Presentation
Tänkte att vi kan presentera oss
Namn: Maria
Bor: Nordöstra England
Familj: Sambo, dotter, tre bonusar
Saknar från Sverige: familjen och salt lakrits
Tänkte att vi kan presentera oss
Namn: Maria
Bor: Nordöstra England
Familj: Sambo, dotter, tre bonusar
Saknar från Sverige: familjen och salt lakrits
Åhh jag älskar vädret!!, blir kanske sista BBQ och plaskpools helgen i trädgården
så skönt att ha helg och härligt väder
Jag hade lagt undan o gett till charity bebisens alla sommarkläder - hittade som tur var en kortäemad all in one längst in i garderoben...
Och jag som ska spendera hela lördagen inomhus o städa
(vårt badrum är klart nu - efter en månad så är det enormt rörigt och fullt med byggdamm i hela huset).
Jag gillar vädret som sjutton, på morgnarna och kvällarna. Otroligt skönt att kunna åka och lämna Spike i skolan i bara klänning och inte koftor och jackor och trams. Också väldigt trevligt att gå långa kvällspromenader utan att frysa om öronen
Idag slutade Spike 12.15 så vi åt lunch på en filt i skuggan i Hyde Park och det var otroligt mysigt.
Men efter lunch, när det verkligen är varmt, håller jag mig helst inomhus, även på sommaren.
Surar dock över att vi varken har balkong eller uteplats i den här tillfälliga lägenheten
och så känner vi inte till området så bra heller för trevliga uteserveringar. Men jag skall inte klaga, i helgen blir det picknicks.
Ambassadör - Jag avskyr också att äta i sofforna ![]()
Hösten kom till slut trots allt. Älskar landet den här tiden på året.
Argh, det verkar som om vi har någon förbannelse över oss
. Nu är det vattenskador i vår tillfälliga lägenhet också. Idiotiskt. Kan inte duscha på en vecka, men det gör ingenting för snart flyttar vi!
Bu vad dåligt ! Ska de göra egen julmust o glögg då? Knappast.... skit också....
Undrar om jag har en påse glöggkryddor - nej det var nog vörtbrödskryddor jag köpte i somras... Tur maken ska åka över i början på December....
Idag har vi haft stort kalas för äldsta sonen som blir 8 imorgon. Harry Potter theme - jag har slitit i veckor av förberedelser så är glad det är över...