• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Nice Girl Wrong Place
    Aynrand skrev 2013-10-22 22:21:43 följande:
    det är synd om oss män

jag är invandrare och umgås med många andra invandrare av alla slag vita, svarta mm gemensamt är att vi har bra jobb, de flesta av oss är välutbildade här eller utomlands som civ.ek. eller civ. ing. VI umgås inte med utlänningar som tycker synd om sig själva och målar sig själva som offer.
    Min upplevelse är att tjejer tar inget för givet och jobbar på, en dag vaknar de o upptäcker att de kan leverera...unga män speciellt från machokulturer tror att de inte behöver jobba på så hårt, de är kulturellt och strukturellt lata och sådana finns också här bland svenskar men i relativt sett mindre antal. Deras beteende stöds av familjen och grupp och en dag vaknar de och kan ingenting. Nu förenklar extremt mkt men det är lite så jag upplever saken
    de föräldrar som är medvetna förbereder sina pojkar ....de andra gnäller och sedan kan deras söner göra det med.
    Du är en fiiiiiiin invandrare...

Bra skrivet för övrigt  
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Aynrand
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-10-22 22:32:05 följande:
    Du är en fiiiiiiin invandrare...

Bra skrivet för övrigt  
    tack!
    Ganska onyanserat men det är min åsikt, då känner jag att min nick passar mig som en handske haha

?If I had no penis, how would I pee? How would I make love? How would I think?? ― Jarod Kintz
  • Nice Girl Wrong Place
    Aynrand skrev 2013-10-22 22:35:23 följande:
    tack!
    Ganska onyanserat men det är min åsikt, då känner jag att min nick passar mig som en handske haha

Ja fast onyanserat är väl ganska relativt ibland?
    Och att förenkla, som du gjorde, så krävs ju alltid en djupare förståelse och den vet jag att du har  
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Orcha
    det är synd om oss män

jag är invandrare och umgås med många andra invandrare av alla slag vita, svarta mm gemensamt är att vi har bra jobb, de flesta av oss är välutbildade här eller utomlands som civ.ek. eller civ. ing. VI umgås inte med utlänningar som tycker synd om sig själva och målar sig själva som offer.
    Min upplevelse är att tjejer tar inget för givet och jobbar på, en dag vaknar de o upptäcker att de kan leverera...unga män speciellt från machokulturer tror att de inte behöver jobba på så hårt, de är kulturellt och strukturellt lata och sådana finns också här bland svenskar men i relativt sett mindre antal. Deras beteende stöds av familjen och grupp och en dag vaknar de och kan ingenting. Nu förenklar extremt mkt men det är lite så jag upplever saken
    de föräldrar som är medvetna förbereder sina pojkar ....de andra gnäller och sedan kan deras söner göra det med.

Bra, enkelt och tänkvärt skrivet.

Hur kan man undvika att hamna i "gnället" tro, eller snarare hur ska man som en del av samhället se över och hjälpa till där det ser ut på det sättet, oavsett invandrare eller svensk? 
    Går det eller är det befäst genom uppväxtmiljö? 
    I UK åker jag i en väldigt high fart. Här hemma småpyser jag mest...
  • lille Birger
    Orcha skrev 2013-10-23 14:48:26 följande:

Bra, enkelt och tänkvärt skrivet.

Hur kan man undvika att hamna i "gnället" tro, eller snarare hur ska man som en del av samhället se över och hjälpa till där det ser ut på det sättet, oavsett invandrare eller svensk? 
    Går det eller är det befäst genom uppväxtmiljö? 
    Här är en invandrare som tar för sig av en stor rumpa:

• Orcha
    lille Birger skrev 2013-10-23 15:14:48 följande:
    Här är en invandrare som tar för sig av en stor rumpa:

Så bra?
    I UK åker jag i en väldigt high fart. Här hemma småpyser jag mest...
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-10-21 22:07:25 följande:

Angående många invandrarmän - ja du har rätt.
    Rent generellt har du rätt.

Frågan jag ställer mig är dock varför det är så. Samhället verkar ju vara sämre på att ta hand om unga män som mår dåligt, så det kanske sträcker sig ännu längre.
    Många andra generationens invandrare pratar om svårigheterna i kulturkrocken mellan hemmet och skolan. I hur man förväntas vara och agera på respektive plats, de olika förväntningarna som finns. Men också att det som ung kille/man kanske är en svårare resa att anpassa sig och passa in.
    Något är det ju som gör att det ser ut som det gör - det ligger ju inte i generna.

Är det verkligen (inte menat som ett ifrågasättande av ditt påstående utan undrar) så att samhället är sämre på att ta hand om unga män som mår dåligt? På vilket sätt? Eller kanske är så att deras sätt att må dåligt tar sig andra uttryck. Våld, kriminalitet mm
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2013-10-23 21:41:15 följande:
    Är det verkligen (inte menat som ett ifrågasättande av ditt påstående utan undrar) så att samhället är sämre på att ta hand om unga män som mår dåligt? På vilket sätt? Eller kanske är så att deras sätt att må dåligt tar sig andra uttryck. Våld, kriminalitet mm
    Jag anser att de är sämre på det. Kanske FÖR ATT det tar sig andra uttryck. Våld, kriminalitet m.m är ju orsaker varför många unga män sabbar skolan och förblir pojkar som gastar om respekt.
    Jag tycker inte att samhället fångar upp här speciellt bra, nej.

• PrimitivMan
    det är synd om oss män

Sen är det givetvis skillnad på invandrare och invandrare. Är man av europeisk härkomst så har man mer av samma kulturella bakgrund som svenskar. Det är ju mer av kulturkrock om man man är muslim och kommer från Irak. 

Håller med vad du säger. Det är lite det jag menar i det jag skriver också. Det hänger rätt mycket på det egna personliga ansvaret. Många invandrarkvinnor verkar ha fattat det och ser sin chans ut ur det liv de har, både den egna förtryckande kulturen och en chans att få en bättre situation i övrigt. 
  • PrimitivMan
    Aynrand skrev 2013-10-22 22:35:23 följande:
    tack!

Har alltid undrat över om du valt ditt nick utifrån politisk, filosofisk eller litteraturmässig grund. men ja stämmer helt klart med ditt nick det du skrev.