• Riley

Presentation

Tänkte att vi kan presentera oss

Namn: Maria
    Bor: Nordöstra England
    Familj: Sambo, dotter, tre bonusar
    Saknar från Sverige: familjen och salt lakrits

• Svar på tråden Presentation
  • Protea
    MamaPapa skrev 2011-10-15 07:58:18 följande:
    Bu vad dåligt ! Ska de göra egen julmust o glögg då? Knappast.... skit också....
    Nar jag var pa IKEA for 3 veckor sedan sa hade de redan 3 olika sorters glogg - sa det fanns det i mangd!
  • Protea
    MamaPapa skrev 2011-10-17 17:37:27 följande:
    åh - då ska jag åka i veckan
    Tittade precis pa flaskorna och det var nu IKEA glogg.... Vi kopte alla tre varianterna - vanlig vinglogg, en starkare saffransglogg och sa alkoholfri.
  • tahira
    MamaPapa skrev 2011-10-18 16:26:02 följande:
    Saffransglögg - det låter lite "kvalmigt". Nån som smakat?
    Blossa hade väl saffran ett år? Eller om det var något annat märke. Otroligt gott var det i alla fall. Åh, nu blev jag glöggsugen!
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Protea
    MamaPapa skrev 2011-10-18 16:26:02 följande:
    Saffransglögg - det låter lite "kvalmigt". Nån som smakat?
    Tror det har funnits till och fran i ett par ar. Kommer inte ihag om jag smakade den.... Vet att jag smakade en starkvinsglogg av nagon ny variant for 2 ar sedan och den var god!

Jag ar jattesugen pa glogg....men det kanns ju lite tidigt att korka upp det i oktober!
  • MamaPapa

Ja, jag åkte upp idag i alla fall till IKEA. Alla grejerna är numera, som andra sagt, IKEAs egna märke. Bara två godissorter hade de. Köpte 4 flaskor alkoholfriglögg och 2 saffransglögg - känns lite tidigt men förra året tog de slut. Hon i kassan sa att pepparkakshusen och pepparkakshjärtana redan var slutsålda. Och de skulle tydligen bara få 3 matleveranser till innan jul ... så det var ju tur jag bunkra på mig. Köpte sill också. Skulle köpa anjovis men såg bara "skarpsill" som var anjoviskryddad. Vart lite osäker på om det var samma sak så köpte inte det (maken sa sedan att det var samma).

Så vart lite besviken på vad lite grejer de hade. MEN det glömdes snart bort när jag skulle betala - för hon i kassan ville se ID för att jag köpte alkohol Glad. Eftersom jag är 40 (och ett halvt ) år så kändes det rätt bra Skrattande. Jag sa till henne att hon "made my day" för att jag är 40.... "You are never !!! " sa hon. Så nu studsar jag runt på lätta fötter här hemma och skryter om denna lilla episod vart jag än får tillfälle Solig 

• Protea
    MamaPapa skrev 2011-10-19 19:41:23 följande:
    Ja, jag åkte upp idag i alla fall till IKEA. Alla grejerna är numera, som andra sagt, IKEAs egna märke. Bara två godissorter hade de. Köpte 4 flaskor alkoholfriglögg och 2 saffransglögg - känns lite tidigt men förra året tog de slut. Hon i kassan sa att pepparkakshusen och pepparkakshjärtana redan var slutsålda. Och de skulle tydligen bara få 3 matleveranser till innan jul ... så det var ju tur jag bunkra på mig. Köpte sill också. Skulle köpa anjovis men såg bara "skarpsill" som var anjoviskryddad. Vart lite osäker på om det var samma sak så köpte inte det (maken sa sedan att det var samma).

Så vart lite besviken på vad lite grejer de hade. MEN det glömdes snart bort när jag skulle betala - för hon i kassan ville se ID för att jag köpte alkohol Glad. Eftersom jag är 40 (och ett halvt ) år så kändes det rätt bra Skrattande. Jag sa till henne att hon "made my day" för att jag är 40.... "You are never !!! " sa hon. Så nu studsar jag runt på lätta fötter här hemma och skryter om denna lilla episod vart jag än får tillfälle Solig 
    Alltid lika kul nar de ber om leg!!!! For 3 ar sedan bad de om leg pa M&S nar jag kopte en korkskruv! Jag var da 34 och bara stirrade pa tanten som stramt bad om leg!
  • MamaPapa
    Protea skrev 2011-10-20 10:21:40 följande:
    Alltid lika kul nar de ber om leg!!!! For 3 ar sedan bad de om leg pa M&S nar jag kopte en korkskruv! Jag var da 34 och bara stirrade pa tanten som stramt bad om leg!
    Ha ha !

Jag finner generellt att vi svenskar ser yngre ut jämfört med Engelskor.....  ibland kan man träffa på någon tjej som man tror är 40 och så är de 28 typ .....
  • YokohamaNr2

Hi hi jag blev frågad på Sainsbury's häromsisten när jag köpte en flaska vin, han såg rätt paff ut när jag sa att jag var 36 alltid lika roligt och tyvärr händer det ju lite mer sällan dessa dagar

Non-uniform day i skolan idag och min son var så exalterad, hade på sig sin superman t-shirt och var sååå glad

Svar på tråden Presentation