sätta gränser för vad som är ok eller inte. Inte ursäkta bort felaktiga beteenden. Kanske inte heller nödvändigtvis skärpta straff, men att säga ifrån tidigt. Men det har inte att göra med just invandrarpojkar utan generellt. 
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2013-10-23 21:46:53 följande:
    Sen är det givetvis skillnad på invandrare och invandrare. Är man av europeisk härkomst så har man mer av samma kulturella bakgrund som svenskar. Det är ju mer av kulturkrock om man man är muslim och kommer från Irak. 

Håller med vad du säger. Det är lite det jag menar i det jag skriver också. Det hänger rätt mycket på det egna personliga ansvaret. Många invandrarkvinnor verkar ha fattat det och ser sin chans ut ur det liv de har, både den egna förtryckande kulturen och en chans att få en bättre situation i övrigt. 
    Såklart det handlar om det egna ansvaret. Jag menar absolut inte att det är samhällets fel eller tillkortakommande som skapar alla situationer.
    Men jag tycker att det är en viktig aspekt. Jag har jättesvårt att prata om sådana här frågor utan att försöka se det större perspektivet.
    Varför tar dessa kvinnor i större utsträckning än männen det ansvaret?
    Ska vi bara konstatera att det är så och skaka på huvudet åt alla andra?
    Vi har alla ett ansvar, som individer, som samhällsmedborgare, så känner jag. No man is an island. 

Jag tycker synd om de män som fastnar på den platsen Aynrand skriver om. Inte "aaawww" och klapp på huvudet-synd-om, men de gör sig själv till fångar i ett mentalt fängelse med vaneföreställningar om hur samhället bör se ut och om hur de bör bli respekterade utan att egentligen tillföra något.
    Kvinnor från invandrarfamiljer har faktiskt ofta mer press på sig att vara duktiga i skolan osv, medan männen liksom förväntar sig reda sig själva, eftersom de är så "starka" av naturen.
    Tro mig jag har bevittnat dessa strukturer många år från första parkett. Och utöver det personliga ansvaret så har samhället ett ansvar att hjälpa där allt annat misslyckats.  
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2013-10-23 21:53:39 följande:
    Sen är frågan hur samhället skall fånga upp det. Ett sätt anser jag att vara tydlig, sätta gränser för vad som är ok eller inte. Inte ursäkta bort felaktiga beteenden. Kanske inte heller nödvändigtvis skärpta straff, men att säga ifrån tidigt. Men det har inte att göra med just invandrarpojkar utan generellt. 
    Ja visst är det en stor fråga, men nödvändig för problemen kommer inte att försvinna av sig själv. Det gör de aldrig...
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-10-23 21:56:39 följande:
    Såklart det handlar om det egna ansvaret. Jag menar absolut inte att det är samhällets fel eller tillkortakommande som skapar alla situationer.
    Men jag tycker att det är en viktig aspekt. Jag har jättesvårt att prata om sådana här frågor utan att försöka se det större perspektivet.
    Varför tar dessa kvinnor i större utsträckning än männen det ansvaret?
    Ska vi bara konstatera att det är så och skaka på huvudet åt alla andra?
    Vi har alla ett ansvar, som individer, som samhällsmedborgare, så känner jag. No man is an island. 

Jag tycker synd om de män som fastnar på den platsen Aynrand skriver om. Inte "aaawww" och klapp på huvudet-synd-om, men de gör sig själv till fångar i ett mentalt fängelse med vaneföreställningar om hur samhället bör se ut och om hur de bör bli respekterade utan att egentligen tillföra något.
    Kvinnor från invandrarfamiljer har faktiskt ofta mer press på sig att vara duktiga i skolan osv, medan männen liksom förväntar sig reda sig själva, eftersom de är så "starka" av naturen.
    Tro mig jag har bevittnat dessa strukturer många år från första parkett. Och utöver det personliga ansvaret så har samhället ett ansvar att hjälpa där allt annat misslyckats.  
    Jo du har rätt. men frågan är vad samhället skall göra. Kanske förbättra att de assimileras i det svenska samhället istället för alieneras. Förändra attityder. Ge bättre förebilder. 

Jag är ingen sportfåne men många gånger räddar idrotten de som är på glid. ger dem disciplin och något att sträva efter, att bli respekterad för annat än att vara bra på att fightas etc. Fungerar inte för alla givetvis. Men som ett exempel. Se på Zlatan. Sägs att han åkte i baksätet i polisbil många ggr tex.  
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Aynrand
    lille Birger skrev 2013-10-23 15:14:48 följande:
    Här är en invandrare som tar för sig av en stor rumpa:

haha
    kan det vara den håriga handen?
    Mina händer är inte håriga i alla fall
    ?If I had no penis, how would I pee? How would I make love? How would I think?? ― Jarod Kintz
  • Aynrand
    PrimitivMan skrev 2013-10-23 21:46:53 följande:
    Sen är det givetvis skillnad på invandrare och invandrare. Är man av europeisk härkomst så har man mer av samma kulturella bakgrund som svenskar. Det är ju mer av kulturkrock om man man är muslim och kommer från Irak. 

Håller med vad du säger. Det är lite det jag menar i det jag skriver också. Det hänger rätt mycket på det egna personliga ansvaret. Många invandrarkvinnor verkar ha fattat det och ser sin chans ut ur det liv de har, både den egna förtryckande kulturen och en chans att få en bättre situation i övrigt. 
    Du har rätt.
    Jag har också bekant som kommer från Nordafrika, mellanöstern, en del har kristen, muslimsk eller judisk backgrund vare sig man är religiös eller ej. Skillnaderna oss emellan är mkt marginella egentligen, vi är utbildade trivs med livet och den frihet vi har...där möts vi.
    De andra marinerar i det de har...och behöver nå´n att behandla ännu sämre...sina systrar, döttrar, fruar.
    ?If I had no penis, how would I pee? How would I make love? How would I think?? ― Jarod Kintz
  • Aynrand
    PrimitivMan skrev 2013-10-23 21:48:25 följande:
    Har alltid undrat över om du valt ditt nick utifrån politisk, filosofisk eller litteraturmässig grund. men ja stämmer helt klart med ditt nick det du skrev.
    Av filosofiska skäl. Jag är optimistisk och liksom Ayn Rand vill jag tro att människan besitter egenskaper av hjälte med integritet och smak för frihet, för egen del men också för andra.
  • lille Birger
    Aynrand skrev 2013-10-24 18:31:23 följande:
    haha
    kan det vara den håriga handen?
    Mina händer är inte håriga i alla fall
    Okej, håriga underarmar gör inte att man är invandrare. Nallen har väldigt mycket päls på tassarna och han är så svensk man kan bli.

• Aynrand
    lille Birger skrev 2013-10-24 18:42:22 följande:
    Okej, håriga underarmar gör inte att man är invandrare. Nallen har väldigt mycket päls på tassarna och han är så svensk man kan bli.

det stämmer
  • Aynrand

vad tycker Nalle om denna (kanske invandrar-) rumpa?
    det är en målning