• Riley

Presentation

Tänkte att vi kan presentera oss

Namn: Maria
    Bor: Nordöstra England
    Familj: Sambo, dotter, tre bonusar
    Saknar från Sverige: familjen och salt lakrits

• Svar på tråden Presentation
  • FreeForAll
    tänkertill skrev 2011-09-19 14:07:34 följande:
    Goda nyheter - kanske :)

Gick precis forbi ett "hal-i-vaggen"-kafe pa vag till college. Smaland vid Waterloo for er som kanner till det. De brukar salja svenska godis dar som de koper in fran IKEA och hade saledes mycket lite dar. MEN, de sa att IKEA kommer ta in det igen i Oktober/November... Vet inte om det ar sant, men man kan ju hoppas!

I sa fall har de (IKEA) antingen
    - last klagomalen pa Familjeliv, eller
    - fatt en sa massa klagomal fran svenskar runt om i varlden
    att de kanner sig tvingade att ge sig.

Eller sa var det alltid deras strategi fran borjan.

Hursomhelst, livet kanske inte ar slut anda ;)

Wohoo! Da blir det lite som en tidig julklapp! =)
    Det ante mig.
  • MamaPapa
    tänkertill skrev 2011-09-19 14:07:34 följande:
    Goda nyheter - kanske :)

Gick precis forbi ett "hal-i-vaggen"-kafe pa vag till college. Smaland vid Waterloo for er som kanner till det. De brukar salja svenska godis dar som de koper in fran IKEA och hade saledes mycket lite dar. MEN, de sa att IKEA kommer ta in det igen i Oktober/November... Vet inte om det ar sant, men man kan ju hoppas!

I sa fall har de (IKEA) antingen
    - last klagomalen pa Familjeliv, eller
    - fatt en sa massa klagomal fran svenskar runt om i varlden
    att de kanner sig tvingade att ge sig.

Eller sa var det alltid deras strategi fran borjan.

Hursomhelst, livet kanske inte ar slut anda ;)

Hurra - hoppas de nyheterna stämmer och att det gäller alla ikea. Jag var på Ikea i Warrington i helgen och de hade urdåligt med grejer som väntat. I godisväg sålde de sin egen choklad, sina egna godissnören och sina egna "muttrar och skruvar godis". Det var allt. Och ingen stenbitsrom som jag skulle köpa - de hade något fjantigt som hette "tångkulor" (tänker jag inte ens smaka !) och sill rom.... För första gången kom jag ut tomhänt från matbutiken faktiskt ...
  • tänkertill

Kopior av vissa saker funkar bara inte! Pasanda: var i Cheshire är du? Är en del i Prestbury när vi hälsar på svärpäronen...

• Riley

Blir ju lite lycklig när jag hör de goda nyheterna om IKEA - tidig jul som nån sa

• Riley

Vet ngn om man kan göra jordgubbskräm med cornflour? I Sverige använder man väl potatismjöl har jag för mig?

• MamaPapa

Tänkertill - jag är just i de trakterna, i "the golden triangle" bland alla fotbollsspelarna... Wilmslow för att vara exakt.

• MamaPapa

Riley - går säkert, fast det finns potatismjöl att köpa på Tesco och på Holland

• Riley

Pasanda - det visste jag inte heter det potato flour?? Star det vid bakgrejerna?

• Protea
    tänkertill skrev 2011-09-19 14:10:15 följande:
    Jag fick saklart ett "utbrott", stallde en massa fragar till damen i fraga som, saklart, inte hade nagra svar och jag kunde ga igenom. Men aldrig mer AF for mig. Inte ens om det ar gratis.

Nufortiden brukar jag forsoka tanka att personen i fraga maste ha ett sjukt trakigt liv som maste stalla till problem for ingenting...
    Jag hade en vidrig upplevelse med AF nar jag skulle flyga fran Paris till London for ca 8 ar sedan - jag fick helt plotsligt inte ha med mig mitt insulin och blodsockermatare i handvaskan!! Ar typ 1 diabetiker och jag flyger ofta och har aldrig inte ens i USA stott pa problem. Men i Paris blev jag ford at sidan och fick vanta tills alla hade gatt pa for att jag vagrade ge det till dem. Jag har refill pennor och skulle de tappa bort mina pennos skulle jag vara tvungen att aka till sjukhuset nar jag kom hem. Jag hade intyg fran min lakare att jag var diabetiker och behovde ha dessa saker med mig nar jag flyger - att de inte kunde checkas in mm men det hjalpte inte. Jag fick blankt nej tills piloten kom ut, tittade pa mina grejer och sa att givetvis fick jag ha med mig dessa mediciner.

Flyger aldrig AF efter det!
  • Protea
    FreeForAll skrev 2011-09-16 08:50:43 följande:
    Vi flyger alltid med Norwegian, riktigt billigt OCH sa ar de bra ocksa. Plus att vi bor nara Gatwick och de ar de enda som flyger Gatwick - Arlanda, tror jag. 
    Det visste jag inte - tack for tipset!!! Maste kolla upp det, Gatwick ar inte allt for tokigt for oss!
Svar på tråden Presentation