Presentation
Tänkte att vi kan presentera oss
Namn: Maria
Bor: Nordöstra England
Familj: Sambo, dotter, tre bonusar
Saknar från Sverige: familjen och salt lakrits
Tänkte att vi kan presentera oss
Namn: Maria
Bor: Nordöstra England
Familj: Sambo, dotter, tre bonusar
Saknar från Sverige: familjen och salt lakrits
Vi firade inget sarskilt, har sa sma barn och de kan inte vara uppe sarskilt sent, i alla fall inte den minsta. Vi satte oss i konservatoriet (heter det sa pa svenska?) och tittade pa fyrverkerier.
Vi kopte en begagnad bakatvand bilbarnsstol av en svensk mamma pa svenska skolan. Den ar i jattebra skick och vi litar pa saljaren (eftersom jag kanner henne) sa det kandes ok att kopa begagnad. Kan ju vara svart att fa tag i annars.
Halfords saljer EN bakatvand i alla fall, http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_10001_catalogId_10151_productId_801153_langId_-1_categoryId_165763
Enligt Nationalencyklopedin:
konservatorium (ital. conservatorio'konservatorium', ursprungligen: 'hem för föräldralösa barn, där också musikalisk fostran gavs', av conservare 'förvara', 'bevara', av lat. conse´rvo 'bevara', 'vidmakthålla'),musikkonservatorium, högre musikskola.
Sa inte helt ratt, men kan ju anvandas till det ocksa antar jag, haha.
Sist jag skaffade pass fick jag gora det pa konsulatet i Hove, far man fortfarande gora det eller maste man till ambassaden nu nar det ar biometriska pass? Nagon som vet?
Hej! Vi firade inte alls. Förra året gjorde vi och det var mysigt, men tröttsamt att komma hem så i år var vi hemma. Gick ut på balkongen och tittade när det sprakade som mest
Så himla grått och ruggigt det varit de senaste dagarna, i alla fall här i London, hur har det varit i resen av England? Jag är glad att vi hann flytta in på riktigt, och i ett hem med ordentlig centralvärme, innan hösten till slut kom.
Ambassadör - vi kunde förut skaffa pass på konsulatet i Manchester men numera måste vi ta oss till London. Vilket är så krångligt att vi numera endast har våra brittiska pass - billigare, smidigare o gäller i tio år för vuxna (mot Sveriges nya princip med fem år). Så jag gissar du måste ta dig till London.
Hoppar också in här!
Namn: Anna
Bor: Salford, Manchester sedan 2003
Familj: Engelsk make, Eddie, 15 månader och vår terrierist.
Saknar från Sverige: Familjen, "svensk" pizza, Max, klimatet och svenskt godis!