• Riley

Presentation

Tänkte att vi kan presentera oss

Namn: Maria
    Bor: Nordöstra England
    Familj: Sambo, dotter, tre bonusar
    Saknar från Sverige: familjen och salt lakrits

• Svar på tråden Presentation
  • FreeForAll
    Protea skrev 2011-11-22 17:17:51 följande:
    Vad skont! Jag maste ju dit igen nar barn nummer tva dyker upp.....ser inte fram emot de=
    Bor du langt ifran London? Jag har brittiska pass till mina barn, enklare att skaffa och mycket billigare.
    Det ante mig.
  • Protea

Nej visserligen inte men jag maste ta tag sen tunnelbana och byta en gang. Bor inte i centrala London! Att aka dit ensam med 2 barn gar ju inte pga av trappor i tunnelbanan sa det galler att fixa barnvakt till den aldsta och sen fa med maken att hjalpa till!

Men du har helt ratt - mycket enklare an om jag inte bodde i en Londonforort! Vart bor du?

• tahira
    FreeForAll skrev 2011-11-21 20:14:03 följande:
    Tack! Jag var dit idag och tog bussen som tahira rekommenderade. Gick mycket lattare an vad jag trodde att ta sig dit!
    Så skönt!
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • FreeForAll
    Protea skrev 2011-11-22 17:26:03 följande:
    Nej visserligen inte men jag maste ta tag sen tunnelbana och byta en gang. Bor inte i centrala London! Att aka dit ensam med 2 barn gar ju inte pga av trappor i tunnelbanan sa det galler att fixa barnvakt till den aldsta och sen fa med maken att hjalpa till!

Men du har helt ratt - mycket enklare an om jag inte bodde i en Londonforort! Vart bor du?
    Ja, det later ju lite jobbigt.  Ni far aka hela familjen och se det som en utflykt. =)

Jag bor i Sussex, det tog en knapp timme till London Victoria sa det var inte alls sarskilt jobbigt att aka. Sen nar jag gick runt pa gatorna vid ambassaden och vantade pa min bokade tid snubblade jag pa Totally Swedish och fick med mig lite kaviar och lakrits hem. Och sa at jag underbart god falafel (som inte finns att fa tag i har pa landet). Mycket nojd.
    Det ante mig.
  • Protea
    FreeForAll skrev 2011-11-22 17:35:17 följande:
    Ja, det later ju lite jobbigt.  Ni far aka hela familjen och se det som en utflykt. =)

Jag bor i Sussex, det tog en knapp timme till London Victoria sa det var inte alls sarskilt jobbigt att aka. Sen nar jag gick runt pa gatorna vid ambassaden och vantade pa min bokade tid snubblade jag pa Totally Swedish och fick med mig lite kaviar och lakrits hem. Och sa at jag underbart god falafel (som inte finns att fa tag i har pa landet). Mycket nojd.
    Later ju toppen! Jag var pa svenska kyrkans julmarknad forra aret och handlade en massa som saltlakrits mm. Mycket billigare an Totally swedish men den ar ju bara en gang om aret! I ar akte jag inte pa marknaden da kyrkan inte ar sa vagnvanlig och det brukar vara mycket folk.

Storebror kommer bara att vara 14 manader nar lillebror kommer sa att slapa bada barnen till London gor vi nog inte....Naja far 'ga over den bron' nar vi ar dar!
  • tahira
    Protea skrev 2011-11-22 17:49:31 följande:
    Later ju toppen! Jag var pa svenska kyrkans julmarknad forra aret och handlade en massa som saltlakrits mm. Mycket billigare an Totally swedish men den ar ju bara en gang om aret! I ar akte jag inte pa marknaden da kyrkan inte ar sa vagnvanlig och det brukar vara mycket folk.

Storebror kommer bara att vara 14 manader nar lillebror kommer sa att slapa bada barnen till London gor vi nog inte....Naja far 'ga over den bron' nar vi ar dar!
    Äsch, nu blev jag sur för att jag missade marknaden Obestämd vi var i Stockholm i helgen och jisses vad kallt det var!
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Protea
    tahira skrev 2011-11-22 18:01:00 följande:
    Äsch, nu blev jag sur för att jag missade marknaden Obestämd vi var i Stockholm i helgen och jisses vad kallt det var!
    Da maste ni ha varit dar precis en vecka for sent! Jag var hemma tills den 9e november och jag hade med mig min vinter jacka och var tvungen att lana av mamma for att det var sa varmt! Jag var som sagt pa marknaden forra aret och det var mysigt men med vagn bestamde jag mig for att inte aka dit!

Aven om jag saknar riktiga arstider sa ar jag glad att vi inte bor i Sverige med kalla vintrar nu nar vi har smabarn! Tank vilken tid det maste ta att komma ivag nar man ska ut!!!
  • MamaPapa

Här kommer en säkert superkorkad fråga och jag borde väl veta svaret själv efter 11 år ... men, men:

När barn går på barnkalas så äter man ju inte upp tårtan där utan brukar få en bit med hem i sin goody bag. 

Om jag kör ett familje Christmas party och har buffet etc och där ibland skulle vilja ha en traditionell engelsk jultårta (fruktkaka med marsipan och icing och dekorerad fint) - kommer folk äta av den då eller förväntar de sig att den bara är där för att tittas på och att de sedan förväntar sig en bit med hem?????

Svar på tråden Presentation