Presentation
Tänkte att vi kan presentera oss
Namn: Maria
Bor: Nordöstra England
Familj: Sambo, dotter, tre bonusar
Saknar från Sverige: familjen och salt lakrits
Tänkte att vi kan presentera oss
Namn: Maria
Bor: Nordöstra England
Familj: Sambo, dotter, tre bonusar
Saknar från Sverige: familjen och salt lakrits
Haha, mufti day här också, men min son tyckte nog mest att det var jobbigt att behöva bestämma vad han ville ha på sig
.
Min son har inset day idag - och typiskt nog så har han fått halsont och öronvärk.... Jag börjar också känna mig tjock i halsen. Blir livat skollov nästa vecka med maken bortrest ... ska man bli sjuk så blir man det givetvis vid de mest olämpliga tillfällena. Proppar i mig Echinachea och dricker varmt vatten med ingefära och chilli ....
, som du säger - alltid vid fel tillfälle! Hoppas att ni inte blir mer sjuka!Tänkte skaka lite liv i vår tråd
Hur firade ni Guy Fawkes day om ni firade? Vi gjorde inte så mkt väsen av det hela faktiskt. Det finns ett organiserat fyrverkeri i närheten men vi har varit där förut och det blir lite för mycket för barnet. Kolsvart och hur mkt människor som helst och sen en massa oljud på det. Stora sonen hade nog klarat det men lillen tyckte allt bangande var 'scary'
Vi stod i stället högst upp i huset med öppet fönster och hade jättebra utsikt över en massa fyrverkerier. Grannars och organiserade lite överallt i skyn
Har försökt hitta en ny bilbarnstol till minstingen. Vi har köpt ny bil med Isofix så jag tänkte att det var ju bra då kan vi ta en sådan. Hur många bakåtvända från 9 månader tror ni det finns??? Man får typ leta med ljus och lykta. Går man in på Mothercare, John Lewis, Kiddicare, Halfords etc så är de allihop framåtvända !
Vägrar sätta min plutt i en sådan redan vid 9 månader. Pratade med expedit på John Lewis och hon sa "Ja, bakåtvända är ju populärare i Europa än här. Men de uppfyller alla säkerhetskrav"... pffftttt säger jag bara !
I alla fall har jag hittat någon online nu.
Med första sonen hade vi en bakåtvänd tills han var kanske 2-3 år och fick många höjda ögonbryn från familj hemma när vi vände honom efter det..... Men 9 månader, herregud säger jag bara .....
Vi firade - som vanligt - med goda vanner soder om floden. De har alltid ett stort partaj med folk i olika aldrar. Alltid lika trevligt. BBQ och stora fyrverkerier i hemmamiljo
Sonen, 2,5 ar, "hittade" dessutom ett riktigt trumset uppstallt och "spelade" delar av kvallen...
Ang bilbarnstol sa kopte jag en norsk pa natet - den gar att ha bak-eller framatvant, sa det ar en modell anpassad for den engelska marknaden. Vi har den bakatvand tillsvidare...