• Mamasnest

NP-utredningar

Är det fler som har barn som utreds/ska utredas via NP? Tänkte att det kunde vara skönt att ventilera lite och stötta varandra.

Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • Svar på tråden NP-utredningar
  • Mamasnest
    Smultron81 skrev 2011-09-27 12:16:46 följande:
    Mamasnest: hoppas det går bra idag och att ni får bra tips!
    Tack! Det var väldigt intressat måste jag säga. Vi pratade i 2 timmar och terapeuten försökte lista ut hur mina barn tänker i olka situationer. Hon hade massor av kloka idéer.
    Nästa gång ska vi filma min dotter och sedan ska vi analysera filmen tillsammans. Totalt ska vi gå hos henne i 1 år.
  • Smultron81

Låter som en bra grej. :) Skulle med behöva tips och råd. Dem vi fått hitills funkar inte alls... Imorgon ska vi göra adostestet. Ska bli intressant...

• Mamasnest
    Smultron81 skrev 2011-09-27 13:55:52 följande:
    Låter som en bra grej. :) Skulle med behöva tips och råd. Dem vi fått hitills funkar inte alls... Imorgon ska vi göra adostestet. Ska bli intressant...
    Ja ADOS-testet var bra, min dotter reagerade inte alls som jag hade trott på vissa saker.
    Hoppas att det går bra, ska bli intressant att höra vad du tyckte om testet.
  • katja74

Idag har vi fått tid till uppföljande utredning i november. Spännande!

• Mamasnest
    katja74 skrev 2011-09-27 22:02:38 följande:
    Idag har vi fått tid till uppföljande utredning i november. Spännande!
    Var ska ni utredas? Visst är det skönt när det äntligen blir av?!
  • Smultron81

Nu är vi hemma... :) tyckte inte det var så mycket lek. Men kanske är för att han är äldre. Han fick iaf bygga ett pussel men fick inte alla bitar och det var meningen han skulle be om fler. Sen var det lek med några gubbar, berätta sagor och sen svara på frågor om känslor och berätta om en serie bilder typ. Två veckor till nästa besök vilket då är läkarbesök. Sen är vi klara.

• katja74

Vi kommer vara på samma ställe som sist. Bup i Farsta. Jättebra team som jag ltar på! Det känns skönt att det blir av, men lite läskigt samtidigt. Ja ni vet...

• Mamasnest
    Smultron81 skrev 2011-09-28 12:09:10 följande:
    Nu är vi hemma... :) tyckte inte det var så mycket lek. Men kanske är för att han är äldre. Han fick iaf bygga ett pussel men fick inte alla bitar och det var meningen han skulle be om fler. Sen var det lek med några gubbar, berätta sagor och sen svara på frågor om känslor och berätta om en serie bilder typ. Två veckor till nästa besök vilket då är läkarbesök. Sen är vi klara.
    Ja det har säkert med åldern att göra. För min tjej var det mycket lek med modellera och så, samt en kanin som plötsligt kom hoppande när hon pusslade. Hon vägrade titta på den...
    Det där med bitar som de tvingas be om känner jag igen. Min dotter gjorde pip-lud och knuffade på hon som hade dem.

Vi ska också träffa läkaren nästa gågn, om ca 4 veckor.

Ju mer jag tänker på mötet jag hade igår desto nöjdare blir jag. Vi gick igenom flera situationer och hon förklarade hur min dotter tänker, alltså förklaringen till hennes beteende.
    Tex så har inte min dotter något bekräftelsebehov så hon visar aldrig teckningar eller färdiga pussel osv. Det förklarade de med att min dotter tror att alla andra vet och känner samma som hon, därför vet alla redan att hon var klar med det svåra pusslet utan att titta. Så har inte jag tänkt på det.
Svar på tråden NP-utredningar