Presentation
Tänkte att vi kan presentera oss
Namn: Maria
Bor: Nordöstra England
Familj: Sambo, dotter, tre bonusar
Saknar från Sverige: familjen och salt lakrits
Tänkte att vi kan presentera oss
Namn: Maria
Bor: Nordöstra England
Familj: Sambo, dotter, tre bonusar
Saknar från Sverige: familjen och salt lakrits
Daeminon - kolla Swedish Mums Cheshire på Facebook. Vet inte om gruppen är aktiv längre, det är flera år sedan jag själv var aktiv där.
Jatteintressant att lasa om era live out nannies fran Sverige. Jag vantar barn nummer tva den 29e fabruari och sonen ar bara 14 manader da sa jag funderar eventuellt over lite extra hjalp nagra dagar i veckan. behover ju inte ha heltid och kommer att kunna var flexibel vilka dagar det galler. Kanske vore en idee att soka nagon. Eller tror ni det kan bli omojligt att hitta nagon som bara vill jobba 2 dagar i veckan? Vi bor 30 minuter fran London Bridge i zone 5 men flyttar till zone 4 ni i var.
Vad tror ni? Vart ett forsok? Vart annonserar ni? Hur gor ni med intervjuer? Ar ju nyborjare!!
Absolut. Finns ju många tjejer (ja det är ju mest tjejer som söker) som pluggar och behöver lite extra pengar, eller som jobbar deltid någonstans.
Kanske börja med att sätt in en annons på londonsvenskar? Jag annonserade på Gumtree också och fick en hel del svar från svenskar den vägen.
Jag skulle understryka i annonsen på londonsvenskar att du bara är intresserad av någon som redan bor här. Londonsvenskar är gratis. Gumtree kostade runt 25 för några år sedan.
Jag valde att få CV och sedan träffa de med mitt barn. CV för att kolla att personen var "normal" och träff för personkemi mellan barnet och personen men även mig.
Sedan kollade jag en eller ett par referenser - gav mycket! Mammor är ärliga mot varandra :)
@Yokohama: samma sätt då :)
Vi har också haft en lycklig son här som kastade sig ut i snön i helgen :) För 3 år sedan valde han att komma till världen på just "snowy Monday" med ambulansen redo på sjukhuset att ta sig hit! Så han har det nog i blodet att gilla snö :D
Tahira - Det later ju lovande! Ni bor ju dock lite mer centralt an vad vi gor.... Men jag skulle kunna tanka mig hjalp 1-2 dagar i veckan eller ett par eftermiddagar. Eftersom jag ar hemma sa ar vi ju flexibla och det blir ju mer som avlastning for mig. Kanske kan sammanfalla sa att jag kan ga pa nagot med en av barnen som tex baby yoga eller liknande.
Det tal att tankas pa! Jag blir snittad pa QEH den 29e februari och efter det har jag hjalp av man, min mamma och min svarmor i 6 veckor och under den tiden kanske jag kan borja soka sa smatt! vad betalade ni? £7.50-8? Hur betalade ni? kontanter?
Vad underbart for din son med sno!

Tack alla! Det later ju lovande! Ska kolla pa londonsvenskar.
Ja, snittet blir om 2.5 vecka om den lille inte bestammer sig for att forsoka titta ut innan. Lite lagom nervos ar jag om jag ska vara arlig men det ska nog ga bra. (Kan inte ga varre an forra gangen i alla fall!)
Protea - Har du snitt pga diabetes? Eller vad har du för skäl?
Vi planerar barn nummer två lite smått, men jag är så fruktansvärt orolig för förlossningen att jag funderar på att försöka få snitt beviljat.