NP-utredningar
Är det fler som har barn som utreds/ska utredas via NP? Tänkte att det kunde vara skönt att ventilera lite och stötta varandra.
Är det fler som har barn som utreds/ska utredas via NP? Tänkte att det kunde vara skönt att ventilera lite och stötta varandra.
Oki .. jag hade kontakt med bvc psykolog först när han va 5 då vi hade stora problem hemma med han. Hon tyckte inte vi skulle göra nån utredning fastän hon såg att han hade viss problematik som tex att han inte tog ögonkontakt. Vi avvaktade ett tag men inget blev bättre så ringde direkt till bup. Fick tid där för möte. Sen fick vi stå i kö där. Flytt till annat län strax innan vi fick tid.så fick börja om här igen. Men nu äntligen blir det av och det behövs för skolan funkar inge bra heller. Nä, vi Har inte hört om nåt sånt här. Har vart på bup o pratat lite o fått lite tips bara. Skönt att din stora kille ska få tid med! Men kommer nog ta mycket på krafterna som du säger. Vi Har fått massa papper med frågor att fylla i.
Här är en till som väntar på utredning. Den ska börja nån gång i okt/nov och otroligt nervös för hela grejen. Han har dock precis fått diagnosen "generell språkstörning" av logoped, men det är ju mer än språket som avviker och ska därför utredas i höst. Vi har dock fått hjälp väldigt tidigt vilket jag är glad för, sonen är 19 mån snart.
Fridlyst: vad menas egentligen med generell språkstörning? Och vad är det mer som avviker? Min treåring Har precis börjat säga ett ord. Men får se om det släpper nu.
Ja precis... Man får ju bättre hjälp då också. Så tröttsamt att man ska behöva kämpa så mycket... Skolan Har fått två häften att fylla i. Vi har tre häften... Är lite nervös inför torsdag och vad som kommer göras för tester och så. Vi Har ju aldrig träffat dem innan då det är ett privat ställe dit vi fick remissen skickad för att bup inte kunde fixa det inom tre månader.