• Riley

Presentation

Tänkte att vi kan presentera oss

Namn: Maria
    Bor: Nordöstra England
    Familj: Sambo, dotter, tre bonusar
    Saknar från Sverige: familjen och salt lakrits

• Svar på tråden Presentation
  • FreeForAll

Jag saknar ocksa klimatet, tycker det blaser for mycket har och saknar snon pa vintern.

Men da kommer jag fran Dalarna (inland) och bor nu ganska nara kusten, sa det ar ju inte Englands fel egentligen.  

Det ante mig.
  • tahira

Och jag som älskar det här klimatet.

Mycket längre sommar och höst och aldrig sådär kallt att man känner att det bara går inte. Tidigare vår. Aldrig något behov av riktigt rejäla skor eller kappor. Så himla skönt. Och mycket större skillnad än vad jag trodde det skulle vara.

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • Daeminimon
    tahira skrev 2011-11-14 13:03:46 följande:
    Och jag som älskar det här klimatet.

Mycket längre sommar och höst och aldrig sådär kallt att man känner att det bara går inte. Tidigare vår. Aldrig något behov av riktigt rejäla skor eller kappor. Så himla skönt. Och mycket större skillnad än vad jag trodde det skulle vara.

Men regnet!!! Obestämd
  • tahira
    FreeForAll skrev 2011-11-14 13:04:52 följande:
    tahira: Men snon da, saknar du inte den?
    Haha, vi hade inte så mycket snö i Lund heller .

Åkte norrut någon vinter för en "vit jul" och höll på att frysa ihjäl. Snön kommer ju in på helt sjuka ställen i kläderna? Det känns som att den liksom inte går att undvika, när den är framme
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • tahira
    Daeminimon skrev 2011-11-14 13:06:37 följande:
    Men regnet!!! Obestämd
    Haha, jag förstår verkligen inte var London var fått sitt "regn"-rykte ifrån! Det regnar ju nästan aldrig, och när det gör det är det snabba skurar som går över på ett kick, förutom vissa regniga dagar på våren.
  • Daeminimon
    tahira skrev 2011-11-14 13:14:29 följande:
    Haha, jag förstår verkligen inte var London var fått sitt "regn"-rykte ifrån! Det regnar ju nästan aldrig, och när det gör det är det snabba skurar som går över på ett kick, förutom vissa regniga dagar på våren.

Kanske där skillnaden ligger. Här regnar det tammetusan jämt.
  • FreeForAll

Haha, da hade du nog fel klader pa dig.

Jag aaaaalskar sno, speciellt att kora skoter och pimpla. Gora en eld vid en is och grilla korv. Vad kan vara battre?

Det ar skont att sommaren ar lite langre har, but that's it!     

Det ante mig.
  • tahira
    FreeForAll skrev 2011-11-14 13:18:05 följande:
    Haha, da hade du nog fel klader pa dig.

Jag aaaaalskar sno, speciellt att kora skoter och pimpla. Gora en eld vid en is och grilla korv. Vad kan vara battre?

Det ar skont att sommaren ar lite langre har, but that's it!     
    Haha, jo. Lånade skidkläder vid någon tidpunkt, men det kändes mest jobbigt.

Sverige är ju väldigt avlångt och snön har aldrig riktigt varit en central del av mina vintrar
  • FreeForAll

Jag maste aka till svenska ambassaden, nagon som vet vilken tunnelbanestation det ar bast att aka till? Kommer in till Victoria station sa jag vill att det ska vara latt att ta sig darifran och latt att hitta till ambassaden fran tunnelbanan.

Det ante mig.
Svar på tråden Presentation