• Riley

Presentation

Tänkte att vi kan presentera oss

Namn: Maria
    Bor: Nordöstra England
    Familj: Sambo, dotter, tre bonusar
    Saknar från Sverige: familjen och salt lakrits

• Svar på tråden Presentation
  • tahira

Haha, mufti day här också, men min son tyckte nog mest att det var jobbigt att behöva bestämma vad han ville ha på sig .

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • YokohamaNr2
    tahira skrev 2011-10-21 10:35:43 följande:
    Haha, mufti day här också, men min son tyckte nog mest att det var jobbigt att behöva bestämma vad han ville ha på sig .
    Mmmm det kan bli lite jobbigt, självklart ville min son ha den fulaste t-shirt han äger, vet inte ens vem vi har fått den av men riktigt fult tryck där det står 100% original dude fick ta till en vit lögn och säga att den ligger i tvätten....
  • MamaPapa

Min son har inset day idag - och typiskt nog så har han fått halsont och öronvärk.... Jag börjar också känna mig tjock i halsen. Blir livat skollov nästa vecka med maken bortrest ... ska man bli sjuk så blir man det givetvis vid de mest olämpliga tillfällena. Proppar i mig Echinachea och dricker varmt vatten med ingefära och chilli ....

• FreeForAll
     " Mmmm det kan bli lite jobbigt, självklart ville min son ha den fulaste t-shirt han äger, vet inte ens vem vi har fått den av men riktigt fult tryck där det står 100% original dude    fick ta till en vit lögn och säga att den ligger i tvätten...."
     (Jag kan inte citera av nagon anledning.)

Jag brukar lata sonen ta pa sig det han vill aven om det skar lite i ogonen. Haromdagen skulle han prompt ha en jatteful keps pa sig till skolan. Nar han kom hem berattade han for mig att han inte skulle anvanda den mer fr hans kompisar skrattade at den...stackarn.

Igar skulle jag pa intervju och hade satt pa mig skjorta och finbyxor. Jag fragade honm vad han tyckte och han sa "Du ar jattefin, ingen kommer skratta ar dig", som att lugna mig sa att jag inte skulle behova vara orolig! Han ar sa sot. 
    Det ante mig.
  • YokohamaNr2
    FreeForAll skrev 2011-10-21 13:19:12 följande:
     " Mmmm det kan bli lite jobbigt, självklart ville min son ha den fulaste t-shirt han äger, vet inte ens vem vi har fått den av men riktigt fult tryck där det står 100% original dude    fick ta till en vit lögn och säga att den ligger i tvätten...."
     (Jag kan inte citera av nagon anledning.)

Jag brukar lata sonen ta pa sig det han vill aven om det skar lite i ogonen. Haromdagen skulle han prompt ha en jatteful keps pa sig till skolan. Nar han kom hem berattade han for mig att han inte skulle anvanda den mer fr hans kompisar skrattade at den...stackarn.

Igar skulle jag pa intervju och hade satt pa mig skjorta och finbyxor. Jag fragade honm vad han tyckte och han sa "Du ar jattefin, ingen kommer skratta ar dig", som att lugna mig sa att jag inte skulle behova vara orolig! Han ar sa sot. 
    Ja jag vet han brukar alltid få ha på sig det han vill, jag är verkligen ingen 'sån' jag lovar , men just idag så passade det bättre med den andra t-shirten för jag visste att han hade pratat ihop sig med sin bästis om att ha just superman t-shirten och den andra killen skulle ha sin star wars t-shirt (kanske ska tillägga att jag inte är jätteförtjust i Superman t-shirten heller... )
  • tahira
    YokohamaNr2 skrev 2011-10-21 10:39:47 följande:
    Mmmm det kan bli lite jobbigt, självklart ville min son ha den fulaste t-shirt han äger, vet inte ens vem vi har fått den av men riktigt fult tryck där det står 100% original dude fick ta till en vit lögn och säga att den ligger i tvätten....
    haha, den har jag faktiskt kört några gånger

Spike oroade sig för att han skulle vara för varm eller frysa . Han satt länge och funderade högt "hmm, den här är short sleeved, då måste jag ha en tjocktröja, men då ser man ju inte draken på tröjan, kanske om jag tar min tjocka jacka.." och så vidare.

På helgen när han får bestämma kläder själv, väljer han nästan alltid sina skolkläder

Ambassadör - Så himla gulligt sagt av din son! 

Pasanda -  Vi har varit sjuka också, hela familjen i flera veckor, och nu verkar vi åkt på en ny förkylning, lagom till half term och flytt Obestämd, som du säger - alltid vid fel tillfälle! Hoppas att ni inte blir mer sjuka!

Imorgon flyttar vi äntligen! Det skall bli SÅ skönt. Hoppas hoppas nu att ingenting strular med mäklarna och nycklarna  
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • YokohamaNr2

Tänkte skaka lite liv i vår tråd

Hur firade ni Guy Fawkes day om ni firade? Vi gjorde inte så mkt väsen av det hela faktiskt. Det finns ett organiserat fyrverkeri i närheten men vi har varit där förut och det blir lite för mycket för barnet. Kolsvart och hur mkt människor som helst och sen en massa oljud på det. Stora sonen hade nog klarat det men lillen tyckte allt bangande var 'scary'

Vi stod i stället högst upp i huset med öppet fönster och hade jättebra utsikt över en massa fyrverkerier. Grannars och organiserade lite överallt i skyn

• MamaPapa
    YokohamaNr2 skrev 2011-11-07 12:35:47 följande:
    Tänkte skaka lite liv i vår tråd

Hur firade ni Guy Fawkes day om ni firade? Vi gjorde inte så mkt väsen av det hela faktiskt. Det finns ett organiserat fyrverkeri i närheten men vi har varit där förut och det blir lite för mycket för barnet. Kolsvart och hur mkt människor som helst och sen en massa oljud på det. Stora sonen hade nog klarat det men lillen tyckte allt bangande var 'scary'

Vi stod i stället högst upp i huset med öppet fönster och hade jättebra utsikt över en massa fyrverkerier. Grannars och organiserade lite överallt i skyn
    Vi hoppade det lokala firandet i år. Har gått några år tidigare men som du säger är det kolsvart, massa folk och hos oss också extremt geggigt jämt då det hålls på ett fält.

Så i år var vi hemma hos kompisar, åt grillkorv och kanderade äpplen och sköt lite fyrverkerier. Jättemysigt. När vi gick hem därifrån så såg man fyrverkerier överallt då det var rätt stjärnklart. Fick lite nyårskänsla Tomte
  • MamaPapa

Har försökt hitta en ny bilbarnstol till minstingen. Vi har köpt ny bil med Isofix så jag tänkte att det var ju bra då kan vi ta en sådan. Hur många bakåtvända från 9 månader tror ni det finns??? Man får typ leta med ljus och lykta. Går man in på Mothercare, John Lewis, Kiddicare, Halfords etc så är de allihop framåtvända !

Vägrar sätta min plutt i en sådan redan vid 9 månader. Pratade med expedit på John Lewis och hon sa "Ja, bakåtvända är ju populärare i Europa än här. Men de uppfyller alla säkerhetskrav"... pffftttt  säger jag bara !Demon 

I alla fall har jag hittat någon online nu.

Med första sonen hade vi en bakåtvänd tills han var kanske 2-3 år och fick många höjda ögonbryn från familj hemma när vi vände honom efter det..... Men 9 månader, herregud säger jag bara ..... 

• tänkertill

Vi firade - som vanligt - med goda vanner soder om floden. De har alltid ett stort partaj med folk i olika aldrar. Alltid lika trevligt. BBQ och stora fyrverkerier i hemmamiljo Sonen, 2,5 ar, "hittade" dessutom ett riktigt trumset uppstallt och "spelade" delar av kvallen...

Ang bilbarnstol sa kopte jag en norsk pa natet - den gar att ha bak-eller framatvant, sa det ar en modell anpassad for den engelska marknaden. Vi har den bakatvand tillsvidare...

Svar på tråden Presentation