• Riley

Presentation

Tänkte att vi kan presentera oss

Namn: Maria
    Bor: Nordöstra England
    Familj: Sambo, dotter, tre bonusar
    Saknar från Sverige: familjen och salt lakrits

• Svar på tråden Presentation
  • FreeForAll
    FreeForAll skrev 2011-09-30 13:09:43 följande:
    Jag tycker det ar olidligt! Har stallt in mig pa kallt och regn redan.

Och sen har vi dumt nog matbordet i vart conservatory, sa det kanns som att sitta och ata i ett vaxthus. Far nog kanka fram tradgardsmoblerna igen. =)
    Eller ata i soffan, men jag avskyr at ata i sofforna!
    Det ante mig.
  • YokohamaNr2

Åhh jag älskar vädret!!, blir kanske sista BBQ och plaskpools helgen i trädgården så skönt att ha helg och härligt väder

• MamaPapa

Jag hade lagt undan o gett till charity bebisens alla sommarkläder - hittade som tur var en kortäemad all in one längst in i garderoben...

Och jag som ska spendera hela lördagen inomhus o städa
    (vårt badrum är klart nu - efter en månad så är det enormt rörigt och fullt med byggdamm i hela huset).

• tahira

Jag gillar vädret som sjutton, på morgnarna och kvällarna. Otroligt skönt att kunna åka och lämna Spike i skolan i bara klänning och inte koftor och jackor och trams. Också väldigt trevligt att gå långa kvällspromenader utan att frysa om öronen

Idag slutade Spike 12.15 så vi åt lunch på en filt i skuggan i Hyde Park och det var otroligt mysigt.

Men efter lunch, när det verkligen är varmt, håller jag mig helst inomhus, även på sommaren.

Surar dock över att vi varken har balkong eller uteplats i den här tillfälliga lägenheten och så känner vi inte till området så bra heller för trevliga uteserveringar. Men jag skall inte klaga, i helgen blir det picknicks. 

Ambassadör -  Jag avskyr också att äta i sofforna

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.com
  • YokohamaNr2
    tahira skrev 2011-09-30 15:42:02 följande:
    Jag gillar vädret som sjutton, på morgnarna och kvällarna. Otroligt skönt att kunna åka och lämna Spike i skolan i bara klänning och inte koftor och jackor och trams. Också väldigt trevligt att gå långa kvällspromenader utan att frysa om öronen

Idag slutade Spike 12.15 så vi åt lunch på en filt i skuggan i Hyde Park och det var otroligt mysigt.

Men efter lunch, när det verkligen är varmt, håller jag mig helst inomhus, även på sommaren.

Surar dock över att vi varken har balkong eller uteplats i den här tillfälliga lägenheten och så känner vi inte till området så bra heller för trevliga uteserveringar. Men jag skall inte klaga, i helgen blir det picknicks. 

Ambassadör -  Jag avskyr också att äta i sofforna
    Tahira, har ni varit ner mot Clerkenwell och Exmouth Market? där finns några trevliga uteserveringar
  • tahira

Hösten kom till slut trots allt. Älskar landet den här tiden på året.

Argh, det verkar som om vi har någon förbannelse över oss . Nu är det vattenskador i vår tillfälliga lägenhet också. Idiotiskt. Kan inte duscha på en vecka, men det gör ingenting för snart flyttar vi!

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • MamaPapa

Bu vad dåligt ! Ska de göra egen julmust o glögg då? Knappast.... skit också....

• FreeForAll
    MamaPapa skrev 2011-10-15 07:58:18 följande:
    Bu vad dåligt ! Ska de göra egen julmust o glögg då? Knappast.... skit också....

Jag forsokte gora egen glogg forra aret enligt svenskt recept, blev fruktansvart ackligt....
    Det ante mig.
  • MamaPapa

Undrar om jag har en påse glöggkryddor - nej det var nog vörtbrödskryddor jag köpte i somras... Tur maken ska åka över i början på December....

Idag har vi haft stort kalas för äldsta sonen som blir 8 imorgon. Harry Potter theme - jag har slitit i veckor av förberedelser så är glad det är över...

Svar på tråden Presentation