• Riley

Presentation

Tänkte att vi kan presentera oss

Namn: Maria
    Bor: Nordöstra England
    Familj: Sambo, dotter, tre bonusar
    Saknar från Sverige: familjen och salt lakrits

• Svar på tråden Presentation
  • FreeForAll

Vi firade inget sarskilt, har sa sma barn och de kan inte vara uppe sarskilt sent, i alla fall inte den minsta. Vi satte oss i konservatoriet (heter det sa pa svenska?) och tittade pa fyrverkerier.

Vi kopte en begagnad bakatvand bilbarnsstol av en svensk mamma pa svenska skolan. Den ar i jattebra skick och vi litar pa saljaren (eftersom jag kanner henne) sa det kandes ok att kopa begagnad. Kan ju vara svart att fa tag i annars.  

Det ante mig.
  • MamaPapa
    FreeForAll skrev 2011-11-07 14:19:57 följande:
    Vi satte oss i konservatoriet (heter det sa pa svenska?) och tittade pa fyrverkerier.
    Uterum tror jag det heter - tror konservatorie är något man typ behandlade tuberkulos sjuka i Flört
  • FreeForAll

Enligt Nationalencyklopedin:
    konservatorium (ital. conservatorio'konservatorium', ursprungligen: 'hem för föräldralösa barn, där också musikalisk fostran gavs', av conservare 'förvara', 'bevara', av lat. conse´rvo 'bevara', 'vidmakthålla'),musikkonservatorium, högre musikskola.

Sa inte helt ratt, men kan ju anvandas till det ocksa antar jag, haha.   

Det ante mig.
  • FreeForAll

Sist jag skaffade pass fick jag gora det pa konsulatet i Hove, far man fortfarande gora det eller maste man till ambassaden nu nar det ar biometriska pass? Nagon som vet?

Det ante mig.
  • tahira

Hej! Vi firade inte alls. Förra året gjorde vi och det var mysigt, men tröttsamt att komma hem så i år var vi hemma. Gick ut på balkongen och tittade när det sprakade som mest

Så himla grått och ruggigt det varit de senaste dagarna, i alla fall här i London, hur har det varit i resen av England? Jag är glad att vi hann flytta in på riktigt, och i ett hem med ordentlig centralvärme, innan hösten till slut kom.

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • MamaPapa

Ambassadör - vi kunde förut skaffa pass på konsulatet i Manchester men numera måste vi ta oss till London. Vilket är så krångligt att vi numera endast har våra brittiska pass - billigare, smidigare o gäller i tio år för vuxna (mot Sveriges nya princip med fem år). Så jag gissar du måste ta dig till London.

• Daeminimon

Hoppar också in här!

Namn: Anna
    Bor: Salford, Manchester sedan 2003
    Familj: Engelsk make, Eddie, 15 månader och vår terrierist.
    Saknar från Sverige: Familjen, "svensk" pizza, Max, klimatet och svenskt godis!

• tahira
    Daeminimon skrev 2011-11-11 17:35:32 följande:
    Hoppar också in här!

Namn: Anna
    Bor: Salford, Manchester sedan 2003
    Familj: Engelsk make, Eddie, 15 månader och vår terrierist.
    Saknar från Sverige: Familjen, "svensk" pizza, Max, klimatet och svenskt godis!
    Välkommen! 

Lustigt att du saknar klimatet, för mig är det en av de sakerna jag saknar allra minst . Var i Sverige är du från? 
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Daeminimon
    tahira skrev 2011-11-11 17:57:02 följande:
    Välkommen! 

Lustigt att du saknar klimatet, för mig är det en av de sakerna jag saknar allra minst . Var i Sverige är du från? 
    Sundsvall, mitt i mitten, liksom!

Jag saknar 4 årstider, istället för 3 nyanser av grått med enstaka dagars solsken! Skrattande
Svar på tråden Presentation